แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The comparative study of factors affecting consumer is decisions to select independent and chain restaurants in bangkok

Address: 333 Moo1, Thasud, Muang, Chiang Rai 57100
Organization : School of Agro-Industry, Mae Fah Luang University
Email : ask.library@mfu.ac.th

keyword: Service performance - Independent restaurants - Chain restaurants - Marketing strategy
ThaSH: Food sciences
ThaSH: Agricultural industries
ThaSH: Comparative education
ThaSH: Customer services
ThaSH: Restaurants
ThaSH: Strategic planning
ThaSH: Restaurant management
Abstract: The purpose of this study was to explore, by means of a survey research, the marketing factors and service performance (SERVPERF) affecting consumers’ decisions to choose independent versus chain restaurants in Bangkok. The questionnaire survey was carried out with a sample of 400 consumers who experienced independent restaurants and another 400 who experienced chain restaurants from five areas in Bangkok (Yannawa, Vadhana, Bang Khen, Huai Khwang and Saphan Sung). The data was analyzed by PASW statistics. The descriptive analysis revealed that the majority of the participants for both independent and chain restaurants were female, young workers in their 30s with a Bachelor’s degree and above. Majority of the participants were company employees, with a monthly income over 20,000 baht. However, the results showed a significant difference between the consumption behavior of the two groups of respondents. The consumers of independent restaurants frequented the restaurant more than once a week, with the intention of leisure dining, partying and familiarity with the restaurant owner. Many of them heard about the restaurant by word of mouth. Unlike the first group, the consumers of chain restaurants preferred to visit less than once a month with the purposed of business meetings. Most consumers knew about the restaurant from television and other media. Furthermore, by performing Factor Analysis and Logistic Regression Analysis, we were able to investigate the marketing factors and service performance leading to why each group chose that restaurant. The major factor for consumers’ first priority to choose independent restaurants was product and pricing. The physical evidence and process were in descending order. Meanwhile, consumers of chain restaurants focused on product, and followed by place and promotion. Regarding service performance, majority of the participants of independent restaurants required reliability and responsiveness as highest priority, but consumers of chain restaurants focused on tangibles. Results from this analysis were used to recommend the applicable marketing strategy for independent versus chain restaurants which were probably needed to enhance their service performance.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Modified: 2021-10-29
Issued: 2021-10-29
บทความ/Article
application/pdf
Journal of Food Science and Agricultural Technology (2015) Vol.1 (1): 40-46
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 2015-v01-p40-46.pdf 356.73 KB1 2021-11-18 14:57:30
ใช้เวลา
0.036138 วินาที

Kaweewat Bootudom
Title Contributor Type
The comparative study of factors affecting consumer is decisions to select independent and chain restaurants in bangkok
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Kaweewat Bootudom;Ajchara Kessuvan

บทความ/Article
Ajchara Kessuvan
Title Contributor Type
The comprehensive model of the determinants on export performance of agricultural firms in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ajchara Kessuvan
Guntalee Ruenrom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The comparative study of factors affecting consumer is decisions to select independent and chain restaurants in bangkok
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Kaweewat Bootudom;Ajchara Kessuvan

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,234
รวม 3,240 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 64,892 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 36 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 13 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 6 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 64,950 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48