แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Thai students perceptions towards self-study and the use of a self-access language learning center

Address: 333 Moo1, Thasud, Muang, Chiang Rai 57100
Organization : Office of the Postgraduate Studies, Mae Fah Luang University
Email : ask.library@mfu.ac.th

keyword: Self-study
LCSH: English language -- Textbooks for foreign speakers
LCSH: English language -- Study and teaching
Abstract: The purpose of this research was to investigate Mae Fah Luang University (MFU) students’ perceptions towards self-study and the use of the Self-Access Language Learning Center (SALLC). The main research questions include: 1) what are students’ attitudes towards the use of SALLC at MFU, and 2) what are the factors that promote students’ use of the SALLC? This study adopted a mixed-method approach which employed two research instruments: a questionnaire and semi-structured interviews. Using convenience sampling, the questionnaire respondents consisted of 215 students who used the services at SALLC. Purposive sampling was employed to select eight respondents to participate in the group interviews. The key findings of this study can be summarized into two main aspects related to the primary research questions. Firstly, using the SALLC services led to participants’ positive attitudes towards English learning in terms of cognitive, affective, and behavioral aspects. Most students had positive attitudes towards the services offered at the SALLC, which included facilities, consultation, coaching, foreign language activities, and self-study materials. Secondly, factors indicated as those that attracted students to use the center were the positive environment and pleasant surroundings.
Abstract: งานวิจัยนี้มุ่งสารวจความคิดเห็นและทัศนคติของนักศึกษามหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวงต่อการเรียนรู้ด้วยตนเองและประสบการณ์การใช้ศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเอง โดยมีคาถามงานวิจัย ดังนี้ (1) นักศึกษามีทัศนคติอย่างไรต่อการใช้ศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองของมหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (2) มีปัจจัยอะไรบ้างที่ส่งเสริมให้นักศึกษาไปใช้ศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเอง งานวิจัยนี้เก็บข้อมูลทั้งในเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพ จากการคัดเลือกลุ่มตัวอย่างแบบตามความสะดวกและแบบเจาะจงตามลาดับ ได้ผู้เข้าร่วมงานวิจัยแบ่งเป็นนักศึกษาผู้ตอบแบบสอบถามจานวน 215 คน และนักศึกษาร่วมการสัมภาษณ์กลุ่มจานวน 8 คน ผลการศึกษาที่พบสาคัญ 2 ประการคือ การใช้บริการของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองนาไปสู่ทัศนคติที่ดีต่อการเรียนภาษาอังกฤษ และนักศึกษาส่วนใหญ่มีทัศนคติที่เป็นบวกต่อการใช้บริการต่างๆ ของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเอง ประการที่สอง นอกจากการให้บริการของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองที่เป็นปัจจัยในการส่งเสริมให้นักศึกษาเข้าใช้ แล้วยังพบว่ามีปัจจัยอื่น เช่น สิ่งแวดล้อมและสภาพแวดล้อมที่ส่งเสริมการเรียนรู้ของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเอง
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Created: 2017
Issued: 2563
Modified: 2020-03-04
Issued: 2020-01-03
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : MFU Connexion: Journal of Humanities and Social Sciences. Vol.6, No.1 (January - June 2017) : p.243-268
MFU Connexion Vol. 6 No. 1 January-June 2017
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 11Thai Students Perceptions towards Self Study.pdf 10.94 MB8 2025-05-01 09:11:43
ใช้เวลา
0.036653 วินาที

Sujitra Nayos
Title Contributor Type
Thai students perceptions towards self-study and the use of a self-access language learning center
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sujitra Nayos
Maneerat Chuaychoowong, Ed. D.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai students perceptions towards self-study and the use of a self-access language learning center
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sujitra Nayos

บทความ/Article
Thai Students is Perceptions towards Self-Study and the Use of a Self-Access Language Learning Center
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sujitra Nayos;Maneerat Chuaychoowong

บทความ/Article
Maneerat Chuaychoowong
Title Contributor Type
Thai Students is Perceptions towards Self-Study and the Use of a Self-Access Language Learning Center
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sujitra Nayos;Maneerat Chuaychoowong

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 30
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,464
รวม 3,494 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 103,451 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 216 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 175 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 103,889 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48