แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of role- plays to reduce ESL students speaking anxiety : a case study of grade six Bhutanese classroom

Name: Tashi
LCSH: English language -- Conversation and phrase book
LCSH: English language -- Textbooks for foreign speakers
LCSH: English language -- Textbooks for foreign speakers -- Study and teaching
Abstract: Speaking anxiety is a major concern for the debilitating effect on English-speaking competency in English as a second language (ESL) classroom. The lack of speaking competency due to speaking anxiety is an increasing challenge in the Bhutanese education system although English is the primary medium of education. The study aimed to investigate the level of speaking anxiety in ESL grade six Bhutanese students after employing role-plays. Furthermore, it explores the opinions of students on the effectiveness of role-plays to reduce speaking anxiety. The researcher administered the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) to find out the level of anxiety in the current ESL grade six classroom. Four lesson plans integrating role-plays were employed for the treatment sessions. In addition, the study used classroom observation forms and focus group discussion questions to evaluate 30 informants on the effectiveness of role-plays in reducing speaking anxiety. To interpret the collected data, the study used a comparative statistical analysis of the pre-survey and post-survey, and grounded theory. The researcher employed mixed methods research methodology. The analyzed report on the comparative statistical analysis of the pre-survey and post-survey showed the significance level (p) 0.001 (less than significant level p<0.05) indicating statistically significant in reducing speaking anxiety. This study further discussed a number of implications for students, language teachers, and curriculum developers on role-plays implementation
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2018
Modified: 2563-02-03
Issued: 2020-02-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Bhutan
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Tashi.pdf 4.31 MB2 2025-06-24 14:37:08
ใช้เวลา
0.091291 วินาที

Tashi
Title Contributor Type
An Evaluation of service attributes for measuring tourists' satisfactions in Bhutan
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Tobgay, Tashi;ทาชิ โทปเก
Pussadee Polsaram
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analyzing governance of community forestry in Bhutan : a case study of Punakha Dzongkhag (district)
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Wangchuk, Tashi
Khwanchai Duangsathaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE ROLE OF WATER GOVERNANCE IN HYDROPOWER IN BHUTAN: A CASE STUDY OF MANGDECHHU HYDROELECTRIC PROJECT
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sangay Tashi
Jakkirt Sangkhamanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The policy debate between poverty reduction and environmental protection in Bhutan : a case study of Shingkhar-Gorgan Road in Lhuntse District
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tashi Penjor

Carl Nigel Middleton
วิทยานิพนธ์/Thesis
3D building cadastral database design using citygml building module: a case study in thimphu city, bhutan
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี
Tashi
Suwit Ongsomwang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Drugs and alcohol use by secondary school students in Thimphu, Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tashi Norbu
Usaneya Perngparn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Peer Assessment On Grade Eight Students Descriptive Essay Writing in a Lower Secondary School In Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tshering, Tashi
Ubon Sanpatchayapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using cooperative learning in teaching topographical map in geography to enhance learning achievement of 10th grade students in Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yangzom, Tashi
Somchanok Phu-Ampai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of role- plays to reduce ESL students speaking anxiety : a case study of grade six Bhutanese classroom
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tashi
Nipaporn Chalermnirundorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation of conflict issues between public owners and contractors during construction Phase: a case study in Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sonam Tashi
Vachara Peansupap
วิทยานิพนธ์/Thesis
Socioeconomic determinants of happiness of the elderly in Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tashi Duba
Ruttiya Bhula-or
วิทยานิพนธ์/Thesis
Interactional metadiscourse in speeches of the prime minister of Bhutan
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Tshen Tashi
Wananaprapha Suksawas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementation of problem based learning approach to improve argumentative skills and conception of genetics and evolution for ninth grade students in Bhutan
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Tashi Choden
Sirinapa Kijkuakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The present situation of travel agencies and their future prospects in Bhutan
มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร
Tashi Dorji
Manat Chaisawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Community directed educational intervention for malaria prevention and control in malaria endemic areas of Sarpang District, Bhutan
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tobgay, Tashi
Torres, Cristina E.
Jantra Karbwang Laothavorn
Vithoon Viyanant
Espino, Fe Esperanza J.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of think-pair-share for social studies of grade six Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Dorji, Tashi
Nipaporn Chalermnirundorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation of atmospheric exposure test on structural steel coated with different materials in the east of Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Lhamo, Ugen Tashi
Taweep Chaisomphob
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating teachers' oral corrective feedback and students' uptake of grade 6 Bhutanese primary classroom
มหาวิทยาลัยพายัพ
Tashi Wangchuk
Sonporn Sirikhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fuzzy logic approach for power transformer condition assessment using health index
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Tashi Dorji
Thanapong Suwanasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prevalence of betel or areca nut (AN) use and its associated factors among Bhutanese population aged 15-69 years old : an analysis of national health data of non-communicable disease (NCD) survey in 2019
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tashi Penjor
Wattasit Siriwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nipaporn Chalermnirundorn
Title Creator Type and Date Create
The impact of collaborative strategic reading on the ESL reading comprehension of grade seven Bhutanese students in Wangdue Phodrang District
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Wangchuk, Kuenzang
วิทยานิพนธ์/Thesis
An experimental study of VCL and CSCL to enhance students learning achievement and engagement in chemistry
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Ssekamaanya, Nouredine
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tenses with ESL writing tenses : a case study of Bhutanese secondary students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Nima, Lobzang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of role- plays to reduce ESL students speaking anxiety : a case study of grade six Bhutanese classroom
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Tashi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of field trip on eighth grade Bhutanese students learning experience : a qualitative study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Dema T., Kinley
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of group investigation technique to enhance the English speaking skills of grade six Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Om, Gaki
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind mapping technique to enhance descriptive writing skills of grade four Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Wangmo, Kinley
วิทยานิพนธ์/Thesis
ESL learning strategy among grade nine Bhutanese secondary school students in Chhukha, Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Tenzin, Ngawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of cooperative learning strategies on sixth grade Bhutanese students learning satisfaction in social studies class
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Peldon, Deki
วิทยานิพนธ์/Thesis
Secondary school students reading comprehension in Bhutanese history through the use of K.W.L. model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Gyeltshen, Sherub
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of animated movies to enhance narrative writing skills of the grade six Bhutanese ESL students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Mongar, Damber Singh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers perceptions of early childhood care and development centers: effects on pre-primary students in Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Denkar, Tshering
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of games incorporating manipulatives in teaching geometry to grade six Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Jamtsho, Tenzin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Language learning motivation of grade 12 learners in Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Wangdi, Namkha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of UMU interactive platform in Chinese language reading skills of grade 10 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Rong Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of video media in learning Chinese pinyin of grade 4 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Xiamiao Liang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using pictograph in learning Chinese characters of grade 4 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Fanqi Sun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of radical-based approach in writing Chinese characters of grade 7 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Xinghong Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of ted talk videos to improve ESL speaking skills of Bhutanese sixth-graders
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Lhamo, Tshewang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of multimedia technology in teaching and learning mathematics of grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Rigzin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of think-pair-share for social studies of grade six Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Dorji, Tashi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of KWL plus and video in reading comprehension skills of grade 6 Bhutanese ESL students
มหาวิทยาลัยรังสิต
ืNipaporn Chalermnirundorn
Rai, Bala Raj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 22
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,706
รวม 3,728 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 184,277 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 299 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 281 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 77 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 184,948 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104