แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Problem-based blended learning : an integrated approach to enhance creative writing in English as a foreign language

Organization : Mae Fah Luang University
keyword: Creative writing in English
LCSH: Language and culture -- Study and teaching
Classification :.LCCS: PE1068.T5
LCSH: Language and languages -- Study and teaching
LCSH: Intercultural communication
LCSH: Communication and culture -- Study and teaching
LCSH: Creative writing (Higher education)
LCSH: English language -- Study and teaching (Higher)
Abstract: The study objectives were to develop the PBBL instructional model in creative writing, to compare the effectiveness between PBBL and traditional instruction in creative writing skill, to investigate students’ self-regulated learning strategies on PBBL instructional model, and to explore the undergraduate students’ attitudes toward PBBL instructional model in the creative writing course. The study used a nonrandomized sample of fifty-nine EFL students majoring in English who enrolled in a creative writing course in Chiang Rai Rajabhat University. The research methodology of this study involved a mixed design using both quantitative and qualitative methods of analysis. Qualitative data was in the form of the interview. Quantitative data was applied in the form of pre-/ post-test, and questionnaires on learners' needs analysis, attitudes towards the course and self-directed learning. The findings of needs analysis indicated that self-study activities, problem-solving approaches, working as a team, computer-assisted instruction and giving examples were required from learners to improve creative writing. The overall means scores of students in PBBL class including individual work, group work, and post-test were 120.55 out of 150 points, while the overall mean scores of students in the traditional class were 111.30. This implied that students in PBBL class performed higher progress than traditional class both individual and group work. As the attitudes analysis, the majority of EFL students stated that creative writing by PBBL instruction provided useful learning experiences (xˉ = 4.17) and students could perform self-regulated learning at the high level (xˉ = 3.91) in PBBL class.
Mae Fah Luang University
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2017
Issued: 2561
Modified: 2018-10-03
Issued: 2018-10-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
Thesis PE1068.T5 S619p 2017
eng
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Sirikanya Dawilai.pdf 8.87 MB53 2024-10-21 22:40:28
ใช้เวลา
0.016615 วินาที

Sirikanya Dawilai
Title Contributor Type
Problem-based blended learning : an integrated approach to enhance creative writing in English as a foreign language
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sirikanya Dawilai
Wilawan Champakaew, Ph. D.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wilawan Champakaew
Title Creator Type and Date Create
Genre-based approach to teaching academic writing in a Thai university
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew, Ph. D.;Prof. Budsaba Kanoksilapatham, Ph. D.
Phirunkhana Phichiensathien
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problem-based blended learning : an integrated approach to enhance creative writing in English as a foreign language
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew, Ph. D.
Sirikanya Dawilai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of ICT-aided flipped classroom on EFL students' grammar achievement and attitude at Royal University of Phnom Penh
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew, Ph. D.
Nuon, Phyna
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of the English language program at the Institute of Foreign Affairs, Ministry of Foreign Affairs, Lao PDR : teachers and students' perception
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew
Sayaxang, Lee Yongyee
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of the willingness to communicate in english and speaking abilities of undergraduate students using mobile assisted language learning
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew
Chansophea Chhum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thailand is higher education ESP practitioners problems, solutions and practices
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew
Traithana Chaovanapricha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 29
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,262
รวม 2,291 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 65,932 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 74 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 30 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 66,053 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48