แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel's foundation, Thailand
กลยุทธ์การบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทย

LCSH: Educational innovations
LCSH: Science Teachers
LCSH: Science -- Study and teaching
LCSH: Administration
Abstract: The purposes of the research Management Strategies to Develop Innovators Among Secondary Science Teachers at Saint Gabriel's Foundation, Thailand were to 1) study current and desirable conditions of management, 2) create management strategies, 3) validate suitability and feasibility of management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel‟s Foundation, Thailand. In this research, a mixed method was applied and divided into 3 steps - Step 1: the study of current and desirable conditions and the environment analysis of the management to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel‟s Foundation, Step 2: The draft of management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel‟s Foundation, and Step 3: The validation of the accuracy and feasibility of the management strategy draft to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel‟s Foundation and the strategy adjustment to a complete edition. The research results found that the overview of currents conditions of internal environment had high average and the overview of the desirable conditions of internal environment had the highest average. The strengths according to the results of environment analysis which were environment of system, management styles, skills and learning management of teachers. Moreover, working as a teamwork and having shared values were counted as strengths. However, lack of administrational structure of innovation and system supporting the innovation development were weaknesses. Besides, teachers required innovational development knowledge. Additionally, the overview of external environment had high average and the overview of the desirable conditions of external environment was at high rate. An opportunity counted as the external environment was the advancement of technology leading to the administrational management – the policies driving innovations were created. The economic status of parents, families, and communities affected the teachers‟ innovation development as threads. The results of management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel‟s Foundation, Thailand consisted of 4 master strategies, 13 minor strategies, 28 measures, and 24 indicators. The master strategies were Strategies 1: Promote and develop science teachers to be innovative teachers containing 4 minor strategies, 10 measures, and 10 indicators, Strategies 2: Enhance the quality of science learning management towards innovations consisting of 3 minor strategies, 6 measures, and 4 indicators, Strategy 3: Build the association of network to cooperatively create creative innovations containing 3 minor strategies, 7 measures, and 5 indicators, and Strategy 4: Efficiently manage innovative teachers comprising 3 minor strategies, 5 measures, and 5 indicators. Furthermore, the overview result of accuracy and feasibility validation of Management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel‟s Foundation, Thailand had high average. Keywords: Management strategies, innovators, development of science teachers, schools under the auspices of Saint Gabriel‟s Foundation, Thailand
Abstract: การวิจัยเรื่อง กลยุทธ์การบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทย มีวัตถุประสงค์ เพื่อ 1) ศึกษาสภาพปัจจุบันและสภาพพึ่งประสงค์ของการบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทย 2) สร้างกลยุทธ์การบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทย 3) ตรวจสอบความเหมาะสมและความเป็นไปได้ของกลยุทธ์การบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทย การวิจัยในครั้งนี้ใช้ระเบียบวิธีการวิจัยแบบผสมผสาน (Mixed-Method) แบ่งขั้นตอนการวิจัยออกเป็น 3 ขั้นตอน ได้แก่ ขั้นตอนที่ 1 การศึกษาสภาพปัจจุบันและสภาพที่พึงประสงค์ และวิเคราะห์สภาพแวดล้อมของการบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทย ขั้นตอนที่ 2 การร่างกลยุทธ์การบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทย และขั้นตอนที่ 3 การตรวจสอบความเหมาะสมและความเป็นไปได้ของร่างกลยุทธ์การบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์กาเบรียลแห่งประเทศไทย ปรับปรุงเป็นกลยุทธ์การบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทยฉบับสมบูรณ์ ผลการวิจัยพบว่าสภาพปัจจุบันของสภาพแวดล้อมภายในโดยภาพรวมอยู่ในระดับมากและสภาพพึงประสงค์ของสภาพแวดล้อมภายในโดยภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด ผลจากการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมที่เป็นจุดแข็งคือ สภาพแวดล้อมด้านระบบ ด้านรูปแบบการบริหาร ครูมีทักษะและการจัดการเรียนรู้ ครูมีทักษะการทำงานเป็นทีม มีค่านิยมร่วมกันที่ดี จุดอ่อน คือ โรงเรียนไม่มีโครงสร้างการบริหารด้านนวัตกรรม ยังไม่มีระบบในการพัฒนานวัตกรรมรองรับ ครูขาดความรู้ด้านการพัฒนานวัตกรรม ส่วนสภาพปัจจุบันของสภาพแวดล้อมภายนอกโดยภาพรวมอยู่ในระดับมากและสภาพพึงประสงค์ของสภาพแวดล้อมภายนอกโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก สภาพแวดล้อมภายนอกที่เป็นโอกาส คือ ความก้าวหน้าทางเทคโนโลยีมีผลต่อการบริหารจัดการ มีนโยบายที่คอยผลักดันด้านนวัตกรรม และภาวะคุกคามหรืออุปสรรค คือ ความไม่พร้อมของสภาวะทางเศรษฐกิจของผู้ปกครองครอบครัวและชุมชนที่มีผลต่อการพัฒนาความเป็นนวัตกรของครู และผลการพัฒนากลยุทธ์การบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทย ประกอบด้วย 4 กลยุทธ์หลัก 13 กลยุทธ์รอง 28 มาตรการ และ 24 ตัวชี้วัดซึ่งประกอบด้วย กลยุทธ์ที่ 1: ส่งเสริมและพัฒนาครูวิทยาสาสตร์สู่ครูนวัตกร มี 4 กลยุทธ์รอง 10 มาตรการ และ 10 ตัวชี้วัด กลยุทธ์ที่ 2: ยกระดับคุณภาพการจัดการเรียนรู้วิทยาศาสตร์สู่การสร้างนวัตกรรมมี 3 กลยุทธ์รอง 6 มาตรการ และ 4 ตัวชี้วัด กลยุทธ์ ที่ 3: สร้างภาคีเครือข่ายความร่วมมือทางนวัตกรรมเชิงสร้างสรรค์ มี 3 กลยุทธ์รอง 7 มาตรการ และ 5 ตัวชี้วัด และกลยุทธ์ที่ 4: บริหารจัดการครูนวัตกรอย่างมีประสิทธิภาพ มี 3 กลยุทธ์รอง 5 มาตรการ และ 5 ตัวชี้วัด ผลการตรวจสอบความเหมาะสมและความเป็นไปได้ของกลยุทธ์การบริหารเพื่อพัฒนาความเป็นนวัตกรของครูวิทยาศาสตร์ระดับมัธยมศึกษาในเครือมูลนิธิคณะเซนต์คาเบรียลแห่งประเทศไทยโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก คำสำคัญ: กลยุทธ์การบริหาร, ความเป็นนวัตกร, การพัฒนาครูวิทยาศาสตร์, โรงเรียนในเครือมูลนิธิคณะเซนต์กาเบรียลแห่งประเทศไทย
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Chairman
Role: Member
Role: Member
Role: กรรมการ
Role: กรรมการ
Created: 2021
Modified: 2022-10-16
Issued: 2022-10-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 580252007.pdf 4.42 MB44 2025-05-28 01:41:11
ใช้เวลา
-0.942306 วินาที

Phongtorn Kaewyongphang
Title Contributor Type
Management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel's foundation, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phongtorn Kaewyongphang
Santi Buranachart
Monnapat Manokarn
Choocheep Puthaprasert
Yongyouth Yaboonthong
Suban Pornwiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Santi Buranachart
Title Creator Type and Date Create
A Model of Operational System Development of University for Faculty Offices Applying the Lean Concept
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santi Buranachart;Suban Pomwing;Tharn Thongngok;Yongyouth Yaboonthong;Uttapol Smutkupt
Piyawan Chandrabhananda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel's foundation, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santi Buranachart;Monnapat Manokarn;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suban Pornwiang
Phongtorn Kaewyongphang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Monnapat Manokarn
Title Creator Type and Date Create
Administration Strategy for Enhancing Professional Learning Community of School Administrators Under the Primary Educational Service Area
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Choocheep Puthaprasert;Tharn Thongngok;Monnapat Manokarn;Suwan Muentabutara
Haruathai Boonpradab
วิทยานิพนธ์/Thesis
Management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel's foundation, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santi Buranachart;Monnapat Manokarn;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suban Pornwiang
Phongtorn Kaewyongphang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model for developing innovation competencies of the teachers in schools under the Foundation of the Church of Christ in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Monnapat Manokarn;Suwan Muntabutara
Phannipha Sutcharitchit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Risk management model of the disciplinary procedures for government teachers and educational personnel under the educational service area office
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Monnapat Manokarn;Choocheep Puthaprasert;Phetcharee Rupavijetra
Supap Kumapun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing participatory teaching materials to promote multicultural learning for primary school classroom
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kessaree Ladlia;Nannaphat Saenghong;Nongyao Nawarat;Prasit Leepreecha;Monnapat Manokarn
Natcha Promsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital citizenship: digital literacy development through interdisciplinary community-based learning for higher education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Charin Mangkhang;Jarunee Dibymandala;Monnapat Manokarn
Chainarong Jarupongputtana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Choocheep Puthaprasert
Title Creator Type and Date Create
Development of learning activities to promote thinking skills of Mathayom Suksa 2 students in schools attached to Chiang Mai educational service area office 2
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Choocheep Puthaprasert;Pachongkarn Phuvipadawat;Wirat Waiyakul;Prapassorn Krasaechai
Puangpayorm Chidthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employing the participatory process to develop standards indicators appropriate for internal quality assurance system in special education schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Choocheep Puthaprasert;Ampha Dangpakdee;Sukanya Nimanundh;Anchalee Tananone;Suwapatchara Changpinit
Pikul Leosiripong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of school-based character education curriculum with emphasis on integration into content area instruction for the Prince Royal's Collecge
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Nitida Adipattaranan;Kittiporn Punyapinyophol;Choocheep Puthaprasert;Anchalee Tananone;Chalong Tubsree
Sirilak Fuangkarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing evaluation model of professional nursing competencies in primary care unit
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jintaweeporn Paenkaew;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Somsak Phuvipadawat;Choocheep Puthaprasert
Orawan Samphawamana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies management for developing educational quality of small schools in highland area in the upper northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Parichat Buacharoen;Nimanong Ngamprapasom;Choocheep Puthaprasert;Jarunee Maneekul;Kiatsuda Srisuk
Runglawan Chantarattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of development and evaluation of learning organization of basic education schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Weerasak Chomphucome;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Ruetinan Samuttai;Choocheep Puthaprasert
Anuchthida Chiengchee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of indicators and quality criteria for administration in basic education entity school
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phongphan Chaiwan;Choocheep Puthaprasert;Somsak Phuvipadawat;Anurak Panyanuwat
Wipda Wirukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the nursing graduates quality evaluation model for nursing colleges under ministry of public health
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wantanee Chawapong;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Choocheep Puthaprasert;Nampueng Intanate
Komwat Rungruang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies for generating success in transferring schools in the upper northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phongphan Chaiwan;Choocheep Puthaprasert;Anurak Panyanuwat;Phasina Tangchuang;Somsak Phuvipadawat
Supalucsana Lomlai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Participatory administrative strategy development for the educational quality promotions of small size schools in the upper northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Anurak Panyanuwat;Kiatsuda Srisuk;Kanya Kumsiripiman;Choocheep Puthaprasert
Urai Panapoy
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of supervision model on student teaching courses for Bachelor Degree of Education Rajabhat University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Theerawut Akakul;Tay Changchee;Kiatsuda Srisuk;Ruetinan Samuttai;Choocheep Puthaprasert
Maleerat Kajitnatitham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum evaluation model for educational programs in graduate school
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Choocheep Puthaprasert;Sunee Nguenyuang
Sudawadee Limpaibul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development model in research conduction competency for Faculty of Physical Education Institute in the North
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Anurak Panyanuwat;Choocheep Puthaprasert;Chayaporn Wattanasiri;Uraiwan Hanwong
Chaturong Hemara
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนากลยุทธ์การสร้างเสริมการคิดอย่างมีวิจารณญาณของนักศึกษาพยาบาลในสถาบันของรัฐ
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Anurak Panyanuwat;Choocheep Puthaprasert;Acharaporn Sripusanapan;Chayaporn Wattanasiri
สมพร สันติประสิทธิ์กุล
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of intergration of knowledge management and internal quality assurance system to develop educational quality of institutes attached to municipality
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Choocheep Puthaprasert;Anurak Panyanuwat;Ruantinun Samutthai;Uthen Panyo
Kittima Peekaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of learning organization for early childhood private schools, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sman Foosang;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suwan Muntabutara;Natad Assapaporn
Natchakamon Chaijeena
วิทยานิพนธ์/Thesis
Professional learning community model for teachers of non-formal and informal educational center in the upper Northern Region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sman Foosang;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong; Suwan Muntabutara;Preecha Jantaramanee
Prapaphon Kham-o-part
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation model for developing instruction management of science teachers in reading, critical thinking, and writing of students in basic education institutes
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tay Chiengchee;Anurak Panyanuwat;Choocheep Puthaprasert;Ruetinan Samuttai;Somsak Phuvipadawat
Sununta Rakpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participative management strategies to promote internal quality assurance aystem and mechanism for Faculty of Education of Northern Rajabhat University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chatphum Sichomphoo; Sunee Nguenyuang;Kiatsuds Srisuk;Ruetinan Samuttai;Choocheep Puthaprasert
Surachet Boonyarug
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a career education model for highland and remote area schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tay Chiengchee;Somsak Phuvipadawat; Aphichat Mekbangwan;Nampueng Intanate;Choocheep Puthaprasert
Supachoke Piyasant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies for developing early childhood educational quality through the collaboration of private schools, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sman Foosang;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suwan Muntabutara;Ratanabhom Nosu
Niyada Korakovida
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of educational institutions administrative effectiveness model for the visually impaired persons
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Teera Roonjareon;Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Phetcharee Rupavijetra;Sman Foosang
Pramuan Ploykamonchun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Administration Strategy for Enhancing Professional Learning Community of School Administrators Under the Primary Educational Service Area
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Choocheep Puthaprasert;Tharn Thongngok;Monnapat Manokarn;Suwan Muentabutara
Haruathai Boonpradab
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of Developing Learning Management Competency for Secondary Education Teachers Towards Thailand 4.0 Era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Phetcharee Rupavijetra;Suwan Muentabutara
Tanaphon Klinmung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies for Developing Students’ Employability Skills in the ASEAN Economic Community for Private Vocational Colleges
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Choocheep Puthaprasert;Karnthip Chativong;Nampueng Intanate;Kiatsuda Srisuk;Somsak Phuvipadawat
Nonthaporn Buddharaksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Appropriate model for monitoring universities of Rajabhat university council
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Anurak Panyanuwat;Choocheep Puthaprasert;Prapan Thummachai;Kuangdet Wongla
Thanat Boonchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel's foundation, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santi Buranachart;Monnapat Manokarn;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suban Pornwiang
Phongtorn Kaewyongphang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Model of integrative buddhism based personnel administration of the basic education schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phisit Kotsupho;Tharn Thongngok;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suwan Muntabutara
Priyarat Jainet
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Administrative model of information technology integration in the Lamphun Provincial Education Office
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Tharn Thongngok;Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Suwan Muntabutara
Winyoo Santipapwiwatana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Operational strategy of Educational Quality Assurance Programme level of Higher Education Institutions in Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Tharn Thongngok;Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Suwan Muntabutara
Sarawuth Sornchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model for developing innovation competencies of the teachers in schools under the Foundation of the Church of Christ in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Monnapat Manokarn;Suwan Muntabutara
Phannipha Sutcharitchit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of strategies to promote schools as be schools of innovation of local governments in Chiang Rai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Yongyouth Yaboonthong;Tharn Thongngok;Choocheep Puthaprasert;Suwan Muntabutara
Malaiporn Wongchaiya
วิทยานิพนธ์/Thesis
The School-based management model for small size schools in the upper northern region under the office of basic education commission
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pongpan Chaiwan;Ratanabhom Nosu;Anurak Panyanuwat;Choocheep Puthaprasert;Kiatsuda Srisuk
Jamnian Traimart
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a model of a collaborative network for Promoting Learning Management Efficiency in Schools Under Chang Mai Primary Educational Service Area
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Choocheep Puthaprasert;Monnapat Manokan;Yongyouth Yaboonthong
Prakhong Phiraisaengchan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Risk management model of the disciplinary procedures for government teachers and educational personnel under the educational service area office
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Monnapat Manokarn;Choocheep Puthaprasert;Phetcharee Rupavijetra
Supap Kumapun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Model of integrated learning management to develop learning in the 21st Century for students of Northeast Sports School
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Sawan Muntabutara
Manasanan Srisapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Administration model of civil state schools to improve the quality of education
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Phetcharee Ropavijetra
Manasanan Srisapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yongyouth Yaboonthong
Title Creator Type and Date Create
A Model of learning organization for early childhood private schools, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sman Foosang;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suwan Muntabutara;Natad Assapaporn
Natchakamon Chaijeena
วิทยานิพนธ์/Thesis
Professional learning community model for teachers of non-formal and informal educational center in the upper Northern Region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sman Foosang;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong; Suwan Muntabutara;Preecha Jantaramanee
Prapaphon Kham-o-part
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies for developing early childhood educational quality through the collaboration of private schools, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sman Foosang;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suwan Muntabutara;Ratanabhom Nosu
Niyada Korakovida
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of educational institutions administrative effectiveness model for the visually impaired persons
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Teera Roonjareon;Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Phetcharee Rupavijetra;Sman Foosang
Pramuan Ploykamonchun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of Developing Learning Management Competency for Secondary Education Teachers Towards Thailand 4.0 Era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Phetcharee Rupavijetra;Suwan Muentabutara
Tanaphon Klinmung
วิทยานิพนธ์/Thesis
ntegrated administration model for enhancing quality of world class standard schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phvipadawat;Yongyouth Yaboonthong;Chocheep Puthaprasert;Rhetcharee Rupavijetra;Suwan Muenbutara
Chawinnawat Na Lampoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of Operational System Development of University for Faculty Offices Applying the Lean Concept
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santi Buranachart;Suban Pomwing;Tharn Thongngok;Yongyouth Yaboonthong;Uttapol Smutkupt
Piyawan Chandrabhananda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel's foundation, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santi Buranachart;Monnapat Manokarn;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suban Pornwiang
Phongtorn Kaewyongphang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a management model for the 4.0 era school for senior citizens under Chiang Mai City municipality
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Choocheep Putthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Tharn Thongngok;Suwan Muntabutara
Thanuttha Wudhiwanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a management model for the 4.0 era school for senior citizens under Chiang Mai City municipality
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Choocheep Putthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Tharn Thongngok;Suwan Muntabutara
Thanuttha Wudhiwanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Model of integrative buddhism based personnel administration of the basic education schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phisit Kotsupho;Tharn Thongngok;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suwan Muntabutara
Priyarat Jainet
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Administrative model of information technology integration in the Lamphun Provincial Education Office
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Tharn Thongngok;Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Suwan Muntabutara
Winyoo Santipapwiwatana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Operational strategy of Educational Quality Assurance Programme level of Higher Education Institutions in Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Tharn Thongngok;Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Suwan Muntabutara
Sarawuth Sornchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of strategies to promote the learning and innovation skills of students in schools under the Secondary Educational Service Area 37
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santi Buranchart;Suban Pornwiang;Yongyouth Yaboonthong;Monanapat Manokarn;Prajob Khwanmun
Phatthanan Phiphitthanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model for developing innovation competencies of the teachers in schools under the Foundation of the Church of Christ in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Monnapat Manokarn;Suwan Muntabutara
Phannipha Sutcharitchit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of strategies to promote schools as be schools of innovation of local governments in Chiang Rai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Yongyouth Yaboonthong;Tharn Thongngok;Choocheep Puthaprasert;Suwan Muntabutara
Malaiporn Wongchaiya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a model of a collaborative network for Promoting Learning Management Efficiency in Schools Under Chang Mai Primary Educational Service Area
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Choocheep Puthaprasert;Monnapat Manokan;Yongyouth Yaboonthong
Prakhong Phiraisaengchan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Model of integrated learning management to develop learning in the 21st Century for students of Northeast Sports School
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Sawan Muntabutara
Manasanan Srisapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Administration model of civil state schools to improve the quality of education
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Yongyouth Yaboonthong;Choocheep Puthaprasert;Phetcharee Ropavijetra
Manasanan Srisapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Suban Pornwiang
Title Creator Type and Date Create
Management strategies to develop innovators among secondary science teachers at Saint Gabriel's foundation, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santi Buranachart;Monnapat Manokarn;Choocheep Puthaprasert;Yongyouth Yaboonthong;Suban Pornwiang
Phongtorn Kaewyongphang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of strategies to promote the learning and innovation skills of students in schools under the Secondary Educational Service Area 37
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santi Buranchart;Suban Pornwiang;Yongyouth Yaboonthong;Monanapat Manokarn;Prajob Khwanmun
Phatthanan Phiphitthanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,882
รวม 2,905 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 98,239 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 190 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 163 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 98,635 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48