แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Modeling traffic noise at a signalized intersection

Organization : King Mongkut's University of Technology Thonburi. The Joint Graduate School of Energy and Environment. Environmental. Technology
keyword: Model and modelmaking
; Communication and traffic
; Noise
Abstract: This research aims at modeling a new interrupted flow traffic noise at a signalized intersection.The model is mathematically derived by applying the inverse square law of soundpressure, characteristics of individual vehicle motion, shock wave model, and queuing model.The model formulation is divided into two different approaches and takes into account all regimesof vehicle movement while traversing an intersection (i.e. idling, decelerating, accelerating,and cruising). The first approach assumes a constant acceleration/deceleration rate foreach type of vehicle. Another applies the inconstant acceleration/deceleration which comesfrom speed-distance relationship. The models are generally expressed in LAeq (lhr).This study also collects the interrupted flow and idling noise emission levels of vehiclesin Thailand, which are classified into eight classes, namely, passenger car, light truck,medium truck, heavy truck, tractor trailer, bus, motorcycle, and Tuk-tuk. The sound level metersare placed at the distances of 15, 30, 60, and 120 meters from the stop line and 15 metersset back from the centerline of the roadway lane. The regression result of the noise emissiondata is then used for predicting interrupted traffic noise level.Eventually, the developed models are then evaluated by comparing the predicted levelsto the measured ones. The equivalent continuous noise levels (LAeq 1 min) and trafficrelatedparameters (e.g. shock wave rates, red time, number of vehicles in each platoon, andfree flow speed) from fifteen vehicle platoons are measured for evaluating the models. Theanalysis shows that the latter approach, which considers inconstant acceleration/deceleration,gives the predicted results close to the measured data rather than the first one. It might beconcluded that the movement characteristic of vehicle is a key factor that apparently affectsthe accuracy ofthe prediction results.
King Mongkut's University Technology Thonburi. Library
Address: Bangkok
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2003
Issued: 2007-07-17
Modified: 2014-04-22
วิทยานิพนธ์/Thesis
ISBN: 9741838786
CallNumber: JGSEE75
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology Thonburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 JGSEE75.pdf 2.24 MB26 2020-05-20 22:12:16
2 JGSEE75ab.pdf 17.49 KB11 2018-05-10 18:07:30
3 JGSEE75.txt 2.21 KB14 2018-05-10 18:07:32
ใช้เวลา
0.037297 วินาที

Suwajchai Paoprayoon
Title Contributor Type
Modeling traffic noise at a signalized intersection
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Suwajchai Paoprayoon
Prungchan Wongwises
Sorawit Narupiti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modeling of car-following behavior in Bangkok using GPS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suwajchai Paoprayoon
Sorawit Narupiti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prungchan Wongwises
Title Creator Type and Date Create
การคำนวณหาแรงเฉือนของลมบนผิวน้ำเหนือทะเลในอ่าวไทย
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Asst.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Prof.Dr.Yongnian Shi;Dr.Dusadee Sukawat
เมธี แย้มกสิกร
Yamkasikorn, Medhee
วิทยานิพนธ์/Thesis
การประมาณค่าฟังก์ชันโดยวิธีการของ Pade', Maehly และ Clenshaw-Lord-Sidi
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc. Prof. Dr. Prungchan Wongwises
รจนา เชี่ยวชาญ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การศึกษารูปแบบของการแจกแจงความถี่ของปริมาณการแผ่รังสีของดวงอาทิตย์และการแจกแจงความถี่ของความเร็วลม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises
เสาวรส ศรีสุข
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพิสูจน์ทฤษฏีบทในเวกเตอร์แคลคูลัส โดยวิธีไม่มาตรฐาน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises
รักพร ดอกจันทร์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prediction of sulfur dioxide distribution in mae moh power plant area
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Xiaocn Lei
รัดเกล้า มโนน้อม
Rudklao Manonom
วิทยานิพนธ์/Thesis
ความสูงของคลื่นตามตำแหน่งพายุหมุนที่เกิดขึ้นในบริเวณอ่าวไทย
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Mr.Boonlert Archevarahuprok
นิติมา อัจฉริยะโพธา
วิทยานิพนธ์/Thesis
การหาสนามลม ณ ระดับ 500 เฮกโตปาสคาล
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Mr.Boonlert Archevarahuprok
ธิดาพร ศุภภากร
วิทยานิพนธ์/Thesis
การแก้ปัญหาสมการเชิงอนุพันธ์ย่อยเชิงเส้นโดยวิธีมัลติกริด
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises
ประพรรณพร รัตนะ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การประมาณค่าฟังก์ชันโดยใช้ cubic spline
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prof.Dr.Robert Harold Buchanan Exell;Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises
วันดี ใจสะอาดซื่อตรง
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพยากรณ์ปริมาณฝนด้วยแบบจำลอง การพยากรณ์อากาศ MM5
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Mr.Boonlert Archevarahuprok
ธวัชชัย สิริกานติโสภณ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การคำนวณทิศทางการไหลของกระแสน้ำเฉลี่ยรายเดือนบนพิกัดทรงกลมในทะเลอันดามันบริเวณประเทศไทย
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Mr.Boonlert Archevarahuprok
สุภาณี สุวรรณศิลป์
วิทยานิพนธ์/Thesis
การสร้างโครงข่ายแบบอะแดพทีพเมช
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof.Dr.Prungchan Wongwises;Mr.Boonlert Archevarahuprok
นัฐดา ยีสมัน
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prediction of carbon monoxide concentrations from road traffic at signalized intersections
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Pongrid Klungboonkrong
Atit Tippichai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modeling traffic noise at a signalized intersection
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Sorawit Narupiti
Suwajchai Paoprayoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Technique for Finding an Initial Approximation to the Solution of a System of Nonlinear Equations by Newton's Iteration
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;ปรุงจันทร์ วงศ์วิเศษ
Aungkana Kitichattraporn
อังคณา กิติฉัตราภรณ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of ENSO on the land surface's moisture in Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Wonlee Nounmusig
วิทยานิพนธ์/Thesis
Numerical Modeling of Erosion at Bangkhuntien Shoreline, Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Prasertsak Ekphisutsuntom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Application of Adaptive Mesh Model for Simulating Seasonal Current Circulation in the Gulf of Thailand and Andaman Sea
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Boobphachard Chansawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on The Numerical Three Dimensional Ocean Modeling for the Gulf of Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Nitima Aschariyaphotha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on Carbon Monoxide Emission and Dispersion in Chiang Mai City
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Surachai Sathitkunarat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on PMlo dispersion in Saraburi
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Sittichai Pimonsree
วิทยานิพนธ์/Thesis
The surface features of the southwest monsoon onset over Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises
Prasarn Sangwaldach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessing the Current Temperature and Energy in the Andaman Sea
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Advisor
Sakharin Suwannathatsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Diurnal Cycle Variation of Rainfall over Indonesia Using TRMM Data
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Advisor
Andik Pribadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Adaptive Mesh Model for Simulating Seasonal Current Circulation in the Gulf of Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Usa Humphries;Prungchan Wongwises
Boobphachard Chansawang
บุปผชาติ จันทร์สว่าง
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sorawit Narupiti
Title Creator Type and Date Create
Modeling traffic noise at a signalized intersection
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Prungchan Wongwises;Sorawit Narupiti
Suwajchai Paoprayoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Determination of driver's behavior for car-following model using GPS data
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sorawit Narupiti
Phongsavanh Inthavongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modeling of car-following behavior in Bangkok using GPS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sorawit Narupiti
Suwajchai Paoprayoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of stated preference (SP) technique for determining service quality of paratransit
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sorawit Narupiti
Prapatpong Upala
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of real-time traffic state and travel time estimation for travel time predicton
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sorawit Narupiti;Nakatsuji Takashi
Piti Rotwannasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Real-time traffic signal control for maximizing network throughput
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sorawit Narupiti
Grittigrai Karalak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Drivers response towards traffic information under travel time variability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sorawit Narupiti
Rani Nurcharissa
วิทยานิพนธ์/Thesis
TRAVEL TIME ESTIMATION AND PREDICTION FOR URBAN ARTERIAL ROADS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sorawit Narupiti
Porntep Puangprakhon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies for enhancing the operational performance of transjakarta bus rapid transit system
มหาวิทยาลัยมหิดล
Somchai Pathomsiri;Sorawit Narupiti;Winai Raksuntorn
Maharuto, Yudhanto
วิทยานิพนธ์/Thesis
Air pollution prevention applications from transport sector by integration of transport and vehicle emission model in urban area: case study Bangkok, Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Wanpen Wirojnakul;Sorawit Narupiti;Watt, Daniel J.
Padet Praditphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Quality of probe vehicle data on travel time estimation
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sorawit Narupiti
Masria binti Mustafa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Monitoring system for in-vehicle riding comfort by using real-time GPS data and statistical process control
มหาวิทยาลัยมหิดล
Somchai Pathomsiri;Sorawit Narupiti;Saroch Boonsiripant
Hasanah, Chairunisah, 1990-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multi-level perspective analysis ofthe automobility regime: opportunity for new mobility concepts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sorawit Narupiti
Chattraporn Yingsom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 48
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,106
รวม 3,154 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 177,459 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 314 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 243 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 66 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 63 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 178,154 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.214