แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The application of immersion teaching method in learning Chinese speaking skill for grade 5 Thai students

Name: Rong Xie
ThaSH: Chinese language -- Spoken Chinese -- Study and teaching
ThaSH: Immersion method (language teaching) -- Case studies
ThaSH: Language and languages -- Study and teaching
Abstract: The objectives of this study were to (1) compare grade 5 Thai students’ learning achievement in Chinese speaking skill between a control group and an experimental group using immersion teaching method and (2) investigate grade 5 Thai students’satisfaction in learning Chinese speaking skill using immersion teaching method. Mixed methods were applied and 1 section of 30 grade 5 Thai students was involved as an experimental group in the study using a clustered random sampling method. Four Lesson Plans of 100 minutes each (1 Lesson Plan = 2 Sessions) using immersion teaching were used and taught for 8 sessions (2 sessions per week) in the sample group within the time period of a month. The researcher collected the quantitative data through Pre-test and Post-test and collected the qualitative data through classroom observation (CO) and semi-structured interview. The quantitative data were analyzed by standard deviation signed rank test. The qualitative data were analyzed by thematic analysis. The significance value was .02 which indicated that there was statistically significant enhanced learning in Chinese language speaking skill after the intervention. The result showed that the use of immersion teaching was effective in enhancing Grade 5 Thai students’ Chinese language speaking and students’ learning attitude was positive towards the use of immersion in learning Chinese speaking.
มหาวิทยาลัยรังสิต. สำนักหอสมุด
Address: ปทุมธานี
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2021
Modified: 2023-02-01
Issued: 2023-01-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RONG XIE.pdf 39.24 MB
ใช้เวลา
0.085928 วินาที

Rong Xie
Title Contributor Type
The application of immersion teaching method in learning Chinese speaking skill for grade 5 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Rong Xie
Nipaporn Chalemnirundorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nipaporn Chalemnirundorn
Title Creator Type and Date Create
The application of immersion teaching method in learning Chinese speaking skill for grade 5 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalemnirundorn
Rong Xie
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of metaphorical approach in learning Chinese vocabulary of grade 11 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalemnirundorn
Ruoyun Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using situational teaching method in learning Chinese speaking skill of grade 8 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalemnirundorn,
Yifan Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of game-based learning for Chinese vocabulary skill of grade 8 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalemnirundorn
Fengjuan Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,405
รวม 3,413 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 64,128 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 65 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 64,224 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48