แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Negotiation strategies used in an online learning medium by tertiary level students in English for specific purposes course

Organization : Mae Fah Luang University
keyword: Online learning
LCSH: English language -- Study and teaching -- Foreign speakers
Classification :.LCCS: PE1128.A2
LCSH: Online social networks
Abstract: Negotiated interaction could be a crucial element facilitating English for Specific Purposes (ESP) students to achieve their goals in both academic and professional domains. This study aims to investigate two major aspects: the strategy of negotiation for meaning which business writing students employed in Facebook interactions; and to explore the students’ perceptions toward using the Facebook platform. The data were collected from 25 Thai English majors enrolled in a Business Writing course at a university in the north of Thailand. Facebook was used as the platform for communication via pictogram postings and chat-logs. The data analysis employed Computer-Mediated Discourse Analysis (CMDA) (Herring 1996). Furthermore, the negotiated strategies taxonomy of Samani et al. (2015) was adapted as the coding framework. In the final step of the process, focus group interviews were conducted to inquire the participants’ perceptions toward integrating Facebook in the teaching and learning practices. The key findings can be summarized as two main notions. Firstly, there were nine general negotiated strategies and four unexpected strategies found in the Facebook interaction. Nine of them were existing negotiated strategies: elaboration, confirmation, elaboration request, reply elaboration, confirmation request, reply confirmation, clarification request, correction/self-correction, and reply clarification. The unexpected strategies were paralinguistic features, appeal for help, vocabulary request, and reply vocabulary. Secondly, implementing Facebook in the processes of teaching and learning could enhance the participants’ perceptions of both macro and micro skills. The macro skills which the students appear to have acquired are writing, business writing, and reading skills. Additionally, skills in problem-solving, collaborating, group-working, researching, risk-taking, and communication are classified as micro skills. Therefore, this study can conclude that interactions via Facebook could facilitate and assist the students’ knowledge and learning practices in order to achieve their certain goals. Moreover, it could be able to develop their experiences in using the language more effective in certain situations which are needed in each professional domains in the future workplaces.
Mae Fah Luang University
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2017
Issued: 2561
Modified: 2018-10-04
Issued: 2018-10-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis PE1128.A2 S712n 2017
eng
DegreeName: Master of Arts
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Sopit Jenpradab.pdf 8.54 MB21 2022-08-09 11:50:44
ใช้เวลา
0.014489 วินาที

Sopit Jenpradab
Title Contributor Type
Negotiation strategies used in an online learning medium by tertiary level students in English for specific purposes course
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sopit Jenpradab
Allan Kongthai, Ph. D.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Allan Kongthai
Title Creator Type and Date Create
The representation of female characters of Yaoi online fiction
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Allan Kongthai, Ph. D.
Jutamas Metathip
วิทยานิพนธ์/Thesis
Negotiation strategies used in an online learning medium by tertiary level students in English for specific purposes course
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Allan Kongthai, Ph. D.
Sopit Jenpradab
วิทยานิพนธ์/Thesis
Critical discourse analysis of online news headlines : a case study of Gerwani
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Allan Kongthai, Ph. D.
Maretha, Annisa Laura
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of out-of-class English language learning activities of students at tertiary level;Study of out-of-class English language learning activities of students at tertiary level
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Allan Kongthai
Atcharaporn Saywongpia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The representation of female characters of Yaoi online fiction
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Allan Kongthai
Jutamas Metathip
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 22
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,272
รวม 3,294 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 135,558 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 527 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 339 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 37 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 36 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 136,503 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48