แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Research on the customer satisfaction of B training institution based on Servquel and IPA model
基于Servquel 和IPA 模型的B 培训机构顾客满意度研究

Name: Chao Ruan
LCSH: Training institutions
LCSH: Service industries -- Marketing
LCSH: Customer satisfaction
Abstract: In the increasingly competitive training market, consumers begin to pursue the uniqueness of intangible services and get satisfaction and pleasure from services. Product providers also realize that the added value of tangible products needs to be reflected by intangible services. It is an important support for enterprise management research to accurately master core management ideas such as product positioning, marketing strategy and operation process formulation. On the basis of customer satisfaction theory, customer relationship management theory, SERVQUAL model and IPA model theory, this study takes B training institution as the research object and discusses and analyzes the strategies to improve the marketing ability of institutions based on customer satisfaction. Problems existing in customer satisfaction of B training institution are proposed from five dimensions of tangibility, reliability, responsiveness, assurance and empathy. Using the IPA analysis to satisfaction and importance of each index in the evaluation system were analyzed, and the understanding of customer products and services for training institutions of various indicators of expectations and the actual perception of differences, and based on the five dimensions of SERVQUAL model and IPA model of four quadrants, puts forward scientific, reasonable and targeted customer satisfaction strategy
Abstract: 在竞争日益激烈的培训市场中,消费者开始追求无形服务的独特性,从服务 中得到满足和快感。产品提供者也认识到有形产品的附加值需要无形的服务来体 现,精确掌握产品定位、营销战略、运营流程制定等核心管理思想,是对企业管 理研究工作的重要支撑。本研究在顾客满意理论、顾客关系管理理论、SERVQUAL 模型和IPA 模型理论的基础上,以B 培训机构作为研究对象,对基于顾客满意度 提高机构营销能力采取的策略进行论述分析。从有形性、可靠性、响应性、保障 性、移情性五个维度提出B 培训机构顾客满意度存在的问题。运用IPA 分析法对 测评体系中各指标的满意度与重要性进行分析,了解顾客对培训机构产品与服务 各项评价指标的期望值和实际感知存在的差异,并基于SERVQUAL 模型的五个 维度和IPA 模型的四个象限,提出科学、合理且富有针对性的顾客满意度提升策 略
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: Pathum Thani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2565-12-13
Issued: 2022-12-13
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CHAO RUAN.pdf 1.64 MB2 2024-03-07 16:46:39
ใช้เวลา
0.126563 วินาที

Chao Ruan
Title Contributor Type
Research on the customer satisfaction of B training institution based on Servquel and IPA model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Chao Ruan
Yang Shu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yang Shu Chen
Title Creator Type and Date Create
Research on the customer satisfaction of B training institution based on Servquel and IPA model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Chao Ruan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Brand marketing strategy of new energy vehicles in the Chinese market : taking tesla as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Jinrun Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 48
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,433
รวม 5,481 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 272,286 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 398 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 398 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 48 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 7 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 273,149 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101