แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Development of stiffness and structural damping measurement for rubber engine mount

keyword: Rubber mounts.
LCSH: Rubber -- Engines.
LCSH: Rubber machinery industry.
Abstract: Rubber engine mount is one of the necessary parts in vehicle to gain superior comfort and prevent a damage that can occur in the other components. During the engine operation, engine mount is always subjected to the dynamics compression force from engine. The mount must be tough and remained in its elastic properties during the engine operation. It also has significant effect to passenger chamber in term of vibration and hardness while an engine is operated. To investigate this effect, properties of the Original-Equipment-Manufacturer (OEM)-mount and Non-Original-Equipment-Manufacturer (Non-OEM) mount were used. Both of them are sold in the market as aftermarket products for a long time without relevant researches based on those products. It was approved and found that either stiffness or damping coefficient is used in fatigue analysis and strength evaluation which are very important in design procedure to assure the reliability of the mount (1)(2). Besides, the structural damping is one of the easiest ways to analyze both the stiffness and the damping of rubber mount. It is because only displacement is required for an analysis instead of acceleration in other methods. This research was to investigate single mount properties with Single Degree of Freedom (SDOF) by using a test rig which consisted of accelerometers, force sensor, and dynamic excitation with sweep-sine signals. The excitation used the universal testing machine which generates the frequency between 0.5 and 100 Hz and pre-load 80 kg according to the engine and ASTM D5992-96 (2006)(3). As a result of test data, complex stiffness could be use to develop or to study the vibration that occurs in the engine.
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: Thesis advisor.
Email : saiprasit.k@tggs.kmutnb.ac.th
Role: Thesis advisor.
Email : jthira@engr.tu.ac.th
Created: 2012
Modified: 2021-02-23
Issued: 2021-02-23
eng
DegreeName: Master of science
©copyrights
RightsAccess:
ใช้เวลา
0.027571 วินาที

Thanitkit Waruttamaphanitchakul.
Title Contributor Type
Development of stiffness and structural damping measurement for rubber engine mount
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Thanitkit Waruttamaphanitchakul.
Saiprasit Koetniyom
Thira Jearsiripongkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Saiprasit Koetniyom
Title Creator Type and Date Create
Thira Jearsiripongkul
Title Creator Type and Date Create
Development of stiffness and structural damping measurement for rubber engine mount
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Thira Jearsiripongkul
Thanitkit Waruttamaphanitchakul.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Transient response analysis of high pressure regulator solenoid using PID current controller
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koctniyom;Thira Jearsiripongkul
Suprom Uttasena.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,900
รวม 1,900 คน

More info..
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.149