แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Factors affecting by social word of mouth on purchase intentions from wongnai mobile application

keyword: Wongnai
Abstract: The objective of this independent study was studied constructs the measured proposed in business journals, and marking literatures. These scales were examined for the face validity by adopted all survey’s questions from global savvy’s literatures. Using the survey data collected via online at 440 questionnaires to participate, these scales were examined in terms of convergent, discriminant validity and reliability also. SEM technique with AMOS was examined the factors as i.e. information gap, trustworthiness, honesty, affecting by social word of mouth on purchase intentions. The testing result confirmed importance of the constructs consumer trust, a gap closing of information, honesty for consumer engaged in the social word of mouth and towards a purchase intention. All variables were explained the agreement criteria of the five-point likelihood scale. CR and AVE were in the limitation of a criteria as well as all factor loadings. Conclusion was found positive relationships at significant level > 0.05 from TRU to WOM, and 0.001 from HON to WOM and WOM to PUR. There was insignificant in IFG to WOM but the researcher suggested to heed due to total effects in direct effect and indirect effect have been. Thus, WOM posts should be concerned in the honesty when a consumer is looking for a restaurant on Wongnai that means consumers intent to make a purchase, so they can be easily influenced to visit your restaurant and might be your regular client in future.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Role: Principal advisor
Created: 2019
Modified: 2021-06-16
Issued: 2021-06-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 58740018.pdf 1.45 MB
ใช้เวลา
0.03658 วินาที

Suchulee Peankobku
Title Contributor Type
Factors affecting by social word of mouth on purchase intentions from wongnai mobile application
มหาวิทยาลัยบูรพา
Suchulee Peankobku
Supasit Lertbuasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supasit Lertbuasin
Title Creator Type and Date Create
A degree of industry 4.0 strategies imp;ementation and practices in among automotive manufacturers in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Teetut Tresirichod;Supasit Lertbuasin
Nuchon Meechamna
วิทยานิพนธ์/Thesis
A causal relationship model of factors effected to purchase intention of Battery electric cars in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin;Teetut Tresirichod
Potjanat Tonpradit
วิทยานิพนธ์/Thesis
After-sales service quality in paint industry case study Valspar Thailand Company in Heavy Machine Business
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Thanet Danpotivat
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of budgeting and budgetary control: case of ABC heavy industries public company limited (ABCCHI)
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Park, Jamie Jung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing the loyalty of parents choosing british burriculum international schools for their children's study in the area of Banglamung Chonburi
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Nattiporn Deeponpuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting by social word of mouth on purchase intentions from wongnai mobile application
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Suchulee Peankobku
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perception of sustainable development of Cambodian coffee shop on customer satisfaction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Roth Monivibol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting customers' behavioral intention to continue adopting mobile banking in phnom penh, Cambodia
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Chan Marisa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Guidelines for effective conflict management in the workplace : a case study of ABC company located in Laem Chabang, Chonburi
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Metavee Chaum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing reuse intentions of the car leasing service business in Rayong
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Natcha Ratsamesaranchon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing Thai tourists' intentions to purchase souveniors in Chonburi province : a case study of the Ang-Sila local fish market
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supasit Lertbuasin
Kunthika Sakunwongtana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12,114
รวม 12,115 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 376,586 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 26 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 376,638 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.165