แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The impact of collaborative strategic reading on the ESL reading comprehension of grade seven Bhutanese students in Wangdue Phodrang District

LCSH: English language -- Study and teaching -- Bhutan
LCSH: Reading comprehension -- Evaluation -- Pronunciation
LCSH: English language -- Pronunciation -- Study and teaching
Abstract: This study aimed to examine the impacts of using Collaborative Strategic Reading (CSR) towards English as Second Language (ESL) learners and their perception towards use of the strategy. Collaborative Strategic Reading is an instructional strategy that enhances reading comprehension, vocabulary development, knowledge enrichment, and fosters positive relationship among peers. The strategy aids in constructing text-meaning by brainstorming and predicting (before reading), monitoring understanding and getting the main idea (during reading), summarizing and discussing (after reading). The data were collected through reading comprehension tests were analyzed and found that students’ posttest mean score x̄=17.31 were higher than their pretest mean score x̄=8.41 with significance value (p)=0.01. Analysis of Students’ Reflective Journal and Focus Group Discussion found that the students had positive perception towards use of CSR in ESL reading lessons. CSR built confidence, monitored learning, and encouraged active participation. Further, it fostered positive interaction, motivated learners, shared main ideas, and improved their reading comprehension. The findings emphasized that using Collaborative Strategic Reading significantly enhanced the reading comprehension of ESL learners and improved their test scores
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2018
Modified: 2563-02-03
Issued: 2020-02-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Bhutan
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Kuenzang Wangchuk.pdf 3.06 MB14 2024-01-07 14:36:52
ใช้เวลา
0.092939 วินาที

Wangchuk, Kuenzang
Title Contributor Type
The impact of collaborative strategic reading on the ESL reading comprehension of grade seven Bhutanese students in Wangdue Phodrang District
มหาวิทยาลัยรังสิต
Wangchuk, Kuenzang
Nipaporn Chalermnirundorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nipaporn Chalermnirundorn
Title Creator Type and Date Create
The impact of collaborative strategic reading on the ESL reading comprehension of grade seven Bhutanese students in Wangdue Phodrang District
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Wangchuk, Kuenzang
วิทยานิพนธ์/Thesis
An experimental study of VCL and CSCL to enhance students learning achievement and engagement in chemistry
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Ssekamaanya, Nouredine
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tenses with ESL writing tenses : a case study of Bhutanese secondary students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Nima, Lobzang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of role- plays to reduce ESL students speaking anxiety : a case study of grade six Bhutanese classroom
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Tashi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of field trip on eighth grade Bhutanese students learning experience : a qualitative study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Dema T., Kinley
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of group investigation technique to enhance the English speaking skills of grade six Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Om, Gaki
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind mapping technique to enhance descriptive writing skills of grade four Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Wangmo, Kinley
วิทยานิพนธ์/Thesis
ESL learning strategy among grade nine Bhutanese secondary school students in Chhukha, Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Tenzin, Ngawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of cooperative learning strategies on sixth grade Bhutanese students learning satisfaction in social studies class
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Peldon, Deki
วิทยานิพนธ์/Thesis
Secondary school students reading comprehension in Bhutanese history through the use of K.W.L. model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Gyeltshen, Sherub
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of animated movies to enhance narrative writing skills of the grade six Bhutanese ESL students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Mongar, Damber Singh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers perceptions of early childhood care and development centers: effects on pre-primary students in Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Denkar, Tshering
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of games incorporating manipulatives in teaching geometry to grade six Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Jamtsho, Tenzin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Language learning motivation of grade 12 learners in Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Wangdi, Namkha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of UMU interactive platform in Chinese language reading skills of grade 10 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Rong Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of video media in learning Chinese pinyin of grade 4 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Xiamiao Liang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using pictograph in learning Chinese characters of grade 4 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Fanqi Sun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of radical-based approach in writing Chinese characters of grade 7 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Xinghong Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of ted talk videos to improve ESL speaking skills of Bhutanese sixth-graders
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Lhamo, Tshewang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of multimedia technology in teaching and learning mathematics of grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Rigzin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of think-pair-share for social studies of grade six Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Chalermnirundorn
Dorji, Tashi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of KWL plus and video in reading comprehension skills of grade 6 Bhutanese ESL students
มหาวิทยาลัยรังสิต
ืNipaporn Chalermnirundorn
Rai, Bala Raj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 28
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,387
รวม 2,415 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 100,244 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 201 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 168 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 26 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 100,659 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48