แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Current state and guidelines for development of Thai teachers teaching in English program in Thailand
สภาพปัจจุบันและแนวทางการพัฒนาครูไทยที่สอนในโครงการจัดการเรียนการสอนตามหลักสูตรกระทรวงศึกษาธิการเป็นภาษาอังกฤษในประเทศไทย

LCSH: Teachers -- Thailand
Abstract: Although a number of previous studies have explored the current state and guidelines for development of teachers teaching in English Program, little research has been conducted regarding beliefs and practices of Thai teachers in the program. This study aimed to investigate the issues addressed above from 34 Thai teachers teaching in English Program at Saunkularb Wittayalai Thonburi School and Saint Gabriel’s College. The results of a questionnaire and a semi-structured interview showed that the teachers’ educational background was consistent with their responsible subject and the majority of the teachers had 1 – 5 years of teaching experience in English Program. The teachers agreed with the goal of the program to make students achieve a high level of English language proficiency while maintaining their native proficiency in Thai. They focused more on academic content than the English language and believed that students have a higher level of English proficiency in reading and listening skills than writing and speaking skills. The guidelines for development of Thai teachers teaching in the program regarding language, balancing between language and content, and learners were also discussed in the study.
Abstract: งานศึกษาวิจัยที่ผ่านมาได้มีการสำรวจสภาพปัจจุบันและแนวทางการพัฒนาครูไทยที่สอนในโครงการจัดการเรียนการสอนตามหลักสูตรกระทรวงศึกษาธิการเป็นภาษาอังกฤษ แต่ยังมีงานวิจัยจำนวนไม่มากที่ศึกษาเกี่ยวกับความเชื่อและการปฏิบัติของครูไทยในโครงการ งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจประเด็นที่กล่าวไว้ข้างต้นจากครูไทยจำนวน 34 คน ที่สอนในโครงการจัดการเรียนการสอนตามหลักสูตรกระทรวงศึกษาธิการเป็นภาษาอังกฤษในโรงเรียนสวนกุหลาบวิทยาลัย ธนบุรี และโรงเรียนเซนต์คาเบรียล ผลการวิจัยจากแบบสอบถามและการสัมภาษณ์กึ่งโครงสร้างพบว่าวุฒิการศึกษาของครูมีความสอดคล้องกับวิชาที่สอนและครูส่วนใหญ่มีประสบการณ์ในการทำงานในโครงการเป็นระยะเวลา 1 – 5 ปี ครูเห็นด้วยกับเป้าหมายของโครงการที่จะทำให้นักเรียนมีความสามารถในการใช้ภาษาอังกฤษในระดับสูง ขณะที่รักษาความสามารถระดับเจ้าของภาษาในการใช้ภาษาไทย ครูให้ความสำคัญกับเนื้อหาทางวิชาการมากกว่าภาษาอังกฤษ และเชื่อว่านักเรียนมีความสามารถในทักษะการอ่านและฟังภาษาอังกฤษในระดับที่สูงกว่าทักษะการเขียนและพูด ทั้งนี้งานวิจัยยังอภิปรายถึงแนวทางการพัฒนาครูไทยที่สอนในโครงการในด้านภาษา ความสมดุลระหว่างภาษาและเนื้อหา และผู้เรียนอีกด้วย
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2019
Modified: 2021-05-01
Issued: 2021-05-01
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64913
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6187515020[1].pdf 1.18 MB6 2024-08-27 10:35:02
ใช้เวลา
0.021913 วินาที

Chonnikarn Wongsawat
Title Contributor Type
Current state and guidelines for development of Thai teachers teaching in English program in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chonnikarn Wongsawat
Maneerat Ekkayokkaya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Maneerat Ekkayokkaya
Title Creator Type and Date Create
EFFECTS OF READING INSTRUCTION USING QUESTION-ANSWER RELATIONSHIPS (QAR) AND READING STRATEGIES ON READING COMPREHENSION ABILITY OF ELEVENTH GRADE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Maneerat Ekkayokkaya
Apaporn Rothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF COMBINATION OF DIRECT AND INDIRECT WRITTEN CORRECTIVE FEEDBACK ON GRAMMATICAL ACCURACY IN NEW PIECES OF WRITING OF UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Maneerat Ekkayokkaya
Warunya Somwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Current state and guidelines for development of Thai teachers teaching in English program in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Maneerat Ekkayokkaya
Chonnikarn Wongsawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of vocabulary instruction using bottom-up and top-down instructional approaches on Bhutanese secondary students vocabulary knowledge
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Maneerat Ekkayokkaya
Pem Chencho
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of dialogic teaching in CLIL science subject on English oral communication ability of primary students in English program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Maneerat Ekkayokkaya
Suphitchaya Chaiyaratana
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of using online collaborative learning on English oral communication ability of EFL lower secondary students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Maneerat Ekkayokkaya
Suphatchaya Songpitak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of contextual teaching and learning (CTL) approach on analytical exposition writing skills of senior high school students in Indonesia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Maneerat Ekkayokkaya
Adzkiya Noor Ifadha Rahman
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,174
รวม 3,181 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 66,523 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 37 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 13 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 6 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 66,582 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48