แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

EFFECTS OF WRITING INSTRUCTION BASED ON TOULMIN MODEL IN FLIPPED LEARNING ENVIRONMENT ON ARGUMENTATIVE WRITING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
ผลของการสอนเขียนโดยใช้รูปแบบการสอนของทูลมินในบรรยากาศห้องเรียนกลับด้านที่มีต่อความสามารถในการเขียนโต้แย้งของนักศึกษาปริญญาตรี
LCSH: English language -- Writing
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: Flipped classrooms
Abstract: The objectives of this study were 1) To examine the effects of writing instruction based on Toulmin model in flipped learning environment on argumentative writing ability of undergraduate students, and 2) To explore the students’ perceptions towards writing instruction based on Toulmin model in flipped learning environment. The samples were 17 English major seniors from Mahasarakham University who enrolled in Expository and Argumentative writing course in the first semester of academic year 2015. The experiment was held for 10 weeks. The data were collected quantitatively and qualitatively. A paired-sample t-test was used to investigate the differences between the mean scores from the pre and post writing test. The qualitative data were analyzed using content analysis. The findings of the study revealed that 1) there was a significant difference in students’ mean scores on English writing abilities before and after the implementation of the writing instruction at the significant level of .05, and 2) students had positive perception of the writing Instruction based on Toulmin model in flipped learning environment. They said that the writing instruction improved their argumentative writing ability since it allowed them to expose to prior contents and practice more in class. They also received more feedback and helps from the teacher too. However, some students said that they had difficulties in learning due to technology problems, and the limitation of time for writing in class.
Abstract: การวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของการสอนเขียนโดยใช้รูปแบบการสอนของทูลมินในบรรยากาศห้องเรียนกลับด้านที่มีต่อความสามารถในการเขียนโต้แย้งของนักศึกษาปริญญาตรี และ 2) ศึกษาความคิดเห็นต่อผลของการสอนเขียนโดยใช้รูปแบบการสอนของทูลมินในบรรยากาศห้องเรียนกลับด้าน กลุ่มตัวอย่างประกอบไปด้วยนิสิตชั้นปีที่ 4 เอกภาษาอังกฤษ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม จำนวน 17 คน ที่ลงทะเบียนเรียนวิชาการเขียนเรียงความแบบอรรถาธิบายและโต้แย้ง ใน ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2558 การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 10 สัปดาห์ การเก็บข้อมูลใช้การรวบรวมเชิงคุณภาพและปริมาณ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างความสามารถในการเขียนเรียงความโต้แย้งทั้งก่อนและหลังการทดลองคือ สถิติทดสอบค่าที สำหรับข้อมูลเชิงคุณภาพใช้สถิติเชิงพรรณนาและนำเสนอในรูปแบบของความถี่และร้อยละ ผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนเฉลี่ยของการเขียนเรียงความโต้แย้งก่อนและหลังการทดลองของกลุ่มตัวอย่างเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) ผู้เรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อการเรียนการสอนที่ใช้รูปแบบการสอนของทูลมินในบรรยากาศห้องเรียนกลับด้าน โดยนิสิตมีความเห็นว่า การเรียนการสอนที่ใช้รูปแบบการสอนของทูลมินในบรรยากาศห้องเรียนกลับด้านนั้นได้ช่วยพัฒนาทักษะการเขียนเนื่องจากนิสิตได้มีการเตรียมตัวดูวีดีโอเนื้อหามาก่อน และได้มาฝึกเขียนในห้องมากขึ้น พร้อมทั้งยังได้รับความเห็นและการช่วยเหลือจากอาจารย์ผู้สอนมากขึ้นเช่นกัน อย่างไรก็ดี ผู้เรียนบางคนมีความเห็นว่า ยังประสบปัญหาในการเรียนอยู่บ้าง เนื่องจากปัญหาทางเทคโนโลยี และเวลาที่จำกัดในการเขียนในห้องเรียนส่งผลให้ผู้เรียนไม่สามารถเขียนได้ดีอย่างที่ตั้งใจไว้
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Role: co-advisor
Created: 2015
Modified: 2019-08-30
Issued: 2019-08-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/50114
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5687572020[1].pdf 3.88 MB50 2024-01-02 00:09:25
ใช้เวลา
0.039657 วินาที

Pattaramas Jantasin
Title Creator Type and Date Create
EFFECTS OF WRITING INSTRUCTION BASED ON TOULMIN MODEL IN FLIPPED LEARNING ENVIRONMENT ON ARGUMENTATIVE WRITING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pattaramas Jantasin;Pornpimol Sukavatee

วิทยานิพนธ์/Thesis
Pornpimol Sukavatee
Title Creator Type and Date Create
Effects of scaffolded reading experience instruction on English reading ability of Thai students in physical education program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno;Pornpimol Sukavatee
Prasani Solihee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of Collaborative Strategic Reading (CSR) instruction using electronic children’s picture books for fifth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Kanpajee Rattanasaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF A RESEARCH-BASED LEARNING APPROACH INTEGRATED WITH SELF-MONITORING TO ENCHANCE CRITICAL READING SKILLS OF THE UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Rassarin Srisirasasipon
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CHRISTIAN THEOLOGICAL ENGLISH READING USING CONCEPT-ORIENTED READING INSTRUCTION TO ENHANCE READING COMPREHENSION AND READING MOTIVATION OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Jenjira Kiriratnitikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF USING ONLINE CREATIVE WRITING INSTRUCTION ON MATHAYOM 1 STUDENTS’ CREATIVE WRITING ABILITY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Phutsacha Tippanet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of cognitive academic language learning approach on English oral communication ability of bible college students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Grace Imsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of blended learning using local culture content on English writing ability of tenth grade students in Ayutthaya province
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Monticha Pongto
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of strategy-based reading instruction on english reading ability and reading self-efficacy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Duangta Mondi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of debate instruction through a flipped learning environment on speaking ability and critical thinking skills of Thai high school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
I Wei Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF COMMUNITY-BASED INSTRUCTION USING HYBRID LEARNING ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION FOR TOURISM INDUSTRY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kitjanat Tangjitnusorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Task-Based Instruction through Online Games on Willingness to Communicate in English of Undergraduate Students in Bangkok
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Nawaphon Euasapthawee
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF WRITING INSTRUCTION BASED ON TOULMIN MODEL IN FLIPPED LEARNING ENVIRONMENT ON ARGUMENTATIVE WRITING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pattaramas Jantasin;Pornpimol Sukavatee

วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the genre-based writing instructional module in a blended learning environment on english writing ability and thinking skills of thai undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Patricia Visser
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Communicative Framework Instruction Using Computer-Assisted Pronunciation Training (CAPT) on English Pronunciation Ability of Chinese Undergraduate Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Ching-yueh Chang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of digital story writing instruction on narrative writing skills of junior high school students in Indonesia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Elsa Widya Hapsari
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring critical reading in the English textbooks for Thai students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Mintra Suratha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of learning conditioned narrow reading instruction on vocabulary knowledge of English as foreign language (EFL) learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Benchamas Hanuvong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based drama approach via blended learning environment on Thai EFL undergraduated student\'s speaking skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Tunyaphoom Phu-ngamthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an online course using situated learning and ESA method to enhance English oral communication ability of university administrative staff
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Tatchakrit Matyakhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of teaching activities based on online easa instructional model to enhance speaking ability of Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Yosakorn Sayasonti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of extensive reading on reading fluency and reading comprehension of primary grade students in Bhutanese ESL context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kinley Pem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of speaking teaching activities using communicative language teaching approach through social media for Bhutanese students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Tshetrim Dorji
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of reading strategies of EMI in science program Thai learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Namfar Boonkor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of genre-based approach with graphic organizers on argumentative writing ability of EFL secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Ratchaneekorn Uamsiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of speaking instruction using differentiated-flipped learning approach on speaking ability and levels of willingness to communicate of Thai EFL undergraduates
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kanpajee Rattanasaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of indirect corrective feedback and metalinguistic corrective feedback on Chinese-lower secondary students English writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Yuxin Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,625
รวม 2,648 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 94,128 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 165 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 156 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 13 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 94,488 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48