แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Effects of synchronous and asynchronous web-based learning in task-based instruction on English language learning achievement of undergraduate students
ผลของการเรียนผ่านเว็บแบบเชิงโครนัสและอซิงโครนัส ในการเรียนการสอนแบบเน้นงานที่มีต่ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษ ของนิสิตระดับปริญญาตรี

LCSH: Academic achivement
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: Web-based instruction
LCSH: Kasetsart University -- Students
Abstract: This study aimed to investigate the effects of synchronous (SL) and asynchronous (ASL) Web-based learning (WBI) in task-based instruction (TBI) on English language learning achievement of undergraduate students at Kasetsart University. Two types of tasks, convergent and divergent tasks, were implemented in this study. The experiment was conducted in the first academic year 2005 with 102 subjects who enrolled in the course “English for Ground and In-flight Attendants” at Kasetsart University, Bangkhen and Kamphangsaen Campus. The subjects were randomly assigned into two treatment groups for convergent tasks and divergent tasks. Repeated measures treatments were given in synchronous and synchronous Web learning environments. A repeated measures two-way analysis of variance (ANOVA) was conducted to analyze the data from the achievement test. The findings revealed that no significant difference was found in the achievement scores of the convergent and the divergent groups at the 0.05 level; however, a significant difference was found between the synchronous and asynchronous WBI at the 0.05 level. The achievement scores indicated that the synchronous WBI was better than asynchronous WBI. Furthermore, no interaction effect was found between TBI and WBI at the 0.05 significant level.
Abstract: งานวิจัยมีจุดประสงค์เพื่อศึกษาผลของการเรียนผ่านเว็บแบบซิงโครนัสและอซิงโครนัสในการเรียน การสอนแบบเน้นงาน ที่มีต่อผลสัมฤทิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษของนิสิตระดับปริญญาตรี ที่มหาวิทยาลัย เกษตศาสตร์ การสอนแบบเน้นงานในการวิจัยนี้ที่ใช้งาน 2 แบบคือ แบบคอนเวอร์เจนและแบบไดเวอร์เจน การทดลองในภาคการศึกษาต้น ปีการศึกษา 2548 กลุ่มตัวอย่างเป็นนิสิตที่ลงทะเบียนเรียนวิชา ภาษาอังกฤษ สำหรับพนักงานภาคพื้นและพนักงานต้อนรับบนเครื่องบิน “ที่วิทยาเขตบางเขนและวิทยาเขตกำแพงแสน จำนวน 102 นิสิตทั้งหมด ถูกแบ่งออกเป็นสองกลุ่มในจำนวนที่เท่าๆ กัน โดยวิธีแบ่งแบบจับคู่เข้ากลุ่มทดลอง จากนั้นสุ่มกลุ่มตัวอย่างทั้ง 2 กลุ่มเข้ากลุ่มทดลอง กลุ่มที่หนึ่งได้รับงานแบบคอนเวอร์เจน กลุ่มที่สองได้รับงานแบบบไดเวอร์เจน การทดลองเป็นแบบวัดซ้ำในการสอนผ่านเว็บแบบซิงโครนัสและอซิงโครนัส ข้อมูลที่ได้นำมาวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบสองทางแบบวัดซ้ำที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ผลการวิจัยพบว่าผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนิสิตที่ได้รับงานต่างกันไม่มีความแตกต่างกันทางสถิติ แต่พบว่าสัมฤทธิ์ผลทางการเรียนแบบซิงโครนัสดีกว่าผลการเรียนอซิงโครนัสที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 นอกจากนี้ไม่พบปฏิสัมพันธ์ร่วมระหว่างการเรียนแบบเน้นงานและการเรียนผ่านเว็บต่อคะแนนสัมฤทธิ์ผลทางการเรียนภาษาอังกฤษ
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Role: advisor
Created: 2005
Modified: 2564-09-08
Issued: 2021-06-13
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/67324
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Nattakarn_su_tdc.pdf 11.33 MB2 2024-05-11 23:50:22
ใช้เวลา
0.017675 วินาที

Nattakarn Sukchuen
Title Contributor Type
The Effects of synchronous and asynchronous web-based learning in task-based instruction on English language learning achievement of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nattakarn Sukchuen

Chawalert Lertchalolarn
Sumitra Angwatanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chawalert Lertchalolarn
Title Creator Type and Date Create
Effects of web collaborative tools in web-based instruction upon metacognition and English writing competency between Thailand Chinese university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chawalert Lertchalolarn;He, Ruiyong
Suyanee Dejthongpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A policy research study for the formulation of internet use policy for Thai higher education institutions
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chawalert Lertchalolarn;Seth Spaulding
Kobkul Sunphakitjumnong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A design of virtual classroom environment for project-based learning in higher education
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chawalert Lertchalolarn;Kulthida Tuamsuk
Kanyarat Dadphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of rhythmic method in multimedia lessons and learning exposure upon English pronunciation achievement of Thai and Chinese undergraduates with different learning styles
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chawalert Lertchalolarn;He, Ruiyong
Chulaporn Kongkeo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of synchronous and asynchronous web-based learning in task-based instruction on English language learning achievement of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Chawalert Lertchalolarn;Sumitra Angwatanakul
Nattakarn Sukchuen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sumitra Angwatanakul
Title Creator Type and Date Create
The Effects of synchronous and asynchronous web-based learning in task-based instruction on English language learning achievement of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Chawalert Lertchalolarn;Sumitra Angwatanakul
Nattakarn Sukchuen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 62
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,880
รวม 2,942 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 105,453 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 250 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 178 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 28 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 105,929 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48