แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An investigation of the quality of Thai undergraduate students’ peer feedback, interaction patterns, and written revisions through the incorporation of technology
การสำรวจคุณภาพของการให้ข้อมูลย้อนกลับจากเพื่อน, รูปแบบปฏิสัมพันธ์ และ การทบทวนงานเขียนผู้เรียนชาวไทยระดับปริญญาตรีผ่านการใช้เทคโนโลยี

LCSH: Feedback (Psychology)
LCSH: Social interaction
LCSH: English language -- Study and teaching
Abstract: Giving and receiving feedback is an important facet in developing writing. This study aimed to investigate different online interaction patterns during peer feedback activity and to examine how it could lead to students’ writing improvement. The study sample consisted of 30 first-year undergraduate students of Chulalongkorn University who were enrolled in a required foundation English course II. Subjects were classified into three writing proficiency levels using scores from an English writing proficiency test. They were required to use an online platform to provide peer feedback anonymously on two writing assignments. Quantitative and qualitative data were collected from students’ online interactions, their written drafts between drafts, an online attitude questionnaire, and semi-structured interviews. The study findings reveal that students improved their writing significantly. The comparison between drafts further demonstrate a substantial number of participants’ peer and self-initiated revisions, implying both direct and indirect impact of online peer feedback on students’ writing improvement. These findings together support the social learning theory and suggest that the co-construction of knowledge occurs in student dyads who interact collaboratively when exchanging ideas with each other. Finally, students, in general, had a positive attitude toward the intensive training and the online peer feedback activities. Based on the study findings, it could be concluded that online peer feedback could be effectively implemented as a supplement activity to promote students’ writing in an English integrated skills course.
Abstract: การให้ และ การรับข้อมูลย้อนกลับจากเพื่อนเป็นสิ่งสำคัญในการช่วยพัฒนางานเขียน งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบปฏิสัมพันธ์ออนไลน์ต่างๆในกิจกรรมการให้ข้อมูลย้อนกลับจากเพื่อน และ การพัฒนางานเขียนของผู้เรียน กลุ่มตัวอย่าง คือ นิสิตระดับชั้นปีที่1 ของจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยที่ลงทะเบียนเรียนวิชาภาษาอังกฤษพื้นฐาน II จำนวน 30 คน แบ่งเป็นสามระดับตามความสามารถ โดยใช้เกณฑ์จากคะแนนในการทดสอบวัดความสามารถการใช้ภาษาอังกฤษทางการเขียน กลุ่มตัวอย่างต้องใช้แพลตฟอร์มทางออนไลน์ในการให้ข้อมูลย้อนกลับเพื่อนแบบนิรนาม จำนวน 2 ชิ้นงาน เก็บข้อมูลเชิงคุณภาพและข้อมูลเชิงปริมาณจากการปฏิสัมพันธ์ออนไลน์, ร่างการทบทวนงานเขียน, แบบสำรวจทัศนคติออนไลน์ และ การสัมภาษณ์แบบกึ่งทางการ ผลวิจัยแสดงให้เห็นว่า นิสิตพัฒนางานเขียนของตนได้อย่างมีนัยสำคัญ การเปรียบเทียบระหว่างร่างงานเขียน แสดงให้เห็นว่า มีการทบทวนงานเขียนที่เกิดจากข้อมูลย้อนกลับเพื่อน และ จากนิสิตเองเป็นจำนวนมาก แสดงนัยว่าการให้ข้อมูลย้อนกลับจากเพื่อนแบบออนไลน์มีผลต่อการพัฒนางานเขียนทั้งทางตรงและทางอ้อม ผลวิจัยโดยรวมสนับสนุนแนวคิดด้านการเรียนรู้ผ่านสังคม และ เสนอว่า การสร้างองค์ความรู้ร่วมกันเกิดขึ้นเมื่อมีปฏิสัมพันธ์แบบร่วมมือโดยการแลกเปลี่ยนความคิดความเห็นกัน ท้ายสุดพบว่าผู้เรียนโดยทั่วไปมีเจตคติทางบวกต่อการอบรม และ กิจกรรมการให้ข้อมูลย้อนกลับเพื่อนแบบออนไลน์ จากผลการศึกษาดังกล่าวสรุปได้ว่า การให้ข้อมูลย้อนกลับเพื่อนแบบออนไลน์สามารถเป็นกิจกรรมเสริมในการพัฒนางานเขียนของนิสิตได้อย่างมีประสิทธิภาพในชั้นเรียนภาษาอังกฤษแบบบูรณาการทักษะ
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2019
Modified: 2021-04-29
Issued: 2021-04-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64875
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5787774520[1].pdf 2.13 MB3 2024-03-14 10:09:40
ใช้เวลา
0.018293 วินาที

Nutchayaporn Jaritngarm
Title Contributor Type
An investigation of the quality of Thai undergraduate students’ peer feedback, interaction patterns, and written revisions through the incorporation of technology
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nutchayaporn Jaritngarm
Tanyaporn Arya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tanyaporn Arya
Title Creator Type and Date Create
The Development Of An English Essay Writing Course Based On The Self-monitoring And Peer Feedback Strategies For Thai Undergraduate English For International Communication Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanyaporn Arya
Thanakorn Weerathai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of the quality of Thai undergraduate students’ peer feedback, interaction patterns, and written revisions through the incorporation of technology
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanyaporn Arya
Nutchayaporn Jaritngarm
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 25
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,981
รวม 3,006 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 99,291 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 197 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 164 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 99,696 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48