แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of a communicative grammar-based task in EFL teaching

LCSH: English language -- Grammar -- Study and teaching -- Reseach
Abstract: The purpose of the study was to investigate the results of the designed model-the Communicative, Grammar-based Task which integrated the teaching of communicative grammar through the process of a task-based with the two aims: to develop explicit knowledge of a L2 grammatical feature (dative alternation) and to provide opportunities for interaction focused on an exchange of information. The subjects of study were 8 Mattayomsuksa Six students (equivalent to grade 12 in the American System) at a school in the Northeast of Thailand. The research tools employed in collecting data comprised a placement test and the grammaticality judgment tests with the help of audio recordings and a teacher's journal. The data obtained were analyzed to answer the two research questions-does the Communicative, Grammar-based Task promote students' knowledge of a grammar point (dative alternation)? and, does the Communicative, Grammar-based Task promote students' interactions focused on a exchange of information? The study results revealed that 8 subjects obtained the percentages of proficiency gain scores of the 3 grammaticality judgment tests which increased from the first one to the last one. In addition, the subjects produced negotiation of meaning which increased from the first lesson to the last lesson. So, it can concluded that the use of the Communicative, Grammar-based Task could promote students' knowledge of a grammar point (dative alternation) and the interactions focused on an exchange of information.
Mahasarakham University. Academic Resource Center
Address: มหาสารคาม (Maha Sarakham)
Email: library@msu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2000
Modified: 2006-08-02
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9746472755
CallNumber: Res 425.07 Ma266U
eng
Descipline: English
©copyrights Mahasarakham University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 abstract.pdf 47.05 KB90 2021-02-24 11:57:06
2 appendix.pdf 19.37 KB42 2021-02-24 11:57:12
3 bibliography.pdf 18.96 KB45 2021-02-24 11:57:20
4 biodata.pdf 36.13 KB41 2021-02-24 11:57:26
5 chapter1.pdf 80.13 KB75 2021-02-24 11:57:33
6 chapter2.pdf 304.79 KB89 2021-02-24 11:57:41
7 chapter3.pdf 373.12 KB56 2021-02-24 11:57:48
8 chapter4.pdf 306.94 KB44 2021-02-24 11:57:58
9 chapter5.pdf 52.1 KB46 2021-02-24 11:58:06
10 content.pdf 60.93 KB35 2021-02-24 11:58:15
11 page39-43.pdf 175.15 KB45 2021-02-24 11:58:23
12 page45-66.pdf 341.5 KB37 2021-02-24 11:58:29
13 page67-88.pdf 377.26 KB36 2021-02-24 11:58:37
14 titlepage.pdf 108.98 KB50 2021-02-24 11:58:44
ใช้เวลา
0.03526 วินาที

Manachai Kaewseeduang
Title Contributor Type
The use of a communicative grammar-based task in EFL teaching
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Manachai Kaewseeduang
Somkiet Poopatwiboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Somkiet Poopatwiboon
Title Creator Type and Date Create
The use of a communicative grammar-based task in EFL teaching
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Somkiet Poopatwiboon
Manachai Kaewseeduang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of discourse situation in EFL teaching
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Somkiet Poopatwiboon
Kanchalee Jungsatitkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Use of tutorial technique to enhance high proficient learners' communicative competence
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Somkiet Poopatwiboon
Pichanika Sarakham
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Use of communicative reading tasks to improve students' finding main idea
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Somkiet Poopatwiboon
Kanlayanee Mangkang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Use of authenthic learning through English camp process to promote students' speaking ability
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Somkiet Poopatwiboon
Rungthip Yongpet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using a set of task to promote students' vocabulary learning
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Somkiet Poopatwiboon
Jaranai Sisuthum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Second language writing anxiety of Thai EFL undergraduate students: dominant cause, levels and coping strategies
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Somkiet Poopatwiboon
Kwanpicha Talasee
วิทยานิพนธ์/Thesis
English speaking anxiety of Thai EFL undergraduate students: dominant type, level, and coping strategies
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Somkiet Poopatwiboon
Ling Qin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of multimodal teaching on english vocabulary knowledge of Thai primary school students
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Somkiet Poopatwiboon
Kasikarn Bansong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 26
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,153
รวม 3,179 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 69,410 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 84 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 38 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 69,552 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48