แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Search engine optimization (SEO) and the Thai hardware market

keyword: Hardware market
; Hardware products
; Search engine optimization (SEO)
; Influencing factors
; Purchasing behavior
Abstract: Hardware industry is one of the major key competitive industries of Thailand. It constitutes a major share of Thai economy (Economic, Business Economic foundation Research Institution, 2016). The word "hardware" in this research study refers to product categories related to fasteners, bolts and nuts, industrial supplies, construction materials, machine parts, etc. By the rapidly changing technology of this era, this market could be significantly impacted by it. Studying changes of consumer behavior from the influences of the technology is relatively crucial for marketing managers and business. Furthermore, Search Engine Optimization is another important area to this hardware market as Thai people in general search information on the internet by the use of search engine platforms. As a result, this research was carried out to study the behavior of consumers in the hardware industry to an influence of the internet. Furthermore, it studied the field of Search Engine Optimization (SEO) in terms of how to effectively plan and implement SEO. There were six main objectives to achieve in this research study. First, it was to study consumer purchasing behavior in the hardware industry to a change of the Internet. Second, it was to identify key factors affecting online purchasing decision. Third, it was to establish buying decision process of the consumers. The fourth objective was to study the importance of Search Engine Optimization. Fifth, the research aimed to study methods used for implementing Search Engine Optimization. Finally, it was to explore factors affecting website ranking on the search engine website. The methodology used to collect information was market research. Both qualitative and quantitative methods were implemented. To collect data regarding the hardware market and the importance of SEO, secondary research and in-depth interviews were conduct at the outset. Subsequently, the information from the previous work were used as a basis for designing questionnaire which disseminated to respondents to collect quantitative data.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2017
Modified: 2021-04-22
Issued: 2021-04-22
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
Descipline: Marketing
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 3094phusana.pdf 1.56 MB2 2024-11-24 14:17:46
ใช้เวลา
0.013207 วินาที

Phusana Wattanawekin
Title Contributor Type
Search engine optimization (SEO) and the Thai hardware market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Phusana Wattanawekin
Hoffman, K. Douglas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hoffman, K. Douglas
Title Creator Type and Date Create
The high school seniors and career indecision: causes and consequences
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Nantapat Surakarnkha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai female teenagers' trend, attitude, and purchasing criteria for fashion clothing
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Bunyada Lertnapasait
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of consumer perspectives toward healthy food products
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Nattanun Sirisurapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of factor affecting consumer decision making for purchasing Infopreneur products
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Sitanan Chaikittikorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Search engine optimization (SEO) and the Thai hardware market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Phusana Wattanawekin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of occasions which influence consumer buying behavior of alcoholic beverages in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Phraeophan Sarochwimolsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influences on the consumer decision making process in selecting destination wedding
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Nattaporn Suthatartrakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
How brand's corporate social activities impact their consumers (alcohol industry focused)
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Suthida Prasertbodin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of Thai consumers' selection criteria when choosing on-demand logistics services
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Wanchompoo Choemvarachart
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Bangkok populations' attitudes towards stray dog population control
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Juthatip Chonmaitree
วิทยานิพนธ์/Thesis
Market analysis toward online payment platform in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Sakpon Gunlayatuvanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of marketing and branding on imported fresh fruits on Thai consumers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Wongsakorn Chatamornwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 377
รวม 385 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 15,733 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 475 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 416 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 192 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 69 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 13 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 16,910 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101