แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A comparative study of language learning strategies of chinese and thai students : a case study of Suan Sunandha Rajabhat University
การศึกษาเปรียบเทียบกลวิธีการเรียนรู้ภาษาอังกฤษ ของนักศึกษาจีนและนักศึกษาไทย: กรณีศึกษาของ มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา

Organization : Sunandha Rajabhat University
keyword: Language proficiency
Sears: Language learning strategy
Classification :.DDC: 407
Sears: Language and languages -- Study and teaching -- Research
Abstract: The objectives of this study are to (1) compare language learning strategies (LLSs) employed by Chinese and Thai students; (2) look for the frequency of LLSs they used; and (3) examine the relationship between the use of LLSs and variables – gender,nationality, and levels of English language proficiency. The Strategy Inventory for Language Learning (SILL) by Oxford (1990) was administered to 72 third-year students: 36 Chinese and 36 Thai students at Suan Sunandha Rajabhat University in Thailand,in the Academic Year 2009. The data obtained was analysed using descriptive statistics, t-tests, and chi-square tests. Three useful findings were found on the use of LLSs reported by Chinese and Thai students. First, Chinese students used overall LLSs significantly more frequently than Thai students. In terms of strategy groups, Chinese students used memory, cognitive, compensation, social, and affective strategies significantly more frequently than Thai students. Moreover, the study reveals new findings regarding the similarities and the differences between Chinese and Thai students in choosing available LLSs. Second, among the six strategy groups, the participants employed compensation strategy most frequently and memory strategy least frequently. The most frequently used strategies concern making positive statements, asking for clarification, and using resources for receiving messages,whereas the least frequently used strategies involve writing a language learning diaryi and making summaries of information. Third, the research results also show that gender and nationality have a significant effect on Chinese and Thai students’ use of overall LLSs. However, the study reports that there is no statistically significant relationship between the students’ use of overall LLSs and their levels of English language proficiency, but insights are offered for the teaching and learning of English as a foreign language in Thai universities, and for further research.
Suan Sunandha Rajabhat University
Address: BANGKOK
Email: library@ssru.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Role: Advisors
Created: 2011
Modified: 2021-03-22
Issued: 2018-07-31
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TS 407 G976C
eng
Descipline: Linguistics
©copyrights Suan Sunandha Rajabhat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Gunniga_Anugkakul.pdf 49.12 MB14 2025-04-02 13:54:32
ใช้เวลา
0.048509 วินาที

Gunniga Anugkakul
Title Contributor Type
A comparative study of language learning strategies of chinese and thai students : a case study of Suan Sunandha Rajabhat University
มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา
Gunniga Anugkakul
Ponlasit Noochoochai
Udom Warotamasikkhadit
Cholthicha Sudmuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ponlasit Noochoochai
Title Creator Type and Date Create
A comparative study of language learning strategies of chinese and thai students : a case study of Suan Sunandha Rajabhat University
มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา
Ponlasit Noochoochai;Udom Warotamasikkhadit;Cholthicha Sudmuk
Gunniga Anugkakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Udom Warotamasikkhadit
Title Creator Type and Date Create
A comparative study of language learning strategies of chinese and thai students : a case study of Suan Sunandha Rajabhat University
มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา
Ponlasit Noochoochai;Udom Warotamasikkhadit;Cholthicha Sudmuk
Gunniga Anugkakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cholthicha Sudmuk
Title Creator Type and Date Create
A comparative study of language learning strategies of chinese and thai students : a case study of Suan Sunandha Rajabhat University
มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา
Ponlasit Noochoochai;Udom Warotamasikkhadit;Cholthicha Sudmuk
Gunniga Anugkakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 22
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,250
รวม 3,272 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 99,184 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 192 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 164 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 99,584 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48