แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Application of the Kano Model on Consumer Demand for Immune- Boosting Beverages

Address: 333 Moo1, Thasud, Muang, Chiang Rai 57100
Organization : School of Agro-Industry, Mae Fah Luang University
Email : library@mfu.ac.th

keyword: Functional beverage
ThaSH: Food sciences
; Kano model
ThaSH: Agricultural industries
; Questionnaire
ThaSH: Beverages
; Satisfaction
ThaSH: Functional analysis
ThaSH: Questionnaires
ThaSH: Consumer satisfaction
Abstract: The impact of the coronavirus epidemic worldwide has led consumers to change their behaviors, focusing on strengthening the body's immunity and preventing illness from the coronavirus. The objective of this study was to apply the kano model to survey the needs and characteristics of the immune-boosting beverages that consumers were satisfied with. The online questionnaire took place through a google form from April to June 2022. The target group was Thai people who used to or regularly consume healthy foods. The demographic result showed that out of the 200 consumers, 73.5% are female. Most consumers are employee and have an average monthly income of 10,001 – 20,000 THB. Consumers are asked about their behavior in choosing healthy food. It's indicated that they prefer to buy healthy food at department stores. The most consumed type of healthy food is a clean diet, which is a meal that is close to its natural state with less flavoring. Consumers place the highest priority on the nutrition within products and feel that most healthy diets are too expensive. The researcher gave a novel food product information and asked about purchasing decisions using a rating scale. The results of the acceptance score provided that consumers accepted if the novel product is in the form of a functional beverage that uses plant-based ingredients and can boost the body's immune. Kano model was applied in the last session. The kano model was developed by Dr. Noriyaki Kano, as one of the techniques to assess satisfaction. This model used negative and positive questions about the product attributes to classify the attribute into three qualities: basic, performance, and attractive needs. The result obtained showed that if the immune-boosting product is a functional beverage, it should have low calories, which are considered attractive attributes. These features can increase consumer satisfaction if the product is rich in antioxidants, protein, vitamins, and minerals. The longer shelf-life can also please consumers. The reverse attribute, bitterness, should not be presented in the product. The above features can help improve the quality of immune- boosting beverages and satisfy consumers who want to stay healthy.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Modified: 2022-12-12
Issued: 2022-12-12
บทความ/Article
application/pdf
Journal of Food Science and Agricultural Technology (2022) Vol.6 (Special Issue) : 12-17
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 2022-v06-p12-17.pdf 610.26 KB
ใช้เวลา
0.018603 วินาที

Sikarin Masamran
Title Contributor Type
Application of the Kano Model on Consumer Demand for Immune- Boosting Beverages
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sikarin Masamran;Supattra Supawong

บทความ/Article
Supattra Supawong
Title Contributor Type
Application of the Kano Model on Consumer Demand for Immune- Boosting Beverages
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sikarin Masamran;Supattra Supawong

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,353
รวม 2,364 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 10,155 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
รวม 10,189 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124