แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Utilization of English in the Franchise and SMEs Business Names in Thailand
การใช้ภาษาอังกฤษในชื่อธุรกิจเฟรนไชส์และเอสเอ็มอีในประเทศไทย

keyword: utilization, franchise and SMEs, code-mixing
ThaSH: utilization
Abstract: This study aimed at investigating naming patterns of organizations in Thailand with an emphasis on franchise and SME business names. In so doing, the researcher first identified and analyzed English usage as well as ascertained the extent to which consumers understood and interpreted various product names. Consequently, data of product names were collected resulting in 658 franchise and SME business names from six product categories: food (171 items), bakery and beverages (236 items), education (112 items), services (44 items), beauty and herbs (46 items), and retail shops (49 items). In addition, a questionnaire was conducted with Thai respondents (n= 104), selected by means of convenience sampling through such social media as Line, Facebook pages and Facebook Messenger. Together, they represented Thai office workers and university students. Major findings are as follows: 1) The entrepreneurs created their product names in three features as follows: English names (51%), code-mixed names (31%) and Thai names (18%), respectively. 2) The patterns of English usage for franchise and SME business names had many features. These were common noun, compound noun, noun phrase, initial, a mixture of Thai and English words, and a name that was modified by Thai or English words. And 3) most respondents selected the correct answers (77.8%), followed by unclear answer (16.7%) and wrong answer (5.5%) respectively. Apart from this, several external factors appeared to influence consumer understanding, such as advertising, multimodality, and creativity.
Eastern Asia University. Central Library
Address: PATHUM THANI
Email: libraryservice@eau.ac.th
Created: 2562
Modified: 2019-08-15
Issued: 2019-08-15
บทความ/Article
application/pdf
eng
©copyrights Eastern Asia University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 27.pdf 102.6 KB5 2024-06-19 11:48:53
ใช้เวลา
-0.774091 วินาที

Jutamat Noosud
Title Contributor Type
The Utilization of English in the Franchise and SMEs Business Names in Thailand
มหาวิทยาลัยอีสเทิร์นเอเชีย
Jutamat Noosud

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,027
รวม 5,027 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 77,307 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 30 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 12 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 77,350 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.214