แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Application of CNG and its emissions for large diesel-engine trucks
การนำ CNG มาใช้เป็นเชื้อเพลิง และปัญหาที่เกิดขึ้นสำหรับเครื่องยนต์ดีเซลขนาดใหญ่

LCSH: Compressed natural gas
LCSH: Natural gas
LCSH: Diesel motor
Abstract: The objective of this thesis is to investigate the. application of using Compressed Natural Gas (CNG) in heavy-duty trucks. Besides, the performance and emission between CNG dedicated engine and Diesel engine are compared. Diesel engines were dedicated to natural gas usage. This investigation used two trucks standard driving pattern of the Pollutions Control Department (PCD). A chassis dynamometer test provided the data of power, consumption and exhaust emission. The results show that the output power of natural gas trucks has lower maximum power than that of diesel trucks 15.00.% and 27.99% respectively. The consumption is 1.76 and 1.77 times lower than that of natural gas trucks. THC, NO, and CO2 emissions of natural gas trucks is higher except the PM.
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิทยานิพนธ์นี้คือ เพื่อที่จะศึกษาแนวทางในการนำก๊าซ CNG มาใช้กับ รถบรรทุกหนัก (10 ล้อ) เครื่องยนต์ดีเซลด้วยการดัดแปลงเครื่องยนต์ดีเซลเดิมให้เหมาะสมกับ เชื้อเพลิง CNG โดยคัดเลือกรถบรรทุกที่ใช้งานมาเป็นระยะเวลาหนึ่ง จำนวน 2 กัน มาทำการ ทดสอบเปรียบเทียบสมรรถนะของรถในเรื่องของ Power, Consumption and Exhaust Emission ด้วย Chassis Dynamometer ณ ห้องปฏิบัติการตรวจวัดมลพิษจากยานพาหนะ กรม ควบคุมมลพิษ ผลปรากฏว่า กำลังของรถบรรทุกเครื่องยนต์ CNG น้อยกว่ารถบรรทุกเครื่องยนต์ ดีเซล 15 และ 27.99% แต่มีอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงมากกว่า 1.76 และ 1.77 เท่า ส่วนปริมาณ ก๊าซไอเสียซึ่งวัดเป็น กรัมต่อกิโลเมตร ของ THC, NOx และ CO2 ของรถบรรทุกเครื่องยนต์ CNG สูงกว่ารถบรรทุกเครื่องยนต์ดีเซล ยกเว้น PM จะมีปริมาณน้อยกว่า
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: thesis advisors
Email : saps@kmutnb.ac.th, saiprasit.k.ae@tggs-bangkok.org
Created: 2008
Modified: 2564-04-09
Issued: 2021-04-09
eng
DegreeName: Master of science
©copyrights
RightsAccess:
ใช้เวลา
0.01274 วินาที

Direk Choowichien
Title Contributor Type
Application of CNG and its emissions for large diesel-engine trucks
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Direk Choowichien
Saiprasit Koetniyom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Saiprasit Koetniyom
Title Creator Type and Date Create
Prediction of vertical vehicle dynamics using single track suspension model with identified parameters
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Chak Chantalakhana;Saiprasit Koetniyom
Chatchai Chumjun.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of intake valve timing and injection timing in a natural gas dedicated diesel engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Choi Gyeung Ho;Saiprasit Koetniyom
Chedthawut Poompipatpong.
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analytical model of spark ignition engine for performance prediction
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Suthum Patumsawad;Saiprasit Koetniyom
Sitthichok Sitthiracha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Experimental investigation of brake behaviour for double-decker bus
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Songwut Mongkonlerdmanee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of smart start-riding system (SSRS) for safer motorcycle rider and pillion
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Sthaphorn Wannapor.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of field test procedure to assess the performance of used tire
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Jirawat Dockyaem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Compatibility based design of truck rear underrun protection device
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saharat Chanthanumataporn;Saiprasit Koetniyom;Julaluk Carmai
Sivadon Pooudom.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of motorcycle accident parameters on kinematics of motorcyclist and child pillion passenger
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Saiprasit Koetniyom
Pongsakorn Karnjanapollert.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of public-city bus assessment based on pedestrian injury criterion in Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Supachai Lakkam.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of stiffness and structural damping measurement for rubber engine mount
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Thira Jearsiripongkul
Thanitkit Waruttamaphanitchakul.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Basic development of railway brake system
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Akara Sawardsuk.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of head injury for child pillion passenger in motorcycle-to-car crash
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Saiprasit Koetniyom
Rehman, Atiq Ur.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design and development of road load conditions for chassis dynamometer
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Jirapat Jirawattanasomkul.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a single-wheel test rig for investigating traction dynamics and traction control of electric vehicles
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Suwat Kuntanapreeda
Apirath Kraithaisri.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of pressure increment in fuel consumption of diesel commonrail system
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Kitibodee Sethanunt.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimization of comfortable ride in vehicle based on modification of rear spring stiffness
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Phethai Prachongpim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementation and design braking force distribution for multi-purpose truck under various load conditions
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Nuttavut Wattanaphun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of CNG and its emissions for large diesel-engine trucks
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Direk Choowichien
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design and analysis of the skid base and enclosure for engine-generator set
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Wutthikrai Buakaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of brake noise on friction materials using single dynamometer and numerical method
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Supachai Lakkam.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influences of moisture on brake pad properties and braking performance
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Seong Kwan Rhee
Meechai Sriwiboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of motorcyclist's thoracic injury mechanism and effectiveness of chest protective gear
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Julaluk Carmai
Pananya Chuadamrong.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,554
รวม 2,554 คน

More info..
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.149