แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

How self-directed learning helps increase English learning motivation

Organization : Dhurakij Pundit University. Faculty of Arts
LCSH: ENGLISH LANGUAGE -- STUDY AND TEACHING
LCSH: MOTIVATION IN EDUCATION
LCSH: SELF-MANAGED LEARNING
LCSH: OUTDOOR EDUCATION
Abstract: The objective of this paper was to explore how SDL helps MBA students increase their English learning motivation. Qualitative data were collected by students’ reflections and semi-structured interview and analyzed by content analysis. The findings revealed that motivation is developed by attitudes toward SDL, effort as a cause of learning success, the role of teacher and feedback giving. The paper, therefore, discussed the role of positive attitudes toward English learning, effort that leads to learning success and possible causes of learning effort, perception of “I” as a key agent in the learning processes, and the significant role of teacher.
Abstract: วัตถุประสงค์ของบทความวิจัยนี้คือเพื่อศึกษาว่าการเรียนรู้ด้วยตนเองช่วยเพิ่มแรงจูงใจในการเรียนภาษาอังกฤษให้แก่ นักศึกษาปริญญาโทสาขาบริหารธุรกิจได้อย่างไร ทำการเก็บข้อมูลเชิงคุณภาพโดยใช้แบบสะท้อนการเรียนและการสัมภาษณ์ แบบกึ่งโครงสร้าง วิเคราะห์ข้อมูลโดยการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยแสดงให้ว่าแรงจูงใจในการเรียนเพิ่มขึ้นจากการมีทัศนคติ เชิงบวกต่อการเรียนรู้ด้วยตนเอง ความพยายามซึ่งเป็นสาเหตุของความสำเร็จในการเรียน บทบาทของผู้สอนและการให้ข้อมูล ป้อนกลับ บทความจึงอภิปรายผลเกี่ยวกับบทบาทของทัศนคติเชิงบวกต่อการเรียนรู้ภาษาอังกฤษ ความพยายามซึ่งนำไปสู่ความ ส􀄞ำเร็จในการเรียนและสาเหตุที่เป็นไปได้ของความพยายามนั้น การรับร้วู ่า “ฉัน” คือบุคคลสำคัญในกระบวนการเรียนรู้ และ บทบาทที่สำคัญของผู้สอน
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: Bangkok
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2017
Modified: 2561-08-07
Issued: 2018-08-07
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : วารสารวิชาการศิลปศาสตร์ประยุกต์. ปีที่ 10, ฉบับที่ 2 ‪(ก.ค.-ธ.ค. 60)‬, หน้า 2-14
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 art_60_100201.pdf 420.05 KB15 2024-07-31 11:03:03
ใช้เวลา
0.014873 วินาที

Rosukhon Swatevacharkul
Title Contributor Type
The relationships between students' learning learning context and learning approaches
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Rosukhon Swatevacharkul.

บทความ/Article
Learner training: a gateway to learner autonomy
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Rosukhon Swatevacharkul

บทความ/Article
The effect of self-directed English learning on learner autonomy development of MBA students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Rosukhon Swatevacharkul

บทความ/Article
How self-directed learning helps increase English learning motivation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Rosukhon Swatevacharkul

บทความ/Article
Teacher autonomy freedom and capacity perceived by EFL teachers in Thai public schools
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Rosukhon Swatevacharkul.

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,260
รวม 3,268 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 63,033 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 65 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 63,128 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48