แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An analysis of the English language program at the Institute of Foreign Affairs, Ministry of Foreign Affairs, Lao PDR : teachers and students' perception
Analysis of the English language program at the Institute of Foreign Affairs, Ministry of Foreign Affairs, Lao PDR : teachers and students' perception

Address: 333 Moo1, Thasud, Muang, Chiang Rai 57100
Organization : Mae Fah Luang University. School of Liberal arts. English for Professional Development.
Email : ask.library@mfu.ac.th
keyword: English language
LCSH: English language -- Study and teaching -- Foreign speakers
Classification :.LCCS: PE1128.A2
LCSH: English language -- Laos
Abstract: This research study aims to analyze the learners’ needs and characteristics towards English Language Program at the Institute of Foreign Affairs and analyze the perspective of English Language teachers towards English Language Program at the Institute of Foreign Affairs, Ministry of Foreign Affairs, Lao PDR. The data was obtained using the survey questionnaires and open-ended questions. Then it was coded, analyzed and organized according to the research questions. The analysis identified participants’ perceptions of the various functions (Goals) of the English language program as stated in the Institute of Foreign Affairs, curriculum guidelines, the teaching methods, the textbooks and the assessment practices used in the program. The results indicated that the learners had the positive views to the methods and materials used in the program. They believed that the textbooks and materials used in the program did help them much either to comprehend their profession whether diplomats or politicians and also to develop their English competence. In terms of the teachers, the findings suggested that their knowledge of ESP teaching needed to be strengthened. The participants also supported the use of communicative language teaching methods, for which using group work, technical materials, challenging activities, peer feedback, and accepting students flexible answers were applied to develop students communication skills.
Mae Fah Luang University. The Learning Resources and Education Media Center
Address: Chiang Rai
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Email : ask.library@mfu.ac.th
Created: 2018
Issued: 2562
Modified: 2019-09-12
Issued: 2019-09-12
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis PE1128.A2 S274a 2018
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 128690.pdf 51.95 MB7 2025-02-16 13:45:19
ใช้เวลา
0.018901 วินาที

Sayaxang, Lee Yongyee
Title Contributor Type
An analysis of the English language program at the Institute of Foreign Affairs, Ministry of Foreign Affairs, Lao PDR : teachers and students' perception
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sayaxang, Lee Yongyee
Wilawan Champakaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wilawan Champakaew
Title Creator Type and Date Create
Genre-based approach to teaching academic writing in a Thai university
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew, Ph. D.;Prof. Budsaba Kanoksilapatham, Ph. D.
Phirunkhana Phichiensathien
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problem-based blended learning : an integrated approach to enhance creative writing in English as a foreign language
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew, Ph. D.
Sirikanya Dawilai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of ICT-aided flipped classroom on EFL students' grammar achievement and attitude at Royal University of Phnom Penh
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew, Ph. D.
Nuon, Phyna
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of the English language program at the Institute of Foreign Affairs, Ministry of Foreign Affairs, Lao PDR : teachers and students' perception
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew
Sayaxang, Lee Yongyee
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of the willingness to communicate in english and speaking abilities of undergraduate students using mobile assisted language learning
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew
Chansophea Chhum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thailand is higher education ESP practitioners problems, solutions and practices
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew
Traithana Chaovanapricha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 27
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,935
รวม 1,962 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 66,278 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 74 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 30 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 66,399 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48