แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Influences of Country of Origin, Product Quality, Brand Image, and Consumer Behavior on Customer Purchase Intention in Soap market in Vientiane, Lao PDR

Address: University of the Thai Chamber of Commerce
keyword: Soap market
; Customer Purchase
Abstract: Objective: The economic development of Lao PDR has developed well over the last 20 years since the transformation of the socialist economy into a free economic system. Laos’ economy has continuously grown, especially in the capital of Laos "Vientiane" with foreign investment and imports of a large number of goods. People have gained more spending power. Laos has imported many soap products from Thailand. Thus, this research aims to study the factors influencing consumers’ intention to buy soap products in Vientiane, Lao PDR. Materials & Methods: Employing quantitative method, the target population is the Lao population living in Vientiane. There are many factors in this research that have an impact on consumer intention to buy including country of origin, product quality, and brand image. Out of 400 questionnaires, 389 questionnaires were received from cosmetic clients in supermarkets, drug stores, and dealers. The data analysis in this research employed multiple regression method. Conclusion: This finding shows that the most important factor affecting the intention to buy soap products was brand image followed by product quality and country of origin respectively.
University of the Thai Chamber of Commerce. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@utcc.ac.th
Role: advisor
Created: 2018
Modified: 2021-06-23
Issued: 2021-06-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights University of the Thai Chamber of Commerce
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 306648.pdf 1.59 MB1 2022-08-18 20:11:38
ใช้เวลา
0.025225 วินาที

Sukanda Sungwornyothin
Title Contributor Type
The Influences of Country of Origin, Product Quality, Brand Image, and Consumer Behavior on Customer Purchase Intention in Soap market in Vientiane, Lao PDR
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Sukanda Sungwornyothin
Theeranuch Pusaksrikit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Theeranuch Pusaksrikit
Title Creator Type and Date Create
Factors influencing customer repurchase intention by using third-party platform booking flight ticket in China
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Theeranuch Pusaksrikit
Moyu, Li.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring the relationship between luxury value and purchase Intention of female purchasing Chinese cosmetics brands in Nanning
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Theeranuch Pusaksrikit
Huang, Donglian.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influences of Country of Origin, Product Quality, Brand Image, and Consumer Behavior on Customer Purchase Intention in Soap market in Vientiane, Lao PDR
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Theeranuch Pusaksrikit
Sukanda Sungwornyothin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 268
รวม 269 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 2,372 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
รวม 2,389 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101