แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of mind oneself reading strategies (MORS) in efl context
Use of mind oneself reading strategies (MORS) in efl context

Organization : Mae Fah Luang University
keyword: Reading strategies
LCSH: Reading
Classification :.LCCS: PE1128.A2
LCSH: Reading (Higher education)
LCSH: English language -- Study and teaching -- Foreign speakers
LCSH: Motivation in education
Abstract: The purposes of this research were to investigate the effects of Mind Oneself Reading Strategies (MORS) on the reading comprehension and motivation and engagement in reading among Thai university students. In this study, MORS was designed based on the prominent reading problems of Thai students, among these being reading habits, lack of reading motivation, concentration, engagement and reading strategies. With the main aim to address these problems, MORS consisted of three main components: mindfulness concentration, multiple reading strategies, and relevant and just-right reading materials. MORS was implemented in a reading course at a university in Thailand for 14 weeks. The research instruments for MORS Instructional Manual, including: (a) MORS Instructional Model, (b) MORS Materials, (c) MORS Instructional Procedure, and (d) MORS Evaluation Materials. These latter Evaluation Materials include: MORS Worksheet and Self-Report and Rubrics for Mind Mapping and Summary Writing, A Test of English as a Foreign Language (TOEFL)’s Reading Module, MORS Motivation and Engagement Inventory, MORS Interview questions, and MORS Self-Observation Checklist. After the implementation, it was found that (a) the students who practiced MORS could improve their reading comprehension as shown in their English reading comprehension Post-test (M = 16.14, SD = 3.57) with a small effect size (0.37) at the 0.01 confidence interval level, (b) most of the reading strategies were used by students while reading, and when considered each item, it was found that all of the participants used a dictionary and wrote a text summary while reading, (c) the reported levels of overall motivation and engagement with their reading tasks and text materials were at a high level, with a mean of 3.19, and the SD of 0.63. Upon considering each item, it was found in the students’ report that they were highly motivated in reading when they chose their own reading materials (M = 3.63). It can be inferred that MORS instructional model had a significant impact on students’ reading comprehension as it increased mindfulness concentration, which was a primary element that engaged readers and led them to reading motivation and comprehension.
Mae Fah Luang University
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2017
Issued: 2561
Modified: 2018-10-03
Issued: 2018-10-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
Thesis PE1128.A2 T367u 2017
eng
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Thanangkun Khamsri.pdf 4.27 MB20 2023-04-15 21:35:05
ใช้เวลา
0.031671 วินาที

Thanangkun Khamsri
Title Contributor Type
The use of mind oneself reading strategies (MORS) in efl context
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Thanangkun Khamsri
Sasima Charubusp, Ph. D.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sasima Charubusp
Title Creator Type and Date Create
The effect of the use of reader's theatre in modified extensive reading
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sasima Charubusp, Ph. D.
Poowadol Srimalee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind oneself reading strategies (MORS) in efl context
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sasima Charubusp, Ph. D.
Thanangkun Khamsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of perceptions and practices of English intercultural teaching in Thai secondary school context
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sasima Charubusp
Kewalin Jantadej
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating interactive games into young learners vocabulary learning: A case study of charity school
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sasima Charubusp
Chancharat Chamsuparoke
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of blended genre-based self-regulated Instruction on thai students L2 writing ability and self-regulated writing
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sasima Charubusp
Lalida Wiboonwachara
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of the blended corpus-based Instruction in second language writing
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sasima Charubusp
Patcharin Satchayad
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effect of play based instruction on young learners english vocabulary learning A case study of primary school students in Guangxi Zhuang autonomous region
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sasima Charubusp,
Wensheng Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 59
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,319
รวม 3,378 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 105,313 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 248 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 178 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 105,786 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48