แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The assessment of spa service quality with 2 dimensions : subjective and objective assessment dimensions
การประเมินคุณภาพการบริการในธุรกิจสปาแบบ 2 มิติ : มิติจากความรู้สึกของลูกค้าและมิติความเห็นเชิงข้อเท็จจริง


keyword: Customer assessment
; Service quality
; Spa business
Abstract: Service quality is an important element for spa business in delivering the services that correspond to customers’ expectations and satisfactions. However, most spa business and scholars seem to understand service quality through one side dimension which is subjective assessment (customers’ personal feeling). Indeed, service quality can be further separated or classified into objective dimension (fact-based opinion). Assessing service quality through a combination of subjective and objective measurement is expect to yield the greater benefits for spa business to improve their service quality more accurately, leading to higher customer satisfaction and repeat purchase. The aim of this article is, therefore, to discuss the service quality assessment with the contribution to provide a better understanding of the two dimensions of service quality (subjective and objective measurement) and its implementations for spa business as well as other service/tourism industries (e.g. hotels, tour operators, restaurants). A service business that implements the service quality assessment on both two dimensions will be more likely to gain higher potential and better improvement in service quality corresponding to customer satisfaction
มหาวิทยาลัยคริสเตียน. ศูนย์วิทยบริการและหอสมุด
Address: นครปฐม
Email: library@christian.ac.th
Created: 2563
Modified: 2025-05-09
Issued: 2563-05-28
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : วารสารมหาวิทยาลัยคริสเตียน. ปีที่ 26, ฉบับที่ 1 (ม.ค.-มี.ค. 2563), หน้า 112-131
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยคริสเตียน
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 aswin.pdf 349.04 KB1 2020-05-28 15:45:07
ใช้เวลา
0.0533 วินาที

Aswin Sangpikul
Title Contributor Type
An analysis and comparative study of travel motivations and travel behaviors of international tourists to Thailand
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Aswin Sangpikul
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
งานวิจัย/Research report
Research report travel motivations and tourist behaviors : a case of Korean Travelers to Thailand
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Aswin Sangpikul
Dhurakij Pundit University
งานวิจัย/Research report
Manager and the Role as a Researcher in the Organization
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Aswin Sangpikul

บทความ/Article
A Comparative Study of travel motivations between Asian and European tourists to Thailand
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Aswin Sangpikul

บทความ/Article
Research report good practices for ecotourism tour operators for the sustainable tourism development of Thailand
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Aswin Sangpikul

งานวิจัย/Research report
Travel motivations and tourist behaviors : a case of Korean Travelers to Thailand
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Aswin Sangpikul

บทความ/Article
Knowledge, Attitude and Ecotourism Behavior of Thai Youths
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Aswin Sangpikul

บทความ/Article
Knowledge, Attitude and Ecotourism Behavior of Thai Youths
มหาวิทยาลัยนานาชาติแสตมฟอร์ด
Aswin Sangpikul

บทความ/Article
The Effects of travel experience on tourist satisfaction and destination loyalty : strategies to promote Phuket\'s tourism
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Aswin Sangpikul
Dhurakij Pundit University.
งานวิจัย/Research report
Relationships between destination quality, tourist satisfaction and destination loyalty : A case study of Phuket Island
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Aswin Sangpikul
Dhurakij Pundit University.
งานวิจัย/Research report
An analysis of tourist reviews regarding spa business services in Thailand's tourism cities
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Aswin Sangpikul
Dhurakij Pundit University.
งานวิจัย/Research report
The assessment of spa service quality with 2 dimensions : subjective and objective assessment dimensions
มหาวิทยาลัยคริสเตียน
Aswin Sangpikul;อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
อัศวิน แสงพิกุล
Title Contributor Type
บทบาทของฝ่ายประชาสัมพันธ์ในธุรกิจโรงแรม
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
การท่องเที่ยวเชิงนิเวศในจังหวัดลำปาง
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
การศึกษางานวิจัยด้านการท่องเที่ยวเชิงนิเวศของไทยในรอบทศวรรษ (2537-2547) : แนวทางเพื่อการพัฒนาสู่ความยั่งยืน
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
จริยธรรมการวิจัย
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
รายงานการวิจัย เรื่อง การวิเคราะห์งานวิจัยด้านการท่องเที่ยวและการโรงแรมของประเทศไทยในรอบทศวรรษ (พ.ศ.2543-2553)
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
อัศวิน แสงพิกุล
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
งานวิจัย/Research report
ลักษณะและขอบเขตงานวิจัยด้านการท่องเที่ยวและการโรงแรม
มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช
อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
การศึกษาการจัดนำเที่ยวเชิงนิเวศของผุ้ประกอบการจัดนำเที่ยวในประเทศประเท‪ศไทย มาเลเซีย และอินโดนีเซีย
มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช
อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
ความคิดเห็นของนักศึกษาระดับปริญญาตรีที่มีต่อลักษณะวิชาและรูปแบบการสอนในวิชาวิจัยด้านการท่องเที่ยวและการโรงแรม มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช
อัศวิน แสงพิกุล;ธญัธชั วิภัติภูมิประเทศ

บทความ/Article
ปัจจัยด้านคุณภาพของแหล่งท่องเที่ยวที่มีอิทธิพลต่อการกลับมาเยือนซ้ำของนักท่องเที่ยวในจังหวัดภูเก็ต
มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช
อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
การวิเคราะห์คำวิจารย์ของนักท่องเที่ยวที่ใช้บริการสปาในเมืองท่องเที่ยวหลัก
มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช
อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
The assessment of spa service quality with 2 dimensions : subjective and objective assessment dimensions
มหาวิทยาลัยคริสเตียน
Aswin Sangpikul;อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
การวิเคราะห์เชิงเปรียบเทียบการประเมินคุณภาพการบริการของธุรกิจโรงแรม ในบริบทประเทศไทยกับต่างประเทศ
มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช
อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
ปัจจัยที่ส่งผลต่อภาพลักษณ์การท่องเที่ยวจังหวัดบุรีรัมย์ ของนักท่องเที่ยวชาวไทย
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
วันทนีย์ ศรีนวล;อัศวิน แสงพิกุล

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 16
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,041
รวม 2,057 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 157,330 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,625 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 86 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 53 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
รวม 159,108 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.208