แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Cultural diversity in English textbooks at a Thai primary education
ความหลากหลายทางวัฒนธรรมในหนังสือเรียนภาษาอังกฤษระดับชั้นประถมศึกษา

LCSH: Cultural pluralism -- Thailand.
LCSH: Cultural diversity.
LCSH: English language -- Textbooks
LCSH: Education, Primary -- Thailand
Abstract: The purposes of this study aim to 1) categorize cultural aspects in English textbooks written by Thai writers for Thai primary education and 2) discover the frequencies of cultural diversity among Circles of English: Inner, Outer, and Expanding Circles. The data used for analyzing is English textbooks written by Thai writers for Thai primary education. To analyze the data, two main types of data will be employed: textual information and visual information using content analysis to study cultural aspects and cultural diversity in English textbooks for primary education. The findings reveal that English textbooks written by Thai writers present cultural diversity from all Circles of English though the frequencies of each culture are different. These English textbooks also include cultural content of Thai and ASEAN cultures, which Thai learners are able to relate themselves to those contents. Moreover, considering the types of cultural aspects presented in English textbooks, it reveals that concrete information, especially products, is more likely presented than abstract ideas for better understanding of young learners.
Abstract: การศึกษานีมีวัตถุประสงค์ 1) เพือศึกษาเนื้อหาทางด้านวัฒนธรรม (Cultural aspects) ในหนังสือเรียนภาษาอังกฤษสําหรับชันประถมศึกษาทีเขียนโดยผู้เขียนชาวไทย และ 2) ศึกษา สัดส่วนการกระจายความหลากหลายทางวัฒนธรรมตามวงภาษาอังกฤษ (Circles of English) โดย ศึกษาหนังสือเรียนภาษาอังกฤษระดับชั้นประถมศึกษาเขียนโดยผู้เขียนชาวไทยที่ระบุว่ามีเนื้อหาตรง ตามหลักสูตรการศึกษาขั้นพื นฐาน พ.ศ. 2551 ทั้งหมด 4 เรื่อง จํานวน 24 เล่ม ได้แก่ ‘Project : Play & Learn 1-6’ ‘New Say Hello 1-6’ ‘New Express English 1-6’ และ ‘New Aha! English 1-6’ ซึงเป็น การเลือกแบบเจาะจง (Purposive Sampling) ข้อมูลทีใช้ในการวิเคราะห์จําแนกเป็น 2 ประเภท ได้แก่ คําหรือข้อความ (Textual Information) และ ภาพ (Visual Information) การศึกษานีเป็นการวิจัยเชิง คุณภาพโดยใช้การวิเคราะห์เนือหา (Content Analysis) จากการศึกษาพบว่าหนังสือเรียน ภาษาอังกฤษทีเขียนโดยผู้เขียนชาวไทยมีการนําเสนอเนื้อหาด้านวัฒนธรรมเกี่ยวกับประเทศไทยซึ่ง สอดคล้องกับประสบการณ์ของผู้เรียนชาวไทย นอกจากนี้ยังมีการนําเสนอวัฒนธรรมของประเทศ เพือนบ้านและประเทศในอาเซียนมากขึ้น อย่างไรก็ตามเนื่องจากหนังสือเรียนภาษาอังกฤษได้ ออกแบบมาเพื่อผู้เรียนระดับประถมศึกษา การนําเสนอเนื้อหาด้านวัฒนธรรมจึงเน้นเนื้อหาทีเป็น รูปธรรมมากกว่านามธรรมเพื่อให้ผู้เรียนระดับประถมศึกษาทําความเข้าใจได้ง่ายขึ้น ดังนั้นประเภท ของวัฒนธรรมในหนังสือเรียนภาษาอังกฤษจึงเน้นการนําเสนอ Products และ Persons โดยเฉพาะ หนังสือเรียนภาษาอังกฤษระดับชั้นประถมศึกษาปี ที 1 และ 2
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2014
Modified: 2019-11-19
Issued: 2019-11-19
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH R216c 2014
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5436368.pdf 4.28 MB4 2023-01-15 14:29:52
ใช้เวลา
0.231846 วินาที

Rapeerat Srithi.
Title Contributor Type
Cultural diversity in English textbooks at a Thai primary education
มหาวิทยาลัยมหิดล
Rapeerat Srithi.
Singhanat Nomnian
Sumittra Suraratdecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Singhanat Nomnian
Title Creator Type and Date Create
English language speaking anxiety of Thai visually impaired female students at a Rehavilitation and Vocational Training Center for blind women
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Sumittra Suraratdecha
Pawaris Petchan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of English for biomedical engineering students a case study of Thai undergraduate students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Sumittra Suraratdecha
Sawapat Techapun.
วิทยานิพนธ์/Thesis
English vocabulary knowledge and vocabulary learning strategies of Thai undergraduate students in a science program
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Sumittra Suraratdecha
Muthita Chinpakdee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study on developmental process of communicative English courses in one world-class standard school
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Sumittra Suraratdecha
Kanyaporn Leesamphandh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cultural diversity in English textbooks at a Thai primary education
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Sumittra Suraratdecha
Rapeerat Srithi.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cultural representations in English language textbooks used in multicultural classrooms ‪: a case study of a primary school in Samut Sakhon province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Theeraphong Boonrugsa
Kulthida Saemee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sumittra Suraratdecha
Title Creator Type and Date Create
An investigation into the relationship between students' attitudes toward English Language Learning (ELL) and parental involvement toward ELL in an English program for mathayom suksa 1 : a case study of Yothinburana School
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pattama Patpong;Sumittra Suraratdecha
Kwankamon Praipraew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students'perception toward regular and English programs : a case study of Muttayomwatnairong school
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pattama Patpong;Sumittra Suraratdecha;Theeraphong Boonrugsa
Pornnapat Thaptim-On
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of student's motivation and attitude towards learning Thai : a case of students in Mathayom Suksa 3, Prapathom Withayalai School, Nakorn Pathom
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sukhuma-Vadee Khamhiran;Lakana Daoratanahong;Sumittra Suraratdecha
Panyaphat Piam-O-Pad
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis on academic English writing of masters students at Thonburi University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Usama Sangserm
วิทยานิพนธ์/Thesis
A perception of Thai EFL teachers towards intercultural competence teaching : a study of secondary schools in Chiang Mai province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Theeraphong Boonrugsa;Kanopporn Wonggarasin
Weowan Budharugsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Request and politeness strategies in Burmese
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sujaritlak Deepadung;Sumittra Suraratdecha;Jenny Mathias
Ampika Rattanapitak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Attitudes towards world englishes of undergraduate students in international programs of tourism and hospitality management in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Theeraphong Boonrugsa;Sunida Siwapathomchai
Benjawan Rungruangsuparat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of business Korean as a specific language course for Thai students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Kunlaya Sai-Ngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of secondary students' needs, wants, and problems toward Japanese language course of Nawamintharachinuthid Horwang Nonthaburi school
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Parichart Thongruangsuksai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A seamantic analysis of extended meaning in Mlabri body-part terms
มหาวิทยาลัยมหิดล
Isara Choosri;Sophana Srichampa;Sumittra Suraratdecha
Amonrat Rattanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
English language speaking anxiety of Thai visually impaired female students at a Rehavilitation and Vocational Training Center for blind women
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Sumittra Suraratdecha
Pawaris Petchan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of English for biomedical engineering students a case study of Thai undergraduate students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Sumittra Suraratdecha
Sawapat Techapun.
วิทยานิพนธ์/Thesis
English vocabulary knowledge and vocabulary learning strategies of Thai undergraduate students in a science program
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Sumittra Suraratdecha
Muthita Chinpakdee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study on developmental process of communicative English courses in one world-class standard school
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Sumittra Suraratdecha
Kanyaporn Leesamphandh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cultural diversity in English textbooks at a Thai primary education
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Sumittra Suraratdecha
Rapeerat Srithi.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of English skills for medical students with a view to AEC mobility : a case study of a University in Northeastern Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn
Issariyapond Woragittanont.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of English skills for professional nurse : the context of ASEAN economic community
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn
Oraphan Ritman.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai pronouns as interpersonal resources signifying 'Involvement' and 'Attitude'
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pattama Patpong;Amon Saengmanee;Sumittra Suraratdecha
Pichai Uckaradejdumrong.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Willingness to communicate in English among undergraduate students in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Natthapong Chanyoo
Pichaporn Puntularb
วิทยานิพนธ์/Thesis
English lexical knowledge and vocabulary learning strategies ‪: a case study of pre-service English teachers in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Kanopporn Wonggarasin
Alongkorn Achawabool
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 330
รวม 331 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 2,461 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
รวม 2,478 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101