แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

How brand's corporate social activities impact their consumers (alcohol industry focused)

keyword: Corporate social responsibility (CSR)
; Consumer behavior
; Social activist
; Social activities
; Alcohol marketing
; Beer Marketing
Abstract: In recent years, many international and local brands have been putting more focus toward the corporate’s social activities. It has become not only the trend, but the normal marketing practice. In Thailand, the alcohol industry is the business sector that has been implementing the social message throughout their marketing activities due to restrictions in law and regulations. Singha is a well-established beer brand by Boon Rawd Corporation which is the market leader of the premium-mass beer market. The purpose of this research was to understand consumer’s perception of corporate social activities and how it impacts their consumer decision. The result of the study was aimed to illustrate and to advise the marketer to understand which approach and angle corporate social activities can be utilized to maximize their marketing effectiveness. To achieve the objectives, both exploratory and descriptive researches were conducted including secondary research, in-depth interview with five interviewees and questionnaire with 150 respondents. From the research, 150 respondents of Singha drinkers are divided into 4 segments ; 1) “External Value Appraisal”: the peer-influenced group which evaluate their decision based on the external factors, 2) “Functional Drinker”: product and brand attribute oriented segment, 3) “Best-Value Seeker”: promotional focused drinkers, and 4) “Easy Drinker”: drinkers who enjoy products that are most accessible at the reasonable pricing. The key findings of this research concluded that even though CSR activities might not be a great influence of the product sell, nor brand switching but it is confirmed that it somewhat creates a positive relationship with its customer. However, the lack of awareness is still the occur issue.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2017
Modified: 2021-04-22
Issued: 2021-04-22
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
Descipline: Marketing
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 3098suthida.pdf 1.1 MB1 2023-03-03 15:47:11
ใช้เวลา
0.042237 วินาที

Suthida Prasertbodin
Title Contributor Type
How brand's corporate social activities impact their consumers (alcohol industry focused)
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Suthida Prasertbodin
Hoffman, K. Douglas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hoffman, K. Douglas
Title Creator Type and Date Create
The high school seniors and career indecision: causes and consequences
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Nantapat Surakarnkha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai female teenagers' trend, attitude, and purchasing criteria for fashion clothing
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Bunyada Lertnapasait
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of consumer perspectives toward healthy food products
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Nattanun Sirisurapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of factor affecting consumer decision making for purchasing Infopreneur products
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Sitanan Chaikittikorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Search engine optimization (SEO) and the Thai hardware market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Phusana Wattanawekin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of occasions which influence consumer buying behavior of alcoholic beverages in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Phraeophan Sarochwimolsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influences on the consumer decision making process in selecting destination wedding
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Nattaporn Suthatartrakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
How brand's corporate social activities impact their consumers (alcohol industry focused)
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Suthida Prasertbodin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of Thai consumers' selection criteria when choosing on-demand logistics services
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Wanchompoo Choemvarachart
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Bangkok populations' attitudes towards stray dog population control
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Juthatip Chonmaitree
วิทยานิพนธ์/Thesis
Market analysis toward online payment platform in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Sakpon Gunlayatuvanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of marketing and branding on imported fresh fruits on Thai consumers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Wongsakorn Chatamornwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 32
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 375
รวม 407 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 13,930 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 405 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 392 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 187 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 59 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 12 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 14,995 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101