แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A development of a business-oriented English reading course using content- based instruction and team-based learning to enhance the reading ability of EFL undergraduate students
การพัฒนารายวิชาการอ่านภาษาอังกฤษเชิงธุรกิจ โดยใช้การสอนเชิงเน้นเนื้อหา และรูปแบบการเรียนแบบทีม ในการพัฒนาความสามารถด้านการอ่านของนักศึกษาระดับปริญญาบัณฑิตเรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ

LCSH: English language -- Business English -- Study and teaching
LCSH: English language -- Business English -- Reading
LCSH: Team learning approach in education
LCSH: Students
Abstract: This study aimed to (1) develop a business-oriented English reading course using CBI and TBL to enhance the reading ability of EFL undergraduate students. (2) investigate the effectiveness of the course in enhancing the reading ability of the students individually and as a team. The population was second year undergraduate students of Assumption University. The study was a research with one-group pretest-posttest design. The pre-test and post-test scores on the BULATS, the formative RAT tests and the questionnaire yielded quantitative data. Qualitative data were obtained from the open-ended questions in the questionnaire and student diaries. The findings showed that the developed course consisted of four themes and seventeen lessons was effective in enhancing the reading ability of the students. When the CBI-TBL Business-Oriented English Reading Course was implemented with the students, the findings were as follows: (1) the students’ reading ability scores gained from the posttest taken after they had been exposed to the CBI-TBL Business-Oriented English Reading Course that used content-based instruction and team-based learning were significantly higher than the scores gained from the pretest at .05 level, yielding a medium effect size at 0.40; (2) the students’ English reading ability scores in the final formative test were significantly higher than those in the previous ones at .05 level when they performed individually and as a team, and (3) overall findings from the student questionnaire showed that the mean scores of all items were higher than 3.0 from a 4-point Likert scale, indicating positive opinions of the students about the CBI-TBL English Reading Course. In conclusion, the findings show that the CBI-TBL Business-Oriented English Reading Course improved the reading ability of the students individually and as a team.
Abstract: งานวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายดังนี้ (1) เพื่อพัฒนารายวิชาการอ่านภาษาอังกฤษเชิงธุรกิจ โดยการใช้การสอนเชิงเน้นเนื้อหา และรูปแบบการเรียนแบบทีม เพื่อพัฒนาความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษของนักศึกษาระดับปริญญาบัณฑิต (2) เพื่อศึกษาประสิทธิภาพของรายวิชาการอ่านภาษาอังกฤษ โดยการใช้การสอนเชิงเน้นเนื้อหา และรูปแบบการเรียนแบบทีม เพื่อพัฒนาความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษของนักศึกษาเป็นรายบุคคล กลุ่มประชากรที่ผู้วิจัยใช้ในการวิจัยนี้ ได้แก่นักศึกษาปริญญาบัณฑิต ชั้นปีที่ 2 ของมหาวิทยาลัยอัสสัมชัญ การวิจัยนี้เป็นการวิจัยโดยใช้แบบทดสอบก่อนการทดลองและหลังการทดลอง กับนักศึกษากลุ่มเดียว และใช้คะแนนระหว่างการเรียนและหลังการเรียนทดสอบ Business Language Test Service. (BULATS) และ Readiness Assessment Tests, (RATs) เป็นข้อมูลเชิงปริมาณ ส่วนข้อมูลเชิงคุณภาพ ผู้วิจัยได้ข้อมูลจากแบบสอบถามชนิดปลายเปิด และบันทึกประจำวันของนักศึกษา ผลจากการวิจัยสรุปได้ว่า การพัฒนา 4 กลุ่มรายวิชา 17 บทเรียนการอ่านภาษาอังกฤษเชิงธุรกิจโดยใช้การสอนเชิงเน้นเนื้อหาและรูปแบบการเรียนแบบทีมซึ่งเป็นรายวิชามีประสิทธิภาพ และเมื่อนำรายวิชาดังกล่าวไปใช้ในสภาพจริงพบว่า (1) คะแนนเฉลี่ยของแบบทดสอบก่อนและหลังการวิจัย แสดงว่าความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษของนักศึกษามีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ค่าความแตกต่างในระดับกลางที่ 0.40 (2) คะแนนเฉลี่ยของนักศึกษารายบุคคลและแบบทีมจากการทดสอบระหว่างการเรียน แบบทดสอบของ RAT แสดงให้เห็นว่าคะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบครั้งหลังสุดสูงกว่าคะแนนจากการทดสอบก่อนๆ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และผลสรุปจากแบบสอบถามนักศึกษา แสดงให้เห็นว่าคะแนนเฉลี่ยของทุกข้อคำถามสูงกว่า 3.0 จากคะแนนเต็ม 4.0 ซึ่งแสดงให้เห็นว่านักศึกษาในระดับปริญญาบัณฑิต ชั้นปีที่ 2 ของมหาวิทยาลัยอัสสัมชัญเรียนรายวิชาการอ่านภาษาอังกฤษธุรกิจมีทัศคติเชิงบวกต่อการเรียนรายวิชาการอ่านภาษาอังกฤษเชิงธุรกิจที่ใช้การสอนเชิงเน้นเนื้อหาและรูปแบบการเรียนแบบทีม จากการวิจัยดังกล่าวสรุปได้ว่า รายวิชาการอ่านภาษาอังกฤษเชิงธุรกิจใช้การสอนเชิงเน้นเนื้อหาและรูปแบบการเรียนแบบทีม ของนักศึกษาในระดับปริญญาบัณฑิตชั้นปีที่ 2 มหาวิทยาลัยอัสสัมชัญ ทั้งเป็นรายบุคคล และแบบทีม พัฒนาความสามารถเพิ่มขึ้น
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Email : Sumalee.C@Chula.ac.th
Created: 2008
Modified: 2020-05-07
Issued: 2020-05-07
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56498
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Teresita J. Bunyakarte.pdf 5.79 MB3 2021-08-31 11:10:38
ใช้เวลา
0.017395 วินาที

Teresita J. Bunyakarte
Title Contributor Type
A development of a business-oriented English reading course using content- based instruction and team-based learning to enhance the reading ability of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Teresita J. Bunyakarte
Sumalee Chinokul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sumalee Chinokul
Title Creator Type and Date Create
The effects of types of corrective feedback on students oral pragmatic competence on the use of refusals
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pajaree Nipaspong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction based on multiple intelligences theory on reading comprehension of tenth grade students at Chulalongiorn University Demonstration School
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Monthira Emanoch
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of a business-oriented English reading course using content- based instruction and team-based learning to enhance the reading ability of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Teresita J. Bunyakarte
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a reading instruction program using team-based learning approach on english reading comprehension ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apantree Sripanngen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the competency-based English oral communication course for undergraduate public relations students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Fasawang Pattanapichet
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul;Pimpan Dachakupt
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of team teaching of Thai and foreign teachers of English in task-based instruction on English oral communication ability and opinions about team teaching of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pattaranee Vega
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of self-instructional materials (SIMS) to enhance English listening skills for student nurses
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Krerk Chetsadanuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING COURSE TO ENHANCE CULTURAL AWARENESS AND ENGLISH COMMUNICATION ABILITY OF THAI UNDERGRADUATES IN THE INTERNATIONAL PROGRAM
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Khwanchit Suwannoppharat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of problem-based English writing instruction on Thai upper secondary school students’ critical thinking abilities and argumentative writing skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Li Yibo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of english tenses through the use of computer-assisted language learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul;Sugree Rodpothong
Somsri Jansom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of naprative task repetition on the english oral language performance of Thai
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Tanisaya Jirayasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business English oral communication (BEOC) for customer services staff at international banks : translating needs analysis to a course development
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apiraporn Vasavakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CONTENT-BASED INSTRUCTION USING SIX-T'S APPROACH ON ENGLISH ORAL PRESENTATION SKILLS OF LOWER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanyawit Wuthisawangwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Teaching an English Reading Remedial Course Using the Five Pillars of Reading Instruction on EFL Low Achievers' English Reading Ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Onwipa Durongtham
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of Community-Based Materials to Enhance English Reading Ability and Local Cultural Knowledge for Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Paripat Salubsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF A BLENDED LEARNING SUPERVISION MODEL TO ENHANCE ENGLISH-MAJORED STUDENT TEACHERS' REFLECTIVE ABILITY AND TEACHING PERFORMANCE
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Ponsawan Suphasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
MULTIDIMENSIONAL SCAFFOLDING IN DYADIC INTERACTION IN ENGLISH WRITING WITH COMPUTER : A CASE STUDY OF CHULALONGKORN UNIVERSITY UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Rawiwan Buppanhasamai
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF SEVENTH GRADE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patthanah Songchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of the English Content-Based Reading Materials for Buddhist Student Monks
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Phatchareporn Supphipat
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF SHARED READING ON ATTITUDE, ENGAGEMENT AND ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY OF YOUNG THAI LEARNERS WITH LOW ENGLISH PROFICIENCY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
David Allen Bakewell
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of multilevel reflection model instruction on Lao pre-service teachers' english teaching performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Chanmany Rattanavongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of the active learning instructional model for enhancing secondary school students' English communicative abilities in large classes
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Satit Watanapokakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction on Indonesian prospective english teachers’ vocabulary size
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Sudarman
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of self-monitoring writing strategies instruction on English writing ability of pre-cadets
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Duangkamol Phochanapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of infographic material to enhance young English as foreign language learners' reading comprehension through close reading instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Nattawan Suksanguan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction using backward design framework and citizenship theme to enhance English reading comprehension and social responsibility of tenth grade Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patamaporn Chaisa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of English speaking ability using digital storytelling techniques through virtual instruction for lower primary level students in Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pabitra Devi Gurung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring and analysis of student engagement in English writing grammar accuracy based on teacher written corrective feedback
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanakorn Santanatanonw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of interleaved form-focused English instruction on Thai lower secondary school students' grammatical knowledge and perception towards the instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Narongchai Rungwichitsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese learning motivation and self-efficacy of Thai senior high school students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hao Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of autonomy-supportive English language instruction on students' motivation in English language classrooms
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Mintra Phithakmethakun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of vocabulary learning model based on the cognitive theory of multimedia learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Nopthira Jawa-ut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,347
รวม 3,354 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 63,567 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 65 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 63,662 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48