แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of reading instruction using backward design framework and citizenship theme to enhance English reading comprehension and social responsibility of tenth grade Thai EFL students
ผลการจัดการเรียนการสอนการอ่านโดยใช้การออกแบบการสอน แบบย้อนกลับและแก่นเรื่องเกี่ยวกับความเป็นพลเมืองเพื่อเสริมสร้าง ความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษและความรับผิดชอบต่อสังคมของ นักเรียนที่เรียนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4

Abstract: This study aimed to 1) investigate the effects of reading instruction using Backward Design framework and citizenship theme (BD&CT) to enhance English reading comprehension of tenth grade Thai EFL students, 2) investigate the effects of reading instruction using BD&CT to enhance social responsibility (SR) of the students, 3) explore the opinions of students towards the reading instruction using BD&CT. The participants included 36 tenth grade students who took course in English reading and writing as an additional course in the second semester of the academic year 2019. The research instruments were English reading comprehension test and social responsibility questionnaire, which were administered prior to implementing reading instruction using BD&CT and after implementing the instruction, and which was opinion survey questionnaire employed after implementing the intervention. The experiment lasted for 8 weeks. The statistical analysis of t-test along with descriptive statistics was used to analyze the quantitative data from English reading comprehension pretest and posttest, also for analyzing the quantitative data from pre-experiment and post-experiment social responsibility questionnaire. From the opinion survey questionnaire, quantitative data from five Likert scale was analyzed using the descriptive statistics and the qualitative data from the open-end questions part were analyzed using content analysis. The findings revealed that (1) the mean scores of English reading comprehension posttest were higher than the mean scores of the pretest at a statistically significant level (p < .05), (2) The mean scores of post-experiment social responsibility were higher than the mean scores of the pre-experiment social responsibility at a statistically significant level (p < .05). (3) Analysis of students’ opinions suggested that they had positive opinions toward the instruction since the designed instruction was beneficial to them in enhancing English reading comprehension and the students’ senses of social responsibility. Keeping with the results of student’s opinions survey, the findings suggested that they had a high engagement in the reading instruction, meanwhile they found the content of the citizenship theme meaningful to their life.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาผลที่เกิดขึ้นจากการจัดการเรียนการสอนการอ่านโดยใช้การออกแบบการสอนแบบย้อนกลับและแก่นเรื่องเกี่ยวกับความเป็นพลเมืองที่มีต่อความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนที่เรียนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ 2) เพื่อศึกษาผลที่เกิดขึ้นจากการจัดการเรียนการสอนการอ่านโดยใช้การออกแบบการสอนแบบย้อนกลับและแก่นเรื่องเกี่ยวกับความเป็นพลเมืองที่มีต่อความรับผิดชอบต่อสังคมของนักเรียนที่เรียนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 และ3) เพื่อสำรวจความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนการสอนการอ่านโดยใช้การออกแบบการสอนแบบย้อนกลับและแก่นเรื่องเกี่ยวกับความเป็นพลเมือง กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 จำนวน 36 คน ห้องเรียนพิเศษด้านคณิตศาสตร์และวิทยาศาสตร์ที่เรียนรายวิชาภาษาอังกฤษอ่านเขียนเป็นวิชาเสริม ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2562 เครื่องมือที่ใช้ในการทดลองได้แก่ แบบทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจก่อนเรียนและหลังเรียน แบบวัดความรับผิดชอบต่อสังคมก่อนเรียนและหลังเรียน และแบบสอบถามความคิดเห็นต่อการเรียนการสอนของนักเรียน การทดลองใช้เวลา 8 สัปดาห์ สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณคือ t-test และสถิติเชิงพรรณนา ข้อมูลเชิงคุณภาพใช้การวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า (1) คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจหลังเรียนของนักเรียนสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (2) คะแนนเฉลี่ยจากแบบวัดความรับผิดชอบต่อสังคมหลังเรียนของนักเรียนสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ (3) นักเรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อการจัดการเรียนการสอนการอ่านโดยใช้การออกแบบการสอนแบบย้อนกลับ เนื่องจากการเรียนการสอนมีประโยชน์ในการเสริมสร้างการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจและความรับผิดชอบต่อสังคมของนักเรียน ความคิดเห็นของนักเรียนบ่งชี้ว่าการจัดการเรียนการสอนมีผลให้นักเรียนรู้สึกมีส่วนร่วมในบทเรียนและการเรียนสูง และเนื้อหาการเรียนของแก่นเรื่องเกี่ยวกับความเป็นพลเมืองมีความสำคัญและมีความหมายต่อชีวิตตนเอง
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Created: 2020
Modified: 2023-02-08
Issued: 2023-02-08
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76670
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6083328227.pdf 9.03 MB5 2024-06-17 16:09:22
ใช้เวลา
0.044679 วินาที

Patamaporn Chaisa
Title Contributor Type
Effects of reading instruction using backward design framework and citizenship theme to enhance English reading comprehension and social responsibility of tenth grade Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Patamaporn Chaisa
Sumalee Chinokul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sumalee Chinokul
Title Creator Type and Date Create
The effects of types of corrective feedback on students oral pragmatic competence on the use of refusals
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pajaree Nipaspong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction based on multiple intelligences theory on reading comprehension of tenth grade students at Chulalongiorn University Demonstration School
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Monthira Emanoch
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of a business-oriented English reading course using content- based instruction and team-based learning to enhance the reading ability of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Teresita J. Bunyakarte
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a reading instruction program using team-based learning approach on english reading comprehension ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apantree Sripanngen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the competency-based English oral communication course for undergraduate public relations students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Fasawang Pattanapichet
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul;Pimpan Dachakupt
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of team teaching of Thai and foreign teachers of English in task-based instruction on English oral communication ability and opinions about team teaching of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pattaranee Vega
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of self-instructional materials (SIMS) to enhance English listening skills for student nurses
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Krerk Chetsadanuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING COURSE TO ENHANCE CULTURAL AWARENESS AND ENGLISH COMMUNICATION ABILITY OF THAI UNDERGRADUATES IN THE INTERNATIONAL PROGRAM
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Khwanchit Suwannoppharat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of problem-based English writing instruction on Thai upper secondary school students’ critical thinking abilities and argumentative writing skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Li Yibo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of english tenses through the use of computer-assisted language learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul;Sugree Rodpothong
Somsri Jansom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of naprative task repetition on the english oral language performance of Thai
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Tanisaya Jirayasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business English oral communication (BEOC) for customer services staff at international banks : translating needs analysis to a course development
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apiraporn Vasavakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CONTENT-BASED INSTRUCTION USING SIX-T'S APPROACH ON ENGLISH ORAL PRESENTATION SKILLS OF LOWER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanyawit Wuthisawangwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Teaching an English Reading Remedial Course Using the Five Pillars of Reading Instruction on EFL Low Achievers' English Reading Ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Onwipa Durongtham
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of Community-Based Materials to Enhance English Reading Ability and Local Cultural Knowledge for Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Paripat Salubsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF A BLENDED LEARNING SUPERVISION MODEL TO ENHANCE ENGLISH-MAJORED STUDENT TEACHERS' REFLECTIVE ABILITY AND TEACHING PERFORMANCE
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Ponsawan Suphasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
MULTIDIMENSIONAL SCAFFOLDING IN DYADIC INTERACTION IN ENGLISH WRITING WITH COMPUTER : A CASE STUDY OF CHULALONGKORN UNIVERSITY UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Rawiwan Buppanhasamai
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF SEVENTH GRADE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patthanah Songchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of the English Content-Based Reading Materials for Buddhist Student Monks
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Phatchareporn Supphipat
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF SHARED READING ON ATTITUDE, ENGAGEMENT AND ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY OF YOUNG THAI LEARNERS WITH LOW ENGLISH PROFICIENCY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
David Allen Bakewell
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of multilevel reflection model instruction on Lao pre-service teachers' english teaching performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Chanmany Rattanavongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of the active learning instructional model for enhancing secondary school students' English communicative abilities in large classes
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Satit Watanapokakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction on Indonesian prospective english teachers’ vocabulary size
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Sudarman
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of self-monitoring writing strategies instruction on English writing ability of pre-cadets
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Duangkamol Phochanapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of infographic material to enhance young English as foreign language learners' reading comprehension through close reading instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Nattawan Suksanguan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction using backward design framework and citizenship theme to enhance English reading comprehension and social responsibility of tenth grade Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patamaporn Chaisa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of English speaking ability using digital storytelling techniques through virtual instruction for lower primary level students in Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pabitra Devi Gurung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring and analysis of student engagement in English writing grammar accuracy based on teacher written corrective feedback
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanakorn Santanatanonw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of interleaved form-focused English instruction on Thai lower secondary school students' grammatical knowledge and perception towards the instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Narongchai Rungwichitsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese learning motivation and self-efficacy of Thai senior high school students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hao Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of autonomy-supportive English language instruction on students' motivation in English language classrooms
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Mintra Phithakmethakun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of vocabulary learning model based on the cognitive theory of multimedia learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Nopthira Jawa-ut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between success and failure attributions and self-efficacy of Chinese EFL junior high school students with different English proficiency levels
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Tingyuan Shi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating L2 motivation self system and autonomous English learning ability of senior high school EFL Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Shasha Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students\' attitudes towards teacher written feedback : a case study of Chinese secondary vocational school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Deng Jing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of online vocabulary instruction using nano authentic videos on young Chinese EFL learners vocabulary knowledge
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Li Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Foreign language anxiety of rural EFL junior middle school Chinese students : a case study of a school in east China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Min Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of the MOOC-based flipped classroom with collaborative writing on Chinese EFL learners argumentative writing abilities
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Luo Yuanzheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of mediated prompts as dynamic assessment intervention to assist storytelling tasks on young students English speaking ability
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hanlu Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigation of the role of grit and willingness to communicate in English of Chinese graduate students in English medium instruction academic context
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Dongli Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 13,053
รวม 13,056 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 188,282 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 18 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 188,322 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.165