แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

English-medium instruction at Mae Fah Luang university : a case study of teachers' beliefs and practices

Organization : Mae Fah Luang University (Higher)
keyword: Teachers' beliefs
LCSH: English language -- Study and teaching
Classification :.LCCS: PE1068.T5
LCSH: Language and education
LCSH: Language teachers
LCSH: Language and languages -- Study and teaching
Abstract: English as a medium of instruction (EMI) refers to the use of the English language to teach academic subjects in non-English countries (Dearden, 2014). EMI is increasingly being used in universities in Thailand as well. However, the reviews of EMI which focus on teachers in Thailand are still limited. Thus, this case study set out (1) to identify general beliefs of university teachers, (2) to investigate how teachers practice in EMI classes, (3) to explore any possible mismatches between teacher’s beliefs and practices and (4) to investigate the reasons for such mismatches. The research questions include “What are the teachers’ beliefs regarding teaching in an EMI-based university?”, “What are teachers’ practices in EMI classes?”, “Are there any mismatches between teachers’ beliefs and practices?”, and “What are the reasons for such mismatches?” The main research instruments included observation and interview. The research participants were two teachers who teach content-based subjects in the School of Management. The interviews revealed the beliefs and practices regarding the key areas including classroom management, teachers’ roles, materials, classroom activities and lesson presentation. It was further revealed that teachers encouraged students to participate so that participation and interaction could help them understand subject contents. These teachers altered their roles depending on different classroom activities or situations. A variety of materials and media were used to assist teaching and learning; the variety was chosen because teachers would sometimes need to repeat key points, ask questions and give examples in the class. Meanwhile, appropriate activities in an EMI-based class with low-proficiency students were also a necessary challenge. However, it was found that “language issue”, “students’ attributes”, “materials”, “activities with no grade” and “class size” led to a discrepancy between teacher’s beliefs and practices. There were also some emerging issues that were derived from EMI-based classes.
Mae Fah Luang University
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2017
Issued: 2561
Modified: 2020-05-05
Issued: 2018-10-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis PE1068.T5 X800e 2017
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Lingrui Xu.pdf 4.2 MB24 2024-01-04 14:30:14
ใช้เวลา
0.018976 วินาที

Xu, Lingrui
Title Contributor Type
English-medium instruction at Mae Fah Luang university : a case study of teachers' beliefs and practices
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Xu, Lingrui
Maneerat Chuaychoowong, Ed. D.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Maneerat Chuaychoowong
Title Creator Type and Date Create
Using flipped classroom to develop independent learners' attributes and improve learners' achievement in English language
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Maneerat Chuaychoowong, Ed. D.
Orapan Denprapat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai students perceptions towards self-study and the use of a self-access language learning center
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Maneerat Chuaychoowong, Ed. D.
Sujitra Nayos
วิทยานิพนธ์/Thesis
English-medium instruction at Mae Fah Luang university : a case study of teachers' beliefs and practices
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Maneerat Chuaychoowong, Ed. D.
Xu, Lingrui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Home school instructors' beliefs and practices of arts integration in promoting young learners' motivation in English language learning
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Maneerat Chuaychoowong, Ed. D.
Jittrapat Piankrad
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of inquiry-based mobile learning (IBML) on university students' questioning and public speaking skills
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Maneerat Chuaychoowong;Somsak Boonsathorn
Nattiya Bunwirat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,424
รวม 3,433 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 64,499 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 65 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 64,598 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48