แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of reading input and writing output with regard to nominal groups in senior middle school, China
Study of reading input and writing output with regard to nominal groups in senior middle school, China

Address: 333 Moo1, Thasud, Muang, Chiang Rai 57100
Organization : Office of the Postgraduate Studies, Mae Fah Luang University
Email : ask.library@mfu.ac.th
keyword: Middle school
LCSH: English language -- Writing -- China
LCSH: English language -- Writing -- Study and teaching
Abstract: The main aim of this research is to identify the potential influences of reading texts in textbooks on students’ writing in senior middle school, China. English reading passages are chosen from the textbooks for senior middle school. And journals referred to English are randomly selected from the students in senior middle school as well. Data analysis is based on functional grammar (Halliday, 1998). The similar categories or complexity of nominal groups used in students’ journal and guided writing are considered as the possible effect of reading text that might have on students’ writing. The findings show that although there are not as many categories of nominal groups in reading texts used in students’ writing, some similarities of nominal groups appeared. It is found that this study yields a more precise picture of lexico-grammatical features in terms of nominal groups in reading affecting EFL learners’ writing with senior middle school students in China. It is also found that the study can help to develop students’ reading and writing in English language teaching.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Created: 2014
Issued: 2562
Modified: 2020-03-04
Issued: 2019-12-20
บทความ/Article
application/pdf
ISBN: 2465-4213 (Online)
ISBN: 2286-6477 (Print)
BibliograpyCitation : MFU Connexion: Journal of Humanities and Social Sciences. Vol.3, No.1 (January - June 2014) : p.142-168
MFU Connexion Vol. 3 No. 1 January-June 2014
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 142-168 A Study of Reading Input and Writing Output.pdf 11.64 MB8 2022-11-30 22:00:37
ใช้เวลา
0.032168 วินาที

Xiujie Wang
Title Contributor Type
A study of reading input and writing output with regard to nominal groups in senior middle school, China
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Xiujie Wang

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 24
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,793
รวม 2,817 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 98,349 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 190 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 164 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 98,746 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48