แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Genre-based approach to teaching academic writing in a Thai university

Organization : Mae Fah Luang University
keyword: Academic writing
LCSH: English language -- Study and teaching
Classification :.LCCS: PE1404
LCSH: Academic writing -- Study and teaching (Higher)
Abstract: The objectives of this study were (1) to determine Thai EFL undergraduates ‘ability to write the Introduction section of research reports before a genre-based intervention, (2) to explore Thai EFL undergraduates’ writing of the Introduction section of research reports after a GBA intervention, and (3) to investigate the learners’ motivation towards writing the Introduction section of research reports after a GBA intervention. 30 non-English major undergraduates were assigned to the control group, and another 30 in the experimental group. They were studying in English III course in second semester of 2015. The instruments comprised pre-test and post-test, GBA worksheets, pre- and post-questionnaires, self- report tasks, classroom observation checklists, and in-depth interviews. The results of this study revealed that post-test mean scores of the experimental group (M = 23.39) were higher than those of the control group (M = 10.04) with a large effect size (0.83) and a greater variety of linguistic features found in some certain steps and moves. The results of the rhetorical structures of the Introductions after the GBA intervention yielded more move patterns in the experimental group than control group. According to the questionnaires, classroom observation checklists, and in-depth interview, most learners had positive attitudes towards their participation in the GBA class. Based on the findings of this study, the GBA intervention helped the learners to raise their genre awareness in writing the Introduction section of research reports in terms of linguistic features and rhetorical structures. It is considered that an innovative GBA approach should be integrated into more academic English writing courses for other sections of research reports and for undergraduates in other disciplines.
Mae Fah Luang University
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Role: Co-Advisor
Created: 2017
Issued: 2561
Modified: 2020-05-01
Issued: 2018-02-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis PE1404 P573g 2017
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 123684-part-2.pdf 95.35 MB30 2024-02-07 15:18:59
2 123684-cover.pdf 444.11 KB18 2022-09-16 17:14:45
3 123684-part-1.pdf 49.01 MB33 2024-09-21 19:10:00
4 123684.pdf 144.21 MB123 2025-02-16 19:09:43
ใช้เวลา
0.027009 วินาที

Phirunkhana Phichiensathien
Title Contributor Type
Genre-based approach to teaching academic writing in a Thai university
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Phirunkhana Phichiensathien
Wilawan Champakaew, Ph. D.
Prof. Budsaba Kanoksilapatham, Ph. D.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of interactive reading on English reading ability
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Phirunkhana Phichiensathien

งานวิจัย/Research report
Wilawan Champakaew
Title Creator Type and Date Create
Genre-based approach to teaching academic writing in a Thai university
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew, Ph. D.;Prof. Budsaba Kanoksilapatham, Ph. D.
Phirunkhana Phichiensathien
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problem-based blended learning : an integrated approach to enhance creative writing in English as a foreign language
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew, Ph. D.
Sirikanya Dawilai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of ICT-aided flipped classroom on EFL students' grammar achievement and attitude at Royal University of Phnom Penh
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew, Ph. D.
Nuon, Phyna
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of the English language program at the Institute of Foreign Affairs, Ministry of Foreign Affairs, Lao PDR : teachers and students' perception
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew
Sayaxang, Lee Yongyee
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of the willingness to communicate in english and speaking abilities of undergraduate students using mobile assisted language learning
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew
Chansophea Chhum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thailand is higher education ESP practitioners problems, solutions and practices
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew
Traithana Chaovanapricha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Budsaba Kanoksilapatham
Title Creator Type and Date Create
Detection system for thai insult based on linguistic feature analysis
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pisit Phokharatkul;Budsaba Kanoksilapatham
Jirapon Tanasanti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Genre-based approach to teaching academic writing in a Thai university
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wilawan Champakaew, Ph. D.;Prof. Budsaba Kanoksilapatham, Ph. D.
Phirunkhana Phichiensathien
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 24
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,087
รวม 3,111 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 96,970 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 175 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 159 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 97,347 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48