แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Individualism in songs winning american music awards

LCSH: Burapha University.Faculty of Humanities and Social Sciences
Classification :.DDC: 141.4
LCSH: Individualism
Abstract: This research aimed to explore the individualism reflected through the lyrics of the songs winning the Favorite Songs Prize in American Music Awards and to study the trend of individualism which was reflected through the song lyrics in different decades since 1974-2019. The stimuli were the lyrics of 50 songs (27 pop songs and 23 country songs) winning the Favorite Songs Prize in American Music Awards. Hofstede’s individualism concept was used as the analysis framework of this study. Content analysis was employed for analyzing the data. From the analysis of individualism in pop songs, “Speaking one’s mind is healthy” was the category of individualism found the most while “Everyone is supposed to take care of him or herself and his or her immediate family only” was not found. From the analysis of country songs, it was similarly found with pop songs that “Speaking one’s mind is healthy” was found the most while “Others classified as individuals” and “Task prevails over relationship” were the two categories found the lowest in the country songs. To search for the trend of value change, it was found that in the 1980s the individualism portrayed through the song lyrics was the most various while during 2016-2019 the concept of individualism was the least various. In conclusion, individualism was a value found in the lyrics of songs winning the Favorite Songs Prize in American Music Awards in different decades. This can be implied that individualism is a concept embedded in American culture, and it is reflected through language which is a tool of verbal communication.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Role: Principal advisor
Created: 2021
Modified: 2022-06-02
Issued: 2022-06-02
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th 141.4 Sa275I
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 59920453.pdf 2.23 MB
ใช้เวลา
0.018351 วินาที

Sayumphon Khumphan
Title Contributor Type
Individualism in songs winning american music awards
มหาวิทยาลัยบูรพา
Sayumphon Khumphan
Nattapat Pattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nattapat Pattana
Title Creator Type and Date Create
An analysis of writing errors in corrective action reports (CARs) of Thai staff in an automotive industry company
มหาวิทยาลัยบูรพา
Somboon Chetchumlong;Nattapat Pattana
Thawanyaporn Khamthakrua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Figures of speech used in president Barack Obama's electoral campaign speeches
มหาวิทยาลัยบูรพา
Somboon Chetchumlong;Nattapat Pattana
Chidchaba Panukornthamrong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of move structures in discussion sections written by inner and expanding circles of English users appearing in international journals
มหาวิทยาลัยบูรพา
Suchada Rattanawanitpun;Nattapat Pattana
Bandita Santikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of metaphor in print advertisement headlines on cosmetic category appearing in women's and men's fashion magazines
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattapat Pattana;Suchada Rattanawanitpun
Chidchanok Nawamongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceptions and occurrence of plagiarism : a case study of students at a University in the eastern region of Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattapat Pattana
Damisa Trirattanaphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Individualism in songs winning american music awards
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattapat Pattana
Sayumphon Khumphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Entertainment and design (TED) talks figure of speech used in persuasive speeches by speakers of technology, entertainment and design (TED) talks
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattapat Pattana
Nantanat Nanta-Aree
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of move structures in English movie reviews appearing on tow websites
มหาวิทยาลัยบูรพา
Suchada Rattanawanitpun;Nattapat Pattana
Pohnpassorn Narksonthi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Advertising claims and figurative language used in smartphone slogans
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattapat Pattana
Parika Viruncha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of language use on signs. intelligibility, and attitude among international tourists : a case study of 4 local markets in Amphoe Hat Yai
มหาวิทยาลัยบูรพา
Suchada Rattanawanitpun;Nattapat Pattana
Phatsakorn Musikaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of hedges and boosters used by gay and lesbian speakers on showcases
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattapat Pattana;Sutraphorn Tantiniranat
Pattamawadee Phakdee-ngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,291
รวม 2,293 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 67,974 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 34 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 68,027 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.180