แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The roles of students' L1 towards the in-class support in the mainstream classroom: a case study at a Thai international school
บทบาทของภาษาแม่เพื่อสนับสนุนการเรียนการสอนในชั้นเรียนหลักในบริบทของโรงเรียนนานาชาติ

keyword: English language
LCSH: English language -- Study and teaching -- Thailand -- Case studies
; Study and teaching
LCSH: International school -- Thailand -- Case studies
; Immersion education
; The native speaker
; First language (L1) and mother tongue
; L1 use
; Mother tongue-based instruction
; Learning difficulties
; International school
Abstract: The native-speaker fever influences the expansion of international schools all over Thailand ; moreover, parents are overlooking their children’s language ability and rapidly move their children from a Thai school into an international school. The incident brought about learning difficulties to students who have low English proficiency as students’ language ability is related to their academic success in many aspects. This mixed method research aimed at (a) investigating the practical ways that students’ L1 can be used in an international school context, (b) clarifying what learning situations that international school teachers and students function the L1 in the context, (c) and exploring the attitudes of international school teachers and students towards the implementation of students’ L1. As the studies on the role of L1 in an international school context is important in this respect ; hence, it is needed to explore more thoroughly this issue: a careful guideline is always needed to conduct an appropriate teaching and to facilitate students’ learning ability. Forty students were randomly selected using simple random sampling ; while sixteen teachers were chosen purposively as the insights from the multiple angles could be discovered. Thus, five research instruments were used to collect the data in this study including: perspective questionnaire, semi-structured interview, and non-participant classroom observation. The results revealed that (1) students and teachers at the research site have different ways of thinking when they applied L1 in their lessons. (2) Reading and writing skills allowed the careful application of L1 to help students learn better. (3) Teachers use of Thai in facilitating students’ learning ; however, they insisted that students’ L1 should be purposively used only when necessary. (4) The overall students’ attitudes towards L1 use in their lessons went to the positive side
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2015
Modified: 2021-09-14
Issued: 2021-09-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4078kittichai.pdf 2.08 MB
ใช้เวลา
0.023281 วินาที

Kittichai Nilubol
Title Contributor Type
The roles of students' L1 towards the in-class support in the mainstream classroom: a case study at a Thai international school
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittichai Nilubol
Pragasit Sitthitikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pragasit Sitthitikul
Title Creator Type and Date Create
The Effects of the cross-cultural issues on language learning in Thai classrooms
มหาวิทยาลัยบูรพา
Pragasit Sitthitikul;Nopphawan Chimroylarp
Marlon Domagco Sipe
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey study of language learning strategies used by Thai high school students in an English program
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Kesinee Thangpatipan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey on attitudes of Thai university students towards cabin crew career
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Morakot Radomkit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problems in English communication skills between Thai and Japanese staff in a Thai-Japanese leasing company
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Nattakan Santithawornying
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of the flipped classroom to enhance Thai EFL students' English accuracy and promote an active learning environment
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Thanachok Thaichay
วิทยานิพนธ์/Thesis
The opinions of employees toward internal communication at Bangkok Airways Public Company Limited
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Napaphach Mahakhunchaidecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of miscommunication from Thai employees' perspective in an international workplace in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Wansika Sirisaengchaikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of collocational competence of English program students at a Thai University
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Kanjanapa Intarajak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of multimodal tasks on critical reading ability and perception of Thai EFL tertiary students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Savika Varaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Attitudes towards World Englishes of Thai government officers in an international relations organization
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Rachawadee Saisa-ard
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceived problems and needs of EAP skills by postgraduates in a Thai university
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Juthapetch Suwanpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFL students perspectives of a self-access center on autonomous English learning promotion: a case study of a Thai university
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Tannicha Jirathatanapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Co-Thai teachers opinions about cultural differences working with foreign teachers in private schools in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Jittikarn Jongjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of phonics instruction on reading ability of young Thai learners
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Wichuda Aiyarakarnjanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of needs analysis of English language for aircraft heavy maintenance mechanics
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Pawinee Niamsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of motivation in studying English among undergraduate students at King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Nithiporn Ruksayod
วิทยานิพนธ์/Thesis
The metacognitive awareness of reading strategies in Thai EFL learners
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Kitipat Chutichaiwirath
วิทยานิพนธ์/Thesis
The incorporation of world Englishes into EFL classroom practice : effects on anxiety in English language learning of Thai tertiary students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Jaruda Rajani Na Ayuthaya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the integration of content-based instruction on Thai EFL primary students' reading comprehension
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Sunisa Sokhamkaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai EFL high school students' attitude toward content-based instruction
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Nakrobthai Wongnarut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigation of receptive vocabulary size of Thai EFL graduate students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Sujika Thangaroonsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating Thai EFL students' English vocabulary learning strategies at a private university
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Wuthinan Imamee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Attitudes of Thai undergraduate students toward non-native English teachers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Kunnathee Thunnayok
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai primary English teachers' attitudes toward content-based instruction
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Issaraphan Disayapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The roles of students' L1 towards the in-class support in the mainstream classroom: a case study at a Thai international school
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Kittichai Nilubol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using e-learning to improve English communication skills of Thai undergraduate students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Nattaphon Phanchanikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of code-switching strategy of Thai EFL teachers in teaching English
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Issari Intasao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of phonics instruction : letters and sounds on decoding and blending skills of Thai grade 3 students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Jittra Wichayut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Professional development needs and challenges in English language teaching of Thai English teachers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Pakorn Makmulma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of blended learning on Thai EFL university students' speaking ability and learning motivation
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Piyapan Kantisa
วิทยานิพนธ์/Thesis
A phenomenological study on English language learning of visually impaired students in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Buarattana Attachoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Anxiety reduction strategies in delivering oral presentations in English of Thai adult EFL students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Raviporn Prasansri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Expectations of Thai undergraduate students on future employability based on their TOEIC score : evidence from a human resource perspective
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Natyaporn Sittisuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the active learning approach on the English achievement of Thai EFL secondary school students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Sarawut Thongthee
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of teachers perceptions of active learning activities at public schools in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Teerapat Jachalee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Intercultural communication challenges : a case study of multilingual workplaces in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Tansita Mahayussnan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of English learning motivation and demotivation types of students in north-eastern vocational Thai college
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Tanyalak Lobyam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Opinions of Thai secondary school teachers and students towards online teaching and learning in English classrooms during COVID-19
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Preeyaporn Chimpeeklang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students perceptions on online English learning : a study of Thai undergraduate students in a university in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Kritsada Yasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of oral presentation difficulties faced by Thai officers at a multinational company
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Chompunuch La-ongsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A multimodal critical discourse analysis of online English language newspapers in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Waralee Poolket
วิทยานิพนธ์/Thesis
The English speaking and listening barriers of Thai staff working with international students at Mahachulalongkornrajavidyalaya University
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pragasit Sitthitikul
Phramaha Wachara Soma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 15
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,796
รวม 2,811 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 61,676 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 64 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 61,770 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48