แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Learning organization through integrating science with the way of life to enhance scientific knowledge transferring ability of primary level muslim students
การจัดการการเรียนรู้แบบบูรณาการวิทยาศาสตร์กับวิถีชีวิตเพื่อส่งเสริม ความสามารถในการถ่ายโอนความรู้วิทยาศาสตร์ของนักเรียนมุสลิมระดับ ประถมศึกษา

ThaSH: Science -- Study and teaching (Elementary)
Classification :.DDC: 372.35
Abstract: This research aimed to develop the lesson plan to enhance the Muslim students’ ability in transferring the scientific knowledge and to study the Muslim students’ ability in transferring the knowledge of science. The populations were Prathom Suksa 4-6 students (N=30) enrolling in Science Club in the first semester of academic year 2016. The research instruments were 1) an analysis of the text consistency in the Holy Quran, which is associated with the concepts and scientific principles. 2) Integrated science lesson plans to promote the ability in transferring scientific knowledge of Muslim students and 3) the tests in transferring scientific knowledge. The statistics used for analyzing the collected data were mean, standard deviation and percentage. The research findings were as follow: 1) the results of analyzing text consistency in the Quran that is associated with the concepts and scientific principles. The contents from the Holy Quran, combined with scientific concepts and principles consists of 237 verses, which can be classified into 6 learning units and 21 lesson plans. 2) The students’ ability in transferring scientific knowledge after taught by the integrated science lesson plan was higher than the 75 percent criteria. The average stay at a Very good level.
Chiang Mai University Library
Address: Chiang Mai
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Chairman
Role: Member
Role: Member
Role: Member
Role: Member
Created: 2017
Modified: 2019-12-26
Issued: 2019-12-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th 372.35 H239L 2017
eng
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ci80517hmoh_full.pdf 2.78 MB
ใช้เวลา
0.020863 วินาที

Sirmsree Chaisorn
Title Creator Type and Date Create
Development of a local environment curriculum integrating process-oriented teaching methods for students studying in a multi-grade group
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Kaitsuda Srisuk;Pongsak Pankaaew;Yuradee Peerapornpisal;Boonsong Nilkaew
Uraiwan Hanwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Building potentials of the aging center committee in management of learning activities through participatory action research
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anchalee Tananone;Sirmsree Chaisorn;Kaitsuda Srisuk;Soisuda Vittayakorn;Wantanee Chawapong
Wannipa Bunrayong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of daily life skills of the educable mentally retarded children through task analysis training approach focusing on school and family cooperation
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Chukiat Leesuwan;Weena Warotamawit;Ampha Danpakdee;Ketmanee Markmee
Rojravee Lekvicheon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an Integrated Social Studies, Religions and Cultures curriculum based on the national core curriculum and local community learning resources for grade level 4 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Cherdla Soontornvipart;Anchalee Tananone;Kiatsuda Srisuk;Chatree Maneekosol
Sakonlawat Suthamanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of instructional strategies for enhancing the potential of higher education learners with different learing styles
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Sirmsree Chaisorn;Pongsak Pankaew;Darawan Thapinta;Ruangwit Nontapa
Krongkarn Arunrutana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using the multi-dimension social interaction training program on social skill development of adolescents with autism : case studies
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Somsak Phuvipadawat;Ratchaneekorn Tongsookdee;Chawanun Charnsil
Nongluck Kienngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employing the participatory process to develop standards indicators appropriate for internal quality assurance system in special education schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Choocheep Puthaprasert;Ampha Dangpakdee;Sukanya Nimanundh;Anchalee Tananone;Suwapatchara Changpinit
Pikul Leosiripong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of housework learning units using inquiry learning activities to promote multicultural understanding and life quality skills of grade level 3 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Sukanya Nimanandh;Kanjana Keatmaneerat;Kaitsuda Srisuk;Chatree Maneekosol
Natad Assapaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model for developing the ability in research and development of local curriculum of northern community teachers through the intergration of constructionism theory learning process and participatory action research
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kittiporn Punyapinyophol;Sirmsree Chaisorn;Anurak Panyanuwat;Jintana Suijanun;Suchin Petcharak
Jirachai Booranaritthithawee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effectiveness of negotiation of meaning strategies in two-way communication tasks for oral proficiency and grammatical development of higher education level students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pearl Wattanakul;Wanida Penkingcarn;Sirmsree Chaisorn;Nithida Adipattaranun;Pongsak Pankaew
Wilawan Champakaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of critical thinking teaching competency using teachers' collaborative learning and action research approaches in The Prince Royal's College
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chatree Maneekosol;Sirmsree Chaisorn;Kiatsuda Srisook;Thipparat Nopparit;Kanjana Kiatmaneerat
Dusit Phromchana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of science and art for happiness creation course based on contemplative education for bachelor degree students, Chiang Mai university
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chamlong Disayavanish;Darawan Thapinta;Anchaqlee Tananone;Sirmsree Chaisorn;Bupa Anansuchatkul
Sombat Skulphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Genealogy of foreign teachers and english education development discourse of Thai State for being a part of ASEAN community
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ravee Phoewhawm;Siwarak Siwarom;Sirmsree Chaisorn;Bupa Anunsuchatkul;Chalathip Wasuwat
Wilaiwan Wannachotphawet Quinn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning organization through integrating science with the way of life to enhance scientific knowledge transferring ability of primary level muslim students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Pongsak Pankaew;Rajchukarn Tongthaworn;Sutthikan Tipayakesorn;Virapong Saeng-Xuto
Hanida Mohming
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing mixed-age curriculum to promote early childhood development in Child Development Centers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Tipparat Noparit;Uraiwan Hanwong;Natad Assapaporn;Nampueng Intanate
Kasorn Kokong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an english multicultural curriculum to promote language skills and attitudes among Maejo University students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Thanutcha Preechaamornkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Empowerment-based supervision model for learning management capacity development of mathematics teachers, schools under Office of primary education service area in upper Northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Sunee Nguenyuang;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk
Detch Sarachan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pongsak Pankaew
Title Creator Type and Date Create
Science teaching for successful intelligence to develop learning of Mathayom Suksa 1 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pachongkarn Phuvipadawat;Kittiporn Punyapinyophol;Nitida Adipattaranan;Pongsak Pankaew;Vilaiporn Luksameevanish
Weerasak Chomphucome
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of instructional strategies for enhancing the potential of higher education learners with different learing styles
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Sirmsree Chaisorn;Pongsak Pankaew;Darawan Thapinta;Ruangwit Nontapa
Krongkarn Arunrutana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using concept mapping to develop a mathematics preparation curriculum for industrial technical students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anchalee Tananone;Kittiporn Punyapinyophol;Pongsak Pankaew
Teerasak Urajananon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effectiveness of negotiation of meaning strategies in two-way communication tasks for oral proficiency and grammatical development of higher education level students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pearl Wattanakul;Wanida Penkingcarn;Sirmsree Chaisorn;Nithida Adipattaranun;Pongsak Pankaew
Wilawan Champakaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using school-based teaching profession development process on science education teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chatree Maneekosol;Sirmsree Chaisom;Weena Warotamawit;Pongsak Pankaew;Songkran Promwong
Wilaiporn Rittikoop
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of science curriculum emphasizing on science-technology-society and environment learning approach to promote students’ problem solving thinking skill and sense of responsibility toward environment and society
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suntaree Rincome;Pongsak Pankaew;Virapong Saeng-Xuto;Salee Ngamkeeree;Naparat Jiwalak
Rungtiwa Kongson
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of English for Social Sciences Curriculum using experiential learning with e-Learning to enhance paragraph writing ability, analytical thinking ability and moral awareness of undergraduate students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pearl Wattanakul;Jarunee Maneekul;Pongsak Pankaew;Uraiwan Hanwong;Wanida Penkingcarn
Wannaubon Singyoocharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Professional development of science teachers to enhance scientific thinking skills of Mathayom Suksa 3 students using lesson study
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chatree Maneekosol;Anchalee Tananone;Pongsak Pankaew;Songkran Phromwong
Sudaporn Suebsutin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning organization through integrating science with the way of life to enhance scientific knowledge transferring ability of primary level muslim students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Pongsak Pankaew;Rajchukarn Tongthaworn;Sutthikan Tipayakesorn;Virapong Saeng-Xuto
Hanida Mohming
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participatory science curriculum development to promote higher order thinking skills of Mathayom Suksa 1 students, Kandongphittayakom School, Kandong District, Buriram Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sudaporn Suebsutin;Pongsak Pankaew;Rajchukarn Tongthaworn;Sutthikan Tipayakesorn;Virapong Saeng-Xuto
Thanyarath Phaengpunga
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rajchukarn Tongthaworn
Title Creator Type and Date Create
An analysis of body of knowledge and imagination of science and technology in Thai Folk Tale
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Virapong Seang-Xuto;Salee Ngamkeeree;Siwarak Siwarom;Rajchukarn Tongthaworn;Nanthapong Charoenpit
Sutthikan Tipayakesorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning organization through integrating science with the way of life to enhance scientific knowledge transferring ability of primary level muslim students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Pongsak Pankaew;Rajchukarn Tongthaworn;Sutthikan Tipayakesorn;Virapong Saeng-Xuto
Hanida Mohming
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participatory science curriculum development to promote higher order thinking skills of Mathayom Suksa 1 students, Kandongphittayakom School, Kandong District, Buriram Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sudaporn Suebsutin;Pongsak Pankaew;Rajchukarn Tongthaworn;Sutthikan Tipayakesorn;Virapong Saeng-Xuto
Thanyarath Phaengpunga
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sutthikan Tipayakesorn
Title Creator Type and Date Create
Learning organization through integrating science with the way of life to enhance scientific knowledge transferring ability of primary level muslim students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Pongsak Pankaew;Rajchukarn Tongthaworn;Sutthikan Tipayakesorn;Virapong Saeng-Xuto
Hanida Mohming
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participatory science curriculum development to promote higher order thinking skills of Mathayom Suksa 1 students, Kandongphittayakom School, Kandong District, Buriram Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sudaporn Suebsutin;Pongsak Pankaew;Rajchukarn Tongthaworn;Sutthikan Tipayakesorn;Virapong Saeng-Xuto
Thanyarath Phaengpunga
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of 3 dimensions of active learning strategies to enhance critical and creative thinking skills of lower secondary school students using the Pu Mae Fah Luang Science Learning Resource
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pattamaporn Pimthong;Suthida Chamrat;Kreetha Kaewkhong;Decha Suppapittayaporn;Sutthikan Tipayakesorn
Jiratchaya Phala
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a science teacher professional development model to enhance ability in Contexual-based instruction
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sutthikan Tipayakesorn;Suthida Chamrat;Ladapha Ladachart
Wirin Wansomsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Virapong Saeng-Xuto
Title Creator Type and Date Create
Development of science curriculum emphasizing on science-technology-society and environment learning approach to promote students’ problem solving thinking skill and sense of responsibility toward environment and society
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suntaree Rincome;Pongsak Pankaew;Virapong Saeng-Xuto;Salee Ngamkeeree;Naparat Jiwalak
Rungtiwa Kongson
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning organization through integrating science with the way of life to enhance scientific knowledge transferring ability of primary level muslim students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Pongsak Pankaew;Rajchukarn Tongthaworn;Sutthikan Tipayakesorn;Virapong Saeng-Xuto
Hanida Mohming
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participatory science curriculum development to promote higher order thinking skills of Mathayom Suksa 1 students, Kandongphittayakom School, Kandong District, Buriram Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sudaporn Suebsutin;Pongsak Pankaew;Rajchukarn Tongthaworn;Sutthikan Tipayakesorn;Virapong Saeng-Xuto
Thanyarath Phaengpunga
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 13,022
รวม 13,022 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 283,190 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 41 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 37 ครั้ง
รวม 283,268 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.165