แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Contemporary art museum promotional strategy development through creative problem solving
การพัฒนากลยุทธ์การประชาสัมพันธ์พิพิธภัณฑ์ศิลปะร่วมสมัยด้วยการแก้ปัญหาอย่างสร้างสรรค์

Name: Yang Han
ThaSH: Museum architecture
ThaSH: Museums -- Public relations
ThaSH: Museum exhibits
Abstract: According to C-trip's report in 2018, Chinese tourists are attributed to the largest number and revenue in Thailand among all international tourists. Over the past ten years, Chinese people have begun to pay more attention to spiritual cultivation, and they show a strong demand for art museums in China and all around the world. This study investigates a contemporary art museum called “M” art museum in Chiang Mai and aims to help “M” art museum to get knowledge from Chinese tourists’ demands, and apply the knowledge to develop competitive promotional strategies. Meanwhile, the result of this paper is also beneficial for other Thai art museums which need to understand the needs of Chinese tourists and develop relevant marketing strategies. This paper is based on Creative Problem Solving (CPS) theory and 7P’s marketing theory. The research process includes four steps: Knowledge Clarification (Clarify), Knowledge Analysis (Ideate), Knowledge Design (Development), and Knowledge Representation (Implement). The research main adopts interview tool and text mining tools (the Octoparse and ROST CM6.0), interview tool is applied in problem identification and critical knowledge exploration from fifteen Chinese art lovers and two experts in “M” art museum while text mining is used to extract crucial information from 1,727 online reviews of Chinese online users. Finally, the researcher comes up with promotional strategies. The result in this paper shows official website, social media (Wechat& Weibo), Chinese travel website, and Ads are beneficial to develop promotion knowledge for “M” art museum.
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Chairman
Role: Member
Role: Member
Created: 2019
Modified: 2023-01-18
Issued: 2023-01-18
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 602132011.pdf 4.55 MB1 2024-12-05 22:23:18
ใช้เวลา
0.068477 วินาที

Yang Han
Title Contributor Type
Contemporary art museum promotional strategy development through creative problem solving
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Yang Han
Paipan Thanalerdsopit
Acrapol Nimmolrat
Chalermpon Kongjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Paipan Thanalerdsopit
Title Creator Type and Date Create
MICE Tourism Package Using Design Thinking
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Atichat Harncharnchai;Teeraporn Saehaew
Li, Xinjue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Product Selection Knowledge for Chinese Customers by Using Content Analysis
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Acrapol Nimmolrat
Qing Xiaorui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Software Requirement Specification Design Using Thai Productive Vocabulary for Cross Cultural Adaptation
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Atichat Harncharnchai;Teeraporn Saehaew
Wang Kun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Indian Women’s Resistance Against Double Oppression as Represented in the Postcolonial Novels Ladies Coupe by Anita Nair and Miss New India by Bharati Mukherjee
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Atichart Harncharnchai;Teeraporn Saechaew
Nuengruethai Boonsong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Gap Analysis Between Supply and Demand Side in Community-Based Tourism: A Case Study of Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Napaporn Reeveerakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Deng Zufeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a Compilation Process for Handbook of Chinese for Specific Purposes for Trade Exhibition
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Gao Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing the Destination Management System for Chinese Gay Tourists in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Jirawit Yanchinda
Gao Zaiqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
English Knowledge Repositories to Support Training Process for Morejoy Education Training Center's English Teacher
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Manissaward Jintapitak
Meini, Deng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Internet Celebrity Promotion Knowledge for Thai Local Cosmetic Business
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Chalermporn Kongjit;Acrapol Nimmolrat
Ding, Jianwei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tour route design for Chinese free independent travelers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kogjit
Chen Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge creation in service quality for vivo bene to attract Chinese tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Ji Ping
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design the cosmetics marketing survey suggestion questionnaire through Common KADS methodology
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Sirikorn Santirojanakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Li Na
วิทยานิพนธ์/Thesis
Social media marketing strategy for Batik SMEs using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Atichart Harncharnchai
Wang, Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a social media strategy of herbal cosmetic products for Chinese customers using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Atichart Harncharnchai
Zeng, Yuqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of importing certified process on processing fruits to China for Thai SMEs
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Pakinee Ariya;Danaitun Pongpatcharatrontep
Zhuang Hao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Contemporary art museum promotional strategy development through creative problem solving
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Yang Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Destination image of Phuket, Thailand among independent chinese tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Danaitum Pongpatcharatrontep
Zeng Jiamin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai law and regulation knowledge base for chinese souvenir shop investors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Zhang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge management on chinese tourist shopping behavior factors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Pitipong Yodmongkol;Chalermpon Kongjit
Zhao Biyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Acrapol Nimmolrat
Title Creator Type and Date Create
Personal mastery to manage workplace diversity : Improving the work performance of knowledge workers in an International Software Developer
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anukul Tamprasert;Pitipong Yodmongkol;Nopasit Chakpitak;Acrapol Nimmolrat;Worawit Janchai
Nipawan Mantalay
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Integrated management model of governance, risk management and compliance for the faculty of affiliated public Universities in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jutturit Thongpron;Ratthanan Pongwiritthon;Komsak Meksamoot;Nopasit Chakpitak;Acrapol Nimmolrat
Paipan Thanalerdsopit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supply chain optimization of niche products within agricultural clusters: a knowledge management approach to reducing rural poverty
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jutturit Thongpron;Ratthanan Pongwiritthon;Komsak Meksamoot;Nopasit Chakpitak;Acrapol Nimmolrat
Puttawan Khuntonthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Systems thinking for tourism supplier selection of online travel agency in Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tirapot Chandarasupsang;Acrapol Nimmolrat;Nopasit Chakpitak;Taksina Kunarucks;Weerapon Thongma
Pakinee Ariya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Asset management and intangible asset monitor of obsolescent machineries relocation of multinational enterprises
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tirapot Chandarasupsang;Noppasit Chakpitak;Pradorn Sureephong;Acrapol Nimmolrat;Purimpat Satthumnuwong
Piang-or Loahavilai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Adding value to teak furniture industry in Thailand under the concept of creative economy in colonial architecture
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Acrapol Nimmolrat;Tirapol Chandarasupsang;Anurak Panyanuwat);Worawit Janchai;Veerachai Khuprasert
Sakda Phuatngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge for condominium purchasing decision making of Chinese in Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalai;Danaitun Pongpatcharatro;Acrapol Nimmolrat
Qingwei, Shen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Product Selection Knowledge for Chinese Customers by Using Content Analysis
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Acrapol Nimmolrat
Qing Xiaorui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge Management of the Chinese Tourists Marketing Mixed Strategy for Chiang Mai Hotel Accommodation
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairaks;Acrapol Nimmolrat;Danaitun Pongpatcharatrontep
Rui Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing Competency Model to Enhance Knowledge Management Program
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairaks;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Wang Yujia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge Identification for Improving the Production and Distribution of “Shu” Embroidery
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn Tonmukayakul;Acrapol Nimmolrat;Disaya Chudasri
Zhong Xueqin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Internet Celebrity Promotion Knowledge for Thai Local Cosmetic Business
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Chalermporn Kongjit;Acrapol Nimmolrat
Ding, Jianwei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Quality Improvement Research Using Malcolm Baldrige Model for Increasing Community-based Research Performance Among Nursing College Faculties
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Surasing Visrutaratna;Worawit Janchai;Acrapol Nimmolrat;Ratapol Wudhikarn;Thunyaporn Jaimung
Wannapa Pipattanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tour route design for Chinese free independent travelers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kogjit
Chen Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge creation in service quality for vivo bene to attract Chinese tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Ji Ping
วิทยานิพนธ์/Thesis
Improving Chinese tourist car rental knowledge for Chiang Mai Local Company
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn Tonmukayakul;Danaitun Pongpatcharatrontep;Acrapol Nimmolrat
Wu Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Contemporary art museum promotional strategy development through creative problem solving
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Yang Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Destination image of Phuket, Thailand among independent chinese tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Danaitum Pongpatcharatrontep
Zeng Jiamin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employee perception on service robot acceptance in Chengdu hotel industry
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Acrapol Nimmolrat
Quanrong, Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Chinese parents guide to choosing international schools in Thailand: emphasizing location consideration
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Acrapol Nimmolrat
Hong Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating personal knowledge management in chinese language learning for thai vocational school students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Acrapol Nimmolrat
Xiaoqing Yi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chalermpon Kongjit
Title Creator Type and Date Create
Data-Driven customer relationship management strategy for Chinese customers toward Thai products purchasing through cross-border E-commerce
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Dong Zhaorui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing Competency Model to Enhance Knowledge Management Program
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairaks;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Wang Yujia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a Compilation Process for Handbook of Chinese for Specific Purposes for Trade Exhibition
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Gao Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design Model Tour Bus Route in Chiang Mai City for Chinese Independent Tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairks;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Li Jinghua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of Job Analysis Model for Nursing Personnel in Health Resort
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn tonmukayakul;Atichart Harncharnchai;Chalermpon Kongjit
Chen, Xiaoqiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge creation in service quality for vivo bene to attract Chinese tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Ji Ping
วิทยานิพนธ์/Thesis
Contemporary art museum promotional strategy development through creative problem solving
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Yang Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai law and regulation knowledge base for chinese souvenir shop investors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Zhang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge management on chinese tourist shopping behavior factors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Pitipong Yodmongkol;Chalermpon Kongjit
Zhao Biyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge mapping of Thailand visa application for long-stay Chinese citizen
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Yanbo Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development a teaching model with the application of flipped classroom to improve students speaking skill
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Cheng, Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai to Chinese translation framework for Thai dishes
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhenyu, Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a new teaching approach of Chinese characters for beginner level of Thai students in language training center
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Xinyan, Ren
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of meditation services for Chinese meditate lovers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhang, Yi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online classroom management framework using personal knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Cao, Juanrui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration and exploitation of customer relationship management for Chinese consumer behavior within Xiaohongshu Online Platform
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Jiachen Su
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying a cultural perspective to promote cross border e-commerce product sales for Chinese consumers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhiying, Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a service quality model for Chiang Mai Chinese restaurant
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Wang, Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,867
รวม 1,878 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 157,590 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,627 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 87 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 53 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
รวม 159,371 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.208