แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of metaphorical approach in learning Chinese vocabulary of grade 11 Thai students

ThaSH: Chinese -- Vocabulary -- Study and teaching
ThaSH: Metaphor -- Study and teaching
ThaSH: Chinese language -- Vocabulary
Abstract: The objectives of this study were to compare grade 11 Thai students’ achievement in learning Chinese vocabulary before and after using Metaphorical Approach and to investigate grade 11 Thai students’ attitude towards using Metaphorical Approach in learning Chinese vocabulary. A group of 20 Thai students was chosen as the participants. The study adopted Mixed methods. 4 lesson plans which lasts 100 minutes were developed and taught for 8 sessions within the time period of two months. The quantitative data was collected through achievement tests (Pre-test and Post-test) and questionnaire. The qualitative data was collected through semi-structured interview. The findings revealed that Metaphorical Approach was an effective method to enhance grade 11 Thai students’ learning achievement in learning Chinese vocabulary with the Post-test mean score was 22.05, which is 11.95 higher than the mean score of the Pre-test of 10.10. The data gathered from the questionnaires showed all items were ranked at the high level. It evidently proved that the students generally held positive attitudes with Metaphorical Approach. The semi-structured interview results indicated that students enjoyed the given lessons, and satisfied with the class activities.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: อาจารย์ที่ปรึกษา
Created: 2021
Modified: 2566-01-30
Issued: 2023-01-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RUOYUN WANG.pdf 6.41 MB
ใช้เวลา
0.106207 วินาที

Ruoyun Wang
Title Contributor Type
The use of metaphorical approach in learning Chinese vocabulary of grade 11 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ruoyun Wang
Nipaporn Chalemnirundorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nipaporn Chalemnirundorn
Title Creator Type and Date Create
The application of immersion teaching method in learning Chinese speaking skill for grade 5 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalemnirundorn
Rong Xie
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of metaphorical approach in learning Chinese vocabulary of grade 11 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalemnirundorn
Ruoyun Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using situational teaching method in learning Chinese speaking skill of grade 8 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalemnirundorn,
Yifan Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of game-based learning for Chinese vocabulary skill of grade 8 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalemnirundorn
Fengjuan Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 27
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,535
รวม 2,562 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 67,336 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 78 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 32 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 67,464 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48