แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

การศึกษาผลสัมฤทธิ์ในการเรียนเรื่องการวิเคราะห์วงจรไฟฟ้า ตามแนวคิดของทฤษฏีคอนสตรัคติวิสท์และการเรียนแบบร่วมมือ


Organization : มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
keyword: Constructivist Learning Style
; Cooperative Learning Style
; Problem Based Learning
Abstract: This classroom based instruction was developed as experimentd research to study the effectivenessof a constructivistic instructional model. The model utilized students' cooperative learning tocreate their own body of knowledge through problem-solving activities. The study comparedlearning outcomes of constructivistic and conventional teaching strategies. The hypothesis of thisstudy was "Students leaming through a constructivist method have higher competencies inproblem-solving than those learning fiom conventional teaching". Research tools of the studywere teaching plan for both teaching strategies, test items for learning achievement, and learningbehavior observation sheetThe content taught was extracted from a D.C. circuit course. The materials were analyzed andreformulated into a learning structured pattern focussing on the relationship of voltage and currentof Kirschoff, Mesh current, Node voltage, Thevenin and Norton theorem. Two teaching planswere formulated from tfiis content. The constructivist lesson involved problem-solving activitiesemploying cooperative learning while the conventional teaching followed lecturing stepsaccording to the text. Teaching objectives and learning activities of the two teaching plans werevalidated and unanimously approved by expertsAchievement test items were developed for measuring students' learning outcomes . Eightyitems of the test were designed for use as pre- and pmt-test measurments of four levels ofcognitive abilities. From item analysis, tests items possessed the following characteristics: 0.26discriminating power, 0.44 diffculty index, and 0.82 reliability. The test items were also approvedby test experts in terms of content validity, with an index of concurrance of 0.6 -1.00. Anothertest consisting of 40 items was also developed as a formative test.Forty high vocational certificate students fbm electrical department, Petchaburi technical collegewere randomly selected for the shdy. Twenty of them were classified as a control group learningwith conventional teaching. Another twenty students were assigned as an experimental grouplearning with constructivist teaching strategies. They were subdivided into smaller groups forlearning by exchanging ideas cooperatively in the problem-solving activities of the lesson.The study found that students in the experimental group had an overall achievement higher thanthose who were in the control group at a level of significance of 0.1. Students in both groups,however, did not show differences in problem solving abilities as expected. It was found from adeeper analysis that the experimental group could comprehend information more deeply andpossessed more abilities in analysis than those of the control goup at a level of significance of 0.5.No significant differences were found in the abilities to apply knowledge. This unexpected resultmight be due to the inappropriateness of the test items used and insufficent time to develop theseabilities. It was found from observation that the experimental group were more enthusiatic in theirlearning participation, and in exchanging ideas among their groups. They were more interested andmore active in searching for and using learning resources.
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Address: กรุงเทพมหานคร
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: อาจารย์ที่ปรึกษา
Created: 2545
Issued: 2006-01-10
Modified: 2554-04-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
ISBN: 9749551478
CallNumber: ETE627
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ETE627.pdf 5.6 MB366 2024-04-05 13:19:05
2 ETE627ab.pdf 174.86 KB163 2022-09-07 09:07:59
3 ETE627ab.txt 3.67 KB117 2019-11-23 14:42:14
ใช้เวลา
0.024865 วินาที

มยุรี แก้วพันธ์
Mayuree Kaewpan
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่
Title Creator Type and Date Create
การพัฒนาแบบประเมินผลการฝึกประสบการณ์วิชาชีพการสอนหลักสูตรครุศาสตร์อุตสาหกรรมบัณฑิต
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
สุรพันธ์ ตันศรีวงษ์;เพราพรรณ เปลี่ยนภู่;มงคล หวังสถิตย์วงษ์
ณรงค์ มั่งคั่ง
วิทยานิพนธ์/Thesis
การศึกษาทัศนคติในเรื่องการจัดการเรียนการสอนโดยเน้นผู้เรียนเป็นศูนย์กลางของผู้บริหารสถานศึกษาและอาจารย์ผู้สอนในระดับหลักสูตรประกาศนียบัตรวิชาชีพ (ปวช.) และหลักสูตรประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง (ปวส.) สาขาไฟฟ้าอิเล็กทรอนิกส์และโทรคมนาคม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่;นงนุช ภัทราคร
วราวุฒิ สว่างวิทย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนาใบงานทดลอง (Laboratory Sheet) วิชาวงจรไฟฟ้าเรื่องรีโซแนนช์ในวงจร R-L-C
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
สุมาลี จันทร์ชลอ;ชูศักดิ์ เปลี่ยนภู่ ;เพราพรรณ เปลี่ยนภู่
สุนทร นพวิง
Suntorn Nopving
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนาแบบทดสอบภาคปฏิบัติงานควบคุมมอเตอร์ไฟฟ้า
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่;ชูศักดิ์ เปลี่ยนภู่
เติมศักดิ์ ปิ่นสวาสดิ์
Termsak Pinsawad
วิทยานิพนธ์/Thesis
การสร้างเกณฑ์ประเมินผลการฝึกงานในสถานประกอบการของนักศึกษา สาขาวิชาช่างไฟฟ้า วิทยาลัยเทคนิค 4 จังหวัด ภาคเหนือ
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่;ชูศักดิ์ เปลี่ยนภู่ ;อุดมศักดิ์ ยั่งยืน
อนุสรณ์ ชำนาญศิลป์
Anusorn Chamnansilpa
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนารูปแบบการประเมินผลวิชาโครงงานตามหลักสูตรประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง (ปวส.) พุทธศักราช 2536
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
กัลยาณี จิตต์การุณย์;เพราพรรณ เปลี่ยนภู่
ปกาสิต สุทธิเวทย์
Pakasit Suttiwait
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนาความสามารถในการแก้ปัญหาโดยใช้ใบงานแบบแก้ปัญหาเรื่องทรานซิสเตอร์สวิตช์
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่
อดุลย์ สายประสิทธิโชค
Adool Saiprasittichoke
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนาแบบทดสอบการปฏิบัติการทดลองซิงโครนัสเยนเนอเรเตอร์
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่
อัฐวิจักขณ์ เดชบำรุง
Attawijuk Dechbumroong
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน แบบสอนซ่อมเสริมเรื่อง มอเตอร์ไฟฟ้ากระแสตรง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่
นพนันท์ คล้อยสวาท
Noppanan Kloysawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนาแบบสอบภาคปฏิบัติการติดตั้งอุปกรณ์ไฟฟ้า
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่
ปรีชา เขียวจันทร์แสง
วิทยานิพนธ์/Thesis
การศึกษาผลสัมฤทธิ์ในการเรียนเรื่องการวิเคราะห์วงจรไฟฟ้า ตามแนวคิดของทฤษฏีคอนสตรัคติวิสท์และการเรียนแบบร่วมมือ
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่
มยุรี แก้วพันธ์
Mayuree Kaewpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนารูปแบบการสอนแก้ปัญหาเรื่องการถ่ายทอดกำลังไฟฟ้าในมอเตอร์เหนี่ยวนำ 3 เฟส ตามหลักการของการใช้ปัญหาเป็นศูนย์กลาง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ชูศักดิ์ เปลี่ยนภู่;เพราพรรณ เปลี่ยนภู่;ชยันต์ คุ้มภัย
สมศักดิ์ แก้วพันธ์
Somsak Kaewpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
การศึกษาเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนระหว่างการสอนด้วยรูปแบบการสอนความคิดรวบยอดและหลักการกับการสอนปกติในเรื่อง กำลังไฟฟ้ากระแสสลับ 1 เฟส
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่;ชูศักดิ์ เปลี่ยนภู่;วชิระ สุขมหา
ณัฐพงษ์ อินทรสุข
Nuttapong Intarasuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
การเปรียบเทียบความสามารถในการแก้ไขปัญหาโดยใช้วิธีการทางวิทยาศาสตร์ระหว่างการสอนเชิงทดลองแบบสืบสวนสอบสวนและแบบปกติ
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
เพราพรรณ เปลี่ยนภู่;ชูศักดิ์ เปลี่ยนภู่;Praophan Plienpoo;Choosak Plienpoo
สมควร เทียมมล
Somkhuan Thiammol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 20
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,284
รวม 3,304 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 176,778 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 643 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 451 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 47 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 42 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 177,974 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48