แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of intake valve timing and injection timing in a natural gas dedicated diesel engine
ผลกระทบของจังหวะวาล์วไอดีและจังหวะการฉีดเชื้อเพลิงต่อเครื่องยนต์ดีเซลที่ดัดแปลงเพื่อใช้แก๊สธรรมชาติ

keyword: Miller Cycle.
LCSH: Diesel motor -- Valves.
; Intake Valve Timing.
LCSH: Diesel motor -- Conversion to natural gas
; Injection Timing.
LCSH: Natural gas
; Ignition Timing.
Abstract: The objective of the research was to study the effects of intake valve timings (Miller cycle), injection timings and ignition timings on the efficiencies and emissions in a natural gas dedicated diesel engine. The engine was dedicated to natural gas usage by modifying piston, fuel system and ignition system. The engine was installed on a dynamometer and attached with various sensors and controllers. Intake valve timing, engine speed, load, injection timing and ignition timing are main parameters. The results of engine performances and emissions are present in form of graphs. Miller Cycle without supercharging can increase brake thermal efficiency 1.08% and reduce brake specific fuel consumption 4.58%. The injection timing must be synchronous with valve timing, speed and load to control the performances, emissions and knock margin. Throughout these tested speeds, camshaft no.1 is recommended to obtain high volumetric efficiency. Retard ignition timing can reduce NOx emissions up to 14.5% while maintaining high brake thermal efficiency.
Abstract: งานวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาผลกระทบของจังหวะวาล์วไอดีและจังหวะการฉีดเชื้อเพลิง ต่อประสิทธิภาพและมลภาวะจากเครื่องยนต์แก๊สธรรมชาติที่ได้รับการพัฒนามาจากเครื่องยนต์ ดีเซล เครื่องยนต์นี้ได้รับการเปลี่ยนแปลงที่ลูกสูบ ระบบการจ่ายเชื้อเพลิง และระบบการจุดระเบิด เครื่องยนต์ที่ใช้ทดสอบนั้นถูกติดตั้งบนไดนาโมมิตเตอร์และได้เชื่อมต่อเข้ากับเซ็นเซอร์และเครื่อง ควบคุมหลายชนิด โดยที่จังหวะวาล์วไอดี ความเร็วรอบ โหลด จังหวะการฉีดเชื้อเพลิง และ จังหวะการจุดระเบิดเป็นปัจจัยหลักในการทดสอบ โดยผลการทดสอบด้านสมรรถนะและมลภาวะ ถูกนำเสนอในรูปแบบของกราฟ วัฏจักรมิลเลอร์แบบไม่มีซูเปอร์ชาร์จนั้นสามารถเพิ่มประสิทธิภาพเชิงความร้อนได้ร้อยละ 1.08 และลดการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงจำเพาะได้ร้อยละ 4.58 ผลการทดลองแสดงให้เห็นได้ว่าจังหวะ การฉีดเชื้อเพลิงต้องสัมพันธ์กับจังหวะวาล์ว ความเร็วรอบ และโหลดเพื่อให้ได้มาซึ่งสมรรถนะ มลภาวะและการหลีกเลี่ยงการน็อกที่ดี ในช่วงความเร็วรอบที่ใช้ในงานวิจัยนี้พบว่าจังหวะวาล์วไอดี ของเพลาลูกเบี้ยวที่ 1 นั้นเหมาะสมที่สุดในทรรศนะของประสิทธิภาพเชิงปริมาตร การศึกษายังพบ ด้วยว่าการจุดระเบิดล่านั้น สามารถลดส่วนประกอบออกไซด์ของไนโตรเจนได้ถึงร้อยละ 14.5 โดย ยังคงไว้ซึ่งประสิทธิภาพเชิงความร้อนที่สูง
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: Thesis Advisors.
Role: Thesis Advisors.
Email : saps@kmutnb.ac.th, saiprasit.k.ae@tggs-bangkok.org
Created: 2007
Modified: 2020-10-02
Issued: 2020-09-08
eng
DegreeName: Master of science
©copyrights
RightsAccess:
ใช้เวลา
0.013943 วินาที

Chedthawut Poompipatpong.
Title Contributor Type
The effects of diesel-waste plastic oil blends on engine performance characteristics
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Chedthawut Poompipatpong.;Athakorn Kengpol.;Uthistham, Thanes.

บทความ/Article
Effects of intake valve timing and injection timing in a natural gas dedicated diesel engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Chedthawut Poompipatpong.
Choi Gyeung Ho
Saiprasit Koetniyom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Choi Gyeung Ho
Title Creator Type and Date Create
Saiprasit Koetniyom
Title Creator Type and Date Create
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,029
รวม 4,029 คน

More info..
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.149