แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Consumer attitude and behavior towards health and wellness bakery in Bangkok

keyword: Health and wellness
LCSH: Consumer behavior -- Thailand -- Bangkok
; Bakery products
LCSH: Bakeries
; Consumer attitude
Abstract: As a result of increasing consumer health concerns, the health and wellness trend in Thailand has recently continued to grow. This study is a contemporary topic in applied marketing. The subject area of marketing knowledge is health. The objectives of the study are to explore and understand consumer attitude along with consumer behavior towards health and wellness bakeries in Bangkok. Furthermore, the intention is to examine the segments of health and wellness bakery consumers as well as to identify the key success factors that influence consumers to purchase health and wellness bakery products. The findings of this study will assist health and wellness bakery producers and retailers to better understand consumers so that they would be able to leverage their understanding and become more well-aimed with regard to new product development and effective marketing strategies. The research methodology is comprised of both secondary and primary research. The secondary research is employed in order to collect general information about the health and wellness industry in Thailand. The primary research includes both qualitative research and quantitative research. In-depth interviews were conducted with 10 respondents to examine valuable insights and underlying motives of the consumers, whereas the online questionnaire was conducted to gather information from 195 respondents. The Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program was used to analyze and interpret the quantitative data. The key findings show that there are three consumer segments for health and wellness bakery products in Bangkok ; namely 1) Challenged but Mindful, 2) Busy but Healthy and 3) Young Fit and Firm
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2016
Modified: 2021-06-09
Issued: 2021-06-09
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
Descipline: Marketing
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 2688khaekwan.pdf 855.77 KB
ใช้เวลา
0.02279 วินาที

Khaekwan Boonsansaard
Title Contributor Type
Consumer attitude and behavior towards health and wellness bakery in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Khaekwan Boonsansaard
Zerrillo, Philip C.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Zerrillo, Philip C.
Title Creator Type and Date Create
A study of key success factors for Thai football Premier League
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Chaiyaporn Tantikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of social trends influencing on consumers buying decision process of diamond products
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Chayapha Chokesakulnimit
วิทยานิพนธ์/Thesis
How negative digital campaign impacts on Thai consumers purchasing decision
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Chayanin Sripob
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of Thai consumers towards in-app purchase behavior in IOS App Store
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Chonchayong Trairatkeyoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study research of Thai music education : service providers (music schools) and parents
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Naveeporn Vorawatpanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Trend of tutorial school attendance among Thai students influenced by marketing campaign
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Jaturapone Piriphand
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of barriers and trigger motivations toward online used car marketplace
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Natthaphat Itthiwaranurak
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of factors influencing purchase decision in Thailand domestic flight ticket of Thai passengers in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Piyanart Chaisorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of landscape and purchasing criteria on online food delivery platform in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Makarapon Chantapoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer attitude and behavior towards health and wellness bakery in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Khaekwan Boonsansaard
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the key factors influencing Thai growers' purchase decision of imported cabbage seed
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Charuporn Sukkaset
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment of Thailand's human resources : recommendations to ensure competiveness as AEC approaches
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Zerrillo, Philip C.
Chinnapat Chin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 888
รวม 889 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 97,877 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 41 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 22 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
รวม 97,942 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48