แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

STRUCTURAL EQUATION MODEL FOR FACTORS AFFECTING CUSTOMER ENGAGEMENT AND CUSTOMER DEVOTION TO COMMUNITY PHARMACY
แบบจำลองสมการโครงสร้างสำหรับปัจจัยที่มีผลต่อการสร้างความผูกพัน และการอุทิศตนของลูกค้าร้านยา

keyword: Customer loyalty
; Drugstores
; Customer relations
Abstract: This study aimed to develop a model for explaining the relationship among professional pharmacy services, perception about pharmacist, perceived quality of pharmacy structure, marketing mix and pharmacy customer devotion via pharmacy customer engagement. Self-administered questionnaires were sent to a purposive sampling of 420 pharmacy customers from 28 community pharmacies in 7 districts of Bangkok and vicinity area during February and April 2016. Results from structural equation modeling (SEM) showed that perceived quality of pharmacy structure, perception about pharmacist and marketing mix had no direct effect to pharmacy customer devotion. However, perception about pharmacist and marketing mix showed indirect effect to pharmacy customer devotion via pharmacy engagement (β = 0.27 and 0.55 respectively). Pharmacy engagement had a strong association with pharmacy customer devotion (β = 0.95). In subgroup analysis of pharmacy customers receiving high professional pharmacy services, it was found that perception about pharmacist was the only factor showing direct effect to pharmacy customer devotion (β = 0.19) and demonstrating indirect effect to pharmacy customer devotion via pharmacy engagement (β = 0.34). Marketing mix had no direct effect to pharmacy customer devotion but showed indirect effect to pharmacy customer devotion via pharmacy engagement (β = 0.31). Perceived quality of pharmacy structure had no direct and indirect effect to pharmacy customer devotion. With regards to the subgroup analysis of pharmacy customers receiving low professional pharmacy services, only marketing mix show indirect effect through pharmacy engagement (β = 0.70). The findings manifested perceived quality of pharmacy structure had no influence on pharmacy customer devotion. Pharmacy engagement was a very important mediator for pharmacy customer devotion. It can be concluded that the use of high professional pharmacy services and positive perception about pharmacist can increase both pharmacy engagement and pharmacy customer devotion more effectively than the use of marketing mix strategy. It helped retain loyal customers and create a long term impact for community pharmacy business.
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาแบบจำลองโครงสร้างในการอธิบายความสัมพันธ์ระหว่างของการอุทิศตนของลูกค้ากับปัจจัยการรับรู้ของลูกค้าเกี่ยวกับตัวเภสัชกร การรับรู้ของลูกค้าเกี่ยวกับสภาพร้านยา และส่วนผสมทางการตลาด ทั้งทางตรงและทางอ้อมผ่านความผูกพันของลูกค้าร้านยา โดยสุ่มตัวอย่างแบบจำเพาะเจาะจงจากลูกค้าจำนวน 420 คนที่มาใช้บริการร้านยาจำนวน 28 ร้าน ใน 7 เขต ของพื้นที่กรุงเทพมหานคร และปริมณฑล ทำการเก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถามที่ลูกค้าร้านยาเป็นผู้ตอบเอง ระหว่างเดือนกุมภาพันธ์ - เมษายน 2559 การวิเคราะห์ข้อมูลทำโดยใช้หลักการของสมการโครงสร้างพบว่า การรับรู้ของลูกค้าเกี่ยวกับสภาพร้านยา การรับรู้ของลูกค้าเกี่ยวกับตัวเภสัชกร และส่วนผสมทางการตลาดไม่มีอิทธิพลโดยตรงต่อการอุทิศตนของลูกค้าร้านยา แต่การรับรู้ของลูกค้าเกี่ยวกับตัวเภสัชกร และส่วนผสมทางการตลาดมีอิทธิพลทางอ้อมต่อการอุทิศตนของลูกค้าร้านยาโดยส่งผ่านความผูกพันของลูกค้าร้านยา (β = 0.27 และ 0.55 ตามลำดับ) และความผูกพันของลูกค้าร้านยามีความสัมพันธ์สูงกับการอุทิศตนของลูกค้าร้านยา (β = 0.95) เมื่อทำการวิเคราะห์กลุ่มลูกค้าทีได้รับบริการทางเภสัชกรรมในระดับสูงพบว่า มีเพียงการรับรู้ของลูกค้าเกี่ยวกับตัวเภสัชกรเท่านั้นที่มีอิทธิพลโดยตรงต่อการอุทิศตนของลูกค้าร้านยา (β = 0.19) และยังมีอิทธิพลโดยอ้อมส่งผ่านความผูกพันของลูกค้าร้านยา (β = 0.34) ต่อการอุทิศตนของลูกค้าร้านยา ส่วนผสมทางการตลาดมีอิทธิพลโดยอ้อมต่อการอุทิศตนของลูกค้าร้านยาโดยส่งผ่านความผูกพันของลูกค้าร้านยา (β = 0.31) ส่วนการรับรู้ของลูกค้าเกี่ยวกับสภาพร้านยาไม่มีอิทธิพลทั้งโดยตรง และโดยอ้อมต่อการอุทิศตนของลูกค้าร้านยา และผลการวิเคราะห์ในกลุ่มลูกค้าที่ได้รับบริการบริการทางเภสัชกรรมในระดับต่ำพบว่ามีเพียงส่วนผสมการตลาดเท่านั้นที่มีผลโดยอ้อมต่อการอุทิศตนของลูกค้าโดยส่งผ่านความผูกพันของร้านยา (β = 0.70) ผลที่ได้จากการศึกษานี้แสดงให้เห็นว่าการรับรู้ของลูกค้าเกี่ยวกับสภาพร้านยาไม่ได้มีอิทธิพลต่อการอุทิศตนของลูกค้า การสร้างความผูกพันของลูกค้าร้านยาเป็นปัจจัยตัวกลางที่สำคัญมากที่ส่งผลต่อการอุทิศตนของลูกค้าร้านยา สำหรับธุรกิจร้านยาการใช้กลยุทธ์การให้บริการทางเภสัชกรรมในระดับสูง และการรับรู้ของลูกค้าเกี่ยวกับตัวเภสัชกรที่ดีสามารถสร้างความผูกพันของลูกค้าร้านยา และการอุทิศตนของลูกค้าร้านยาได้ดีกว่าการใช้กลยุทธ์ส่วนผสมทางการตลาด และจะช่วยดึงลูกค้าที่ภักดีต่อร้านยาไว้ได้อันจะส่งผลต่อธุรกิจร้านยาในระยะยาวได้
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2016
Modified: 2019-08-30
Issued: 2019-08-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52156
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5576555433.pdf 3.52 MB28 2024-12-25 16:12:04
ใช้เวลา
0.019096 วินาที

Sujin Nitadpakorn
Title Contributor Type
STRUCTURAL EQUATION MODEL FOR FACTORS AFFECTING CUSTOMER ENGAGEMENT AND CUSTOMER DEVOTION TO COMMUNITY PHARMACY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sujin Nitadpakorn
Tanattha Kittisopee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tanattha Kittisopee
Title Creator Type and Date Create
Client and pharmacist perceptions about community pharmacy service quality
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Lawan Bunajinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relative importance of store attibutes on consumers response towards drug store : the moderating effect of buying purpose
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Karnt Wongsuphasawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cost saving and cost avoidance from the pharmacy automation system
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Wanna-On Plodkratoke
วิทยานิพนธ์/Thesis
การสำรวจบทบาทของผู้ปกครองในการส่งเสริมการเรียนการสอนวิชาพลศึกษาในโรงเรียนสาธิตประถมศึกษาสังกัดทบวงมหาวิทยาลัย
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Karnt Wongsuphasawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship among service quality, patient satisfaction and patient behavioral intention in Pharmacy service of Highly-Active antiretroviral therapy program in Community Hospitals, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chupen Viboonsunti;Unchalee Permsuwan;Ratanaporn Awiphan;Penkarn Kanjanarat;Tanattha Kittisopee;Kanokporn Niwatananun;Rungpetch Sakulburnrungsil
Wacharin Chaitha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of telephone supportive self care model and evaluation of its impacts on glycemic control and self care among type II diabetic patients in Bangkok metropolitan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Wiroj Jiamjarasrangsi ; Sompongse Suwanwalaikorn ; Tanattha Kittisopee
Nittayawan Kulnawan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing behavior of purchasing facial skincare products
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Wannakan Jaroonponpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Quality of life in postmenopausal women with risk of osteoporosis in the Police General Hospital
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Isaree Junyasak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cost-utility evaluation of influenza vaccination in patients with existing cardiovascular diseases in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Tanattha Kittisopee
Pongphaya Choosakulchart
วิทยานิพนธ์/Thesis
ECONOMIC IMPACT ASSESSMENT ON GOOD PHARMACY PRACTICE REGULATION IN COMMUNITY PHARMACY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Thatjuta Wuttipanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge and Management Strategies of Guardian and teacher of Chidren with attention deficit Hyperactivity Disorder
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Boonnada Hiruncharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
STRUCTURAL EQUATION MODEL FOR FACTORS AFFECTING CUSTOMER ENGAGEMENT AND CUSTOMER DEVOTION TO COMMUNITY PHARMACY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Sujin Nitadpakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
INFLUENCE OF PARKINSON'S DISEASE RELATED KNOWLEDGE ON PARKINSON'S PATIENT EMPOWERMENT
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Pramon Viwattanakulvanid
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting community pharmacists to advise patients about herbal medicine : a survey in Indonesia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Chilmia Nurul Fatiha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Deep approach to learning of pharmacy students a multilevel analysis
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee;Pattrawadee Makmee
Chamipa Phanudulkitti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Structural model of engagement and turnover intention in thai pharmacist
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Tulakarn Nakpun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Extent of Pharmaceutical Care - Based Pharmacy Practice Among Community Pharmacists in Thai Context and It's Influencing Factors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Vithaya Kulsomboon;Tanattha Kittisopee
Puchrin Kittipibul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Geographic variations in health care utilization under the National health insurance program of the Philippines
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee;Rungpetch Sakulbumrungsil
Monet M. Loquias
วิทยานิพนธ์/Thesis
Reporting of adverse drug event by consumers to community pharmacists in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Jirunya Assanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors contributing to pharmacists turnover intention: a systematic review
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Tanattha Kittisopee
Su Myat Thin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring alcohol withdrawal syndrome and predicting alcohol consumption change in patients admitted to a genenral hospitals in Vietnam
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Tanattha Kittisopee
Loan Thi Mai Nguyen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 16
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,094
รวม 2,110 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 153,662 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,611 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 71 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 52 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 7 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 155,407 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.208