แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

EFFECTS OF FOREIGN BRAND NAMES AND PRODUCT TYPES ON CONSUMER BEHAVIOR
ผลของชื่อตราสินค้าที่เป็นภาษาต่างประเทศและประเภทสินค้าต่อพฤติกรรมผู้บริโภค

LCSH: Consumer behavior
LCSH: Brand name products
ThaSH: Business names
Abstract: The current research was a 2 x 2 factorial designed experimental study with the objectives that were to study the main and interaction effects of two foreign brand names (American and Japanese brand names) and two products types (hedonic and utilitarian products) on consumer behavior, that consisted of perceived quality, attitude towards the ad, attitude towards the brand, attitude towards country of origin, and purchase intention. One hundred and nineteen undergraduate students at Chulalongkorn University were served as the research participants during the second semester of 2015 academic year. The results showed that different foreign brand names had main effects on perceived quality and attitude towards country of origin. In addition, different product types had main effects on perceived quality, attitude towards the ad, and purchase intention. However, foreign brand names and product types showed no significant interaction effect on consumer behavior.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงทดลองแบบ 2 x 2 แฟคทอเรียล โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ผลกระทบหลักและผลกระทบร่วมกันของชื่อตราสินค้าที่เป็นภาษาต่างประเทศ 2 ชื่อ (ชื่อตราสินค้าอเมริกัน และชื่อตราสินค้าญี่ปุ่น) กับประเภทสินค้า 2 ประเภท (สินค้าที่เน้นความเพลิดเพลินทางอารมณ์ และสินค้าที่เน้นประโยชน์ใช้สอย) ที่ส่งผลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภค ซึ่งได้แก่ การรับรู้ถึงคุณภาพ ทัศนคติต่อโฆษณา ทัศนคติต่อตราสินค้า ทัศนคติต่อประเทศแหล่งกำเนิดสินค้า และความตั้งใจซื้อ โดยทำการวิจัยกับนิสิตปริญญาตรี จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย จำนวน 119 คน ในภาคการศึกษาปลาย ปีการศึกษา 2558 ผลการวิจัยพบว่า ชื่อตราสินค้าที่เป็นภาษาต่างประเทศที่แตกต่างกันส่งผลกระทบหลักต่อการรับรู้ถึงคุณภาพของสินค้า และทัศนคติต่อประเทศแหล่งกำเนิดสินค้า และประเภทสินค้าที่แตกต่างกันส่งผลกระทบหลักต่อการรับรู้ถึงคุณภาพของสินค้า ทัศนคติต่อโฆษณา และความตั้งใจซื้อ อย่างไรก็ตาม ชื่อตราสินค้าที่เป็นภาษาต่างประเทศและประเภทสินค้าไม่ส่งผลกระทบร่วมกันต่อพฤติกรรมผู้บริโภค
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2015
Modified: 2019-08-30
Issued: 2019-08-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/51104
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5785008128[1].pdf 3.79 MB13 2023-12-24 13:51:28
ใช้เวลา
0.017858 วินาที

Photchanath Phongpanich
Title Contributor Type
EFFECTS OF FOREIGN BRAND NAMES AND PRODUCT TYPES ON CONSUMER BEHAVIOR
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Photchanath Phongpanich
Saravudh Anantachart
วิทยานิพนธ์/Thesis
Saravudh Anantachart
Title Creator Type and Date Create
Vietnamese consumers attitude toward H
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Ha My Phan Thi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Reference Group Influences on Consumer's Product and Brand Decisions
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Nathathida Kovitcharoenkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF FOREIGN BRAND NAMES AND PRODUCT TYPES ON CONSUMER BEHAVIOR
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Photchanath Phongpanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Generation z's attitude towards music consumption on Joox online music streaming application
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Ravisrarat Pibulpanuvat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of measurement scales of consumer-based brand equity for small and medium enterprises
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Nitcha Chokpitakkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between personal factors and consumer's attitudes and behavioral intentions on the uses of K Plus mobile banking service
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Pitchaya Hautavanija Limsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between personality traits and consumer behavior in purchasing fashion apparel on electronic commerce platforms
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Pichanan Toonkamthornchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese consumer's behavior on Heytea's co-branding campaign
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Rui Pu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of Bandwagon Effect and Product Type in Instagram Native Advertising on Generation Z Consumer's Behavior
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Leiv Tore Kaltbeitzer
วิทยานิพนธ์/Thesis
The role of consumer determinants in the relationship between brand equity and behavioral intentions
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Saravudh Anantachart
Hanh Tran Thi My
วิทยานิพนธ์/Thesis
Millennial consumers' behavior on purchasing amulet jewelry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Nuanhatai Tantayotai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Generation Z consumers behavior on Jones Salads online marketing communications
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Pitchaya Watcharodomprasert
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influences of millennial consumers perceived value and attitude on usage intention towards spa
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Saravudh Anantachart
Salisa Sornsaruht
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 43
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,128
รวม 2,171 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 159,796 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 286 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 267 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 61 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 39 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 160,456 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48