แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Factors influencing consumers' perceived healthiness and willingness to use functional drinks in Thailand
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการรับรู้คุณประโยชน์ของเครื่องดื่มเพื่อสุขภาพและความเต็มใจที่จะบริโภคของผู้บริโภคในประเทศไทย

LCSH: Consumer behavior -- Thailand.
LCSH: Energy drinks -- Thailand.
LCSH: Energy drinks -- Health aspects -- Thailand.
LCSH: Beverages -- Thailand.
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อกำหนดปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อประโยชน์ทาง สุขภาพที่รับรู้ได้และความเต็มใจในการบริโภคและเลือกใช้ผลิตภัณฑ์เครื่องดื่มเพื่อสุขภาพของใน ประเทศไทย ซึ่งได้ดำเนินการเก็บข้อมูลในกรุงเทพในช่วงระหว่างเดือนสิงหาคม ถึง เดือนตุลาคม 2556 โดยการใช้แบบสอบถามเพื่อสำรวจการบริโภคเครื่องดื่มเพื่อสุขภาพของกลุ่มสำรวจจำนวน 400 คน ข้อมูลที่ได้จากแบบสอบถามถูกวิเคราะห์และตรวจสอบสมมุติฐานด้วยโปรแกรม SPSS ผลจากการศึกษาบ่งชี้ว่าทัศนคติต่อเครื่องดื่มเพื่อสุขภาพของผู้บริโภค การรับรู้ข้อมูล ทางโภชนาการและผลประโยชน์ต่อสุขภาพของผู้บริโภค และความน่าเชื่อถือของแหล่งข้อมูลมีผล ต่อความเต็มใจในการบริโภคเครื่องดื่มเพื่อสุขภาพ ในทางกลับกัน การศึกษาพบว่าประโยชน์ทางสุขภาพตามที่กล่าวอ้างโดยผู้ผลิตของ ผลิตภัณฑ์และเงื่อนไขด้านสุขภาพของผู้บริโภคนั้นไม่มีอิทธิพลต่อความเต็มใจในการบริโภค เครื่องดื่มเพื่อสุขภาพ นอกจากนั้นการศึกษายังพบความเกี่ยวพันกับอย่างมีนัยสำคัญระหว่างว่าความ น่าเชื่อถือของแหล่งข้อมูลและประโยชน์ทางสุขภาพตามที่กล่าวอ้างโดยผู้ผลิตของผลิตภัณฑ์
Abstract: The aims of the present study were to determine factors that influence consumers’ perceived healthiness and willingness to use functional drinks in Thailand. A study was carried out in Bangkok over the period of August to October 2013 to investigate the determinants of functional drink use. The survey canvassed the views of 400 respondents, and the completed questionnaires were subsequently used in the analysis. Data were then analysed by using SPSS using hypotheses created from the models. The results indicated that Thai consumers’ attitudes towards functional drinks, consumers’ perceived healthiness of ingredients, and consumers’ perceived credibility of information source had an influence on the willingness to use functional drinks. In contrast, product health claimed and consumers’ perceived risk had no influence on the willingness to consume functional drinks. Furthermore, credibility of information sources also significantly correlated with the product’s health claims.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2013
Modified: 2019-11-18
Issued: 2019-11-18
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH T448f 2013
eng
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5438676.pdf 13.76 MB3 2022-09-01 17:14:46
ใช้เวลา
0.461085 วินาที

Thitarat Worawitphinyo.
Title Contributor Type
Factors influencing consumers' perceived healthiness and willingness to use functional drinks in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Thitarat Worawitphinyo.
Dissatat Prasertsakul
Ornlatcha Sivarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dissatat Prasertsakul
Title Creator Type and Date Create
Business plan : Wecare (Electronic Healthcare Service Application)
มหาวิทยาลัยมหิดล
Thanarerk Thanakijsombat;Dissatat Prasertsakul
Kungsadarn Mupattararot
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing consumers' perceived healthiness and willingness to use functional drinks in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Ornlatcha Sivarak
Thitarat Worawitphinyo.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Permission-based mobile marketing for credit card industry in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Thanarerk Thanakijsombat
Supatphol Osathanonda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for expansion of Flipstep footwear in retail shops in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Thanarerk Thanakijsombat
Kanchana Pandey
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for expansion of Glorietta jewels (family owned business) via marketing and localizing
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Thanarerk Thanakijsombat
Shriya Singh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Bloxx noise solution
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Thanarerk Thanakijsombat
Aticha Boonyarangkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the business plan of young investor - investing application for young generation
มหาวิทยาลัยมหิดล
Thanarerk Thanakijsombat;Dissatat Prasertsakul
Pata Punturaumporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of business plan of collapsible stainless steel with 2 in 1 function cup
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Thanarerk Thanakijsombat
Nongnapas Yuwapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of business plan of moisturizer for make-up
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Thanarerk Thanakijsombat
Aphiphat Wongwaipun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of business plan for canned Pla Too Sa Tia
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Thanarerk Thanakijsombat
Netinun Simsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of business plan for developing mali - synthetic leather product brand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Thanarerk Thanakijsombat
Panipak Chuenjitpaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the business plan of bracetainer-bracelet plastic container
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Thanarerk Thanakijsombat
Sirinya Piyaphakdeesakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for wet wipe for mobile phones and devices
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Thanarerk Thanakijsombat
Ausanisa Kaewsringam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ornlatcha Sivarak
Title Creator Type and Date Create
Globalization technology and income inequality : new evidence
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pandej Chintrakarn;Ornlatcha Sivarak
Chatchai Chordokrak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Portfolio performance incorporating three factors model : the resample portfolio approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sarayut Nathaphan;Ornlatcha Sivarak
Kanis Charntaweekhun
วิทยานิพนธ์/Thesis
An assessment of systematic risk : evidence from emerging markets
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sarayut Nathaphan;Ornlatcha Sivarak
Kunlatida Suwannarat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tactical asset allocation with return generating model : the alpha strategy
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sarayut Nathaphan;Ornlatcha Sivarak
Sounay Phothisane
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing consumers' perceived healthiness and willingness to use functional drinks in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dissatat Prasertsakul;Ornlatcha Sivarak
Thitarat Worawitphinyo.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of factors affecting consumer loyalty in the airline industry
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanin Yoopetch;Ornlatcha Sivarak
Kantatouj Amaranonta.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,448
รวม 5,452 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 5,725 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 5,728 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.214