แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Gender and English language learning strategies of undergraduate students at Rajamangala University of Technology Lanna Tak

keyword: Language learning strategies
LCSH: English language -- Study and teaching (Higher) -- Thailand -- Tak -- Case studies
; English language
LCSH: Learning strategies -- Thailand -- Tak -- Case studies
; English skills
; Gender difference
; Undergraduate students
; Tak Province
Abstract: The purpose of this study is to investigate English language learning strategies used by Thai EFL students enrolled at Rajamangala University of Technology Lanna Tak. It also explores whether or not a difference exists between female and male students in the use of English language learning strategies. Two hundred and thirty-three students in the second semester of academic year 2015 were selected in the study. The Strategy Inventory for Language Learning (SILL) adapted from Oxford (1990) was employed as a research tool in order to measure the use of six types of strategies which consist of memory, cognitive, compensatory, metacognitive, affective, and social strategies. The Statistic Package for the Social Science (SPSS) program was used to analyze all scores from SILL questionnaire. The results revealed that the overall use of English language learning strategies by the students was at the moderate level. The most frequent strategy use was metacognitive strategies, followed by memory and social strategies. The least frequent strategy use was cognitive strategies. Furthermore, it was revealed that there is no statistically significant difference in the overall use of English language learning strategies between male and female students. Both male and female students preferred to use metacognitive strategy most frequently, but cognitive strategy least frequently. The findings of this study would be beneficial for teachers to develop effective English teaching and to provide students with successful English language learning
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2015
Modified: 2021-09-15
Issued: 2021-09-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4095jaturong.pdf 815.49 KB
ใช้เวลา
0.017309 วินาที

Jaturong Saengaroon
Title Contributor Type
Gender and English language learning strategies of undergraduate students at Rajamangala University of Technology Lanna Tak
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Jaturong Saengaroon
Nopporn Sarobol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nopporn Sarobol
Title Creator Type and Date Create
Consummer [sic] attitudes toward KFC's healthy menu : a study of employees working in the Pratumwan, Silom and Sathorn areas
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Siriya Vongrukthai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Occupational stressors of psychological officers in the Three Southern Border Provinces
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Sureeporn Piluk
วิทยานิพนธ์/Thesis
UTCC students' attitudes towards "The Ideal Graduate Program"
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Tiparat Witpibulrat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs and problems of officials working in the Department of Fisheries in using English language for communication at work
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Tiraporn Jaroensak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Motivation and English language proficiency of M.6 students in governmental schools in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Nawas Phettongkam
วิทยานิพนธ์/Thesis
The needs and problems of English languages skills for the hotel front office staff in Chinatown, Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Kamonwan Charunsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of LITU officials' needs in using English for communication and requirements in improving English skills
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Rossawan Sunitisarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' and students' perceptions toward characteristics of good English language teachers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Ratree Miros
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning styles of English major and non-English major Thai EFL learners
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Panitta Uthaiphetra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students' attitudes toward learning English with native and non-native English speaking teachers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Phoraphat Srisuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Necessities and needs in improving English language of the informal workers network in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol

วิทยานิพนธ์/Thesis
Problems and solutions in English business negotiation of Thai salespeople working in companies in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Maytawee Chalothorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs in English language skills of staff in a chemicals business company
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Hathaiwat Orapin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of anxiety in English speaking of EFL vocational students at Vocational College in Suphanburi Province
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Chanadda Pansuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Communication apprehension in speaking English of Thai staff in an international bank organisation
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Dilokchon Chakriyarat
วิทยานิพนธ์/Thesis
English speaking skills of graduate students in a public university in Thailand: problems and solutions
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Thanyatorn Parnroch
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting public speaking anxiety among secondary school students at a bilingual school in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Kanyapak Thongsrirak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs and problems in English language use for marketing representatives in international companies in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Sorapat Kaewsuphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting problems in learning English language among secondary school students in a public school Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Wilasinee Taveepadung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students opinions towards the problems of studying in a bilingual program in a Chinese University
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Zhang, Weijuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Gender and English speaking anxiety of primary school students at a Satit Demonstration School in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Thitinun Thamnu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Parental involvement in their children's English language learning : the case of parents working at a state enterprise
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Prattana Charoenlap
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting public speaking anxiety among employees at a private construction company in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Asma Thaicharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Self-study strategies in English language development used by Thai staff in a Thai company
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Naiyarat Tienareerak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Co-teachers' opinions on working with foreign teachers in private school in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Wimolchad Panturack
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of high school students' English language learning strategies
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Mulvihill, Sean Patrick
วิทยานิพนธ์/Thesis
Graduate students' attitudes towards autonomous English language learning
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Sasithon Panyanak
วิทยานิพนธ์/Thesis
International students' attitudes toward English oral communication with Thai staff at an international college
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Kamonthip Kittiwutrungruang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring Thai EFL teachers' understanding and perceptions of task-based language teaching
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Nitinath Bunmak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs in English language use and development for teachers in a public school
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Pinnaree Pankhem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai EFL teachers' beliefs about World Englishes
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Rungphailin Saengsukkha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Professional development of primary English teachers : needs and problems
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Worakorn Klinkerd
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students' satisfaction towards learning foreign languages with native teachers at a private language school
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Nuttiwan Prawadlerdruk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Gender and English language learning strategies of undergraduate students at Rajamangala University of Technology Lanna Tak
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Jaturong Saengaroon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting EFL high school students' decisions in learning English at tutoring institutions
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Wanwipa Tuptimsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Motivational factors and outcomes of Thai university students participating in the exchange program
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Amporn Songkasiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors enhancing English speaking ability : exemplary cases of secondary school students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Thanatchaporn Triwittayayon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of using game-based learning in teaching English vocabulary
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Nutnicha Tanago
วิทยานิพนธ์/Thesis
English oral communication strategies used by Suvarnabhumi Airport information officers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Chadchada Bhachaiyud
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students' attitudes towards using english as a medium of instruction in content subjects
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Piyawan Boonrodyoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mastery learning method in reading for main ideas of second-year students in Phetchaburi Rajabhat University
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Makawan Nakjan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Parents' involvement in their children's English language learning at the sixth-grade level in schools in Bang Plat District, Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Nadirl Yothasmuth
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problems in speaking English language of Thai Airways ground staff at Suvarnabhumi airport
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Pimprapa pimpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between English-speaking proficiency and communication strategies used by M. 3 students at Joseph Upatham School in two types of tasks
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Yupadee Malasit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students' English writing anxiety : a case study at Rajavinit Mathayom School, Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Huang, Yan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students achievement and satisfaction with the English online language program
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Saran Trikhun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problems and solutions in teaching English of non-education major teachers in Thai context
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nopporn Sarobol
Ruja Ketchumpol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 37
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,986
รวม 3,023 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 131,195 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 507 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 328 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 36 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 34 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 132,106 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48