แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The role of active vocabulary in the development of the reading comprehension of diploma-level technical students
บทบาทของคำศัพท์ประเภทแอคทีฟที่มีต่อการพัฒนาความเข้าใจในการอ่านของนักศึกษาแผนกช่างอุตสาหกรรมระดับ ปวส.

LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: Reading comprehension
LCSH: Technical education
Abstract: This study investigates the role of active vocabulary development activities on the improvement of English reading comprehension of diploma-level technical students at Rajamangala Institute of Technology (RIT), Tak Campus. The subjects of the study were 60 diploma-level technical students at RIT, Tak Campus, divided into two groups of thirty students in each. The control group received reading instruction with the focus on content questions and answers whereas the experimental group emphasized active vocabulary development activities. An English achievement test and two different questionnaires were employed as the research instruments. The scores obtained from the pre-test and post-test of both groups were analyzed to compare the reading achievement of the students who received each different teaching methods. The opinions and attitudes toward the instructional treatments were interpreted from the rating-scale questionnaires given to each group. The results of the study demonstrated that there was a significant difference between the mean scores obtained from the pre-test and those from the post-test of both groups. The mean scores of the post-test gained by the students in the experimental group who received reading instruction with the emphasis on active vocabulary development were significantly higher than those from the students in the control group who were taught reading with content questions and answers as a main focus. Further, the results indicated that the students from high, moderate, and low reading ability categories in the experimental group improved significantly in their reading comprehension though the students in the lower ability category tended to improve more than those in the higher reading ability category. Finally, the results of rating-scale questionnaires indicated that students had more positive attitudes toward emphasis on active vocabulary development exercises than toward focus on content questions and answers.
Abstract: การวิจัยเชิงทดลองครั้งนี้มีจุดประสงค์ที่จะศึกษาบทบาทของกิจกรรมที่เน้นทางด้าน การพัฒนาคำศัพท์ประเภทแอคทีฟ ที่มีผลต่อความเข้าใจเนื้อเรื่องภาษาอังกฤษและต่อผลสัมฤทธิ ทางด้านการอ่านภาษาอังกฤษของนักศึกษาช่างอุตสาหกรรมระดับ ปวส. สถาบันเทคโนโลยี ราชมงคล วิทยาเขตตาก โดยเปรียบเทียบกับกิจกรรมที่เน้นการถามตอบเกี่ยวกับรายละเอียด ในเนื้อหาที่อ่าน ตัวอย่างประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ นักศึกษาแผนกช่างอุตสาหกรรม ปวส. สถาบันเทคโนโลยีราชมงคล วิทยาเขตตาก จำนวน 60 คน โดยแบ่งประชากรออกเป็น 2 กลุ่ม กลุ่มละ 30 คน กลุ่มควบคุมจะเน้นกิจกรรมทางด้านการถามตอบเกี่ยวกับรายละเอียด ในเนื้อหาที่อ่าน ส่วนกลุ่มทดลองเน้นกิจกรรมการพัฒนาคำศัพท์ประเภทแอคทีฟ เครื่องมือที่ใช้ ในการวิจัยได้แก่ ข้อสอบวัดผลสัมฤทธิทางด้านการอ่านภาษาอังกฤษและแบบสอบถามที่ใช้วัด ทัศนคติของประชากรที่มีต่อการเรียนการสอนของแต่ละกลุ่ม ผลการวิจัยสรุปได้ว่า นักศึกษาทั้งในกลุ่มควบคุมที่เน้นกิจกรรมการถามตอบเกี่ยวกับ รายละเอียดในเนื้อหาที่อ่าน และนักศึกษากลุ่มทดลองที่เน้นกิจกรรมการพัฒนาคำศัพท์ประเภท แอคทีฟ สามารถทำคะแนนในข้อสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางด้านการอ่านเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทาง สถิติ จากการเปรียบเทียบคะแนนที่ได้รับก่อนการทดลองกับคะแนนภายหลังการทดลอง แต่ อย่างไรก็ตามนักศึกษาในกลุ่มที่เน้นกิจกรรมทางด้านการพัฒนาคำศัพท์ประเภทแอคทีฟสามารถ ทำคะแนนข้อสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านได้สูงกว่าผู้เรียนในกลุ่มที่เน้นกิจกรรมทางการถาม ตอบเกี่ยวกับรายละเอียดในเนื้อหาที่อ่านอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ นอกจากนี้ผลการวิจัยระบุว่า ผู้เรียนในกลุ่มทดลองทั้งที่มีความสามารถในการอ่านดี ปานกลาง และค่อนข้างต่ำ สามารถ ทำคะแนนข้อสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ จากการเปรียบเทียบ คะแนนที่ได้รับก่อนการทดลองและภายหลังการทดลองโดยที่การเพิ่มของคะแนนสอบของกลุ่ม ที่มีความสามารถทางการอ่านต่ำกว่ามีแนวโน้มที่มากกว่าการเพิ่มของคะแนนสอบของกลุ่ม ที่มีความสามารถทางการอ่านสูงกว่าและจากแบบสอบถามความคิดเห็นของนักศึกษาทั้งสอง กลุ่ม ภายหลังสิ้นสุดการทดลองปรากฎว่า นักศึกษาในกลุ่มทดลองมีทัศนคติที่ดีต่อการสอนอ่าน ที่เน้นกิจกรรมการพัฒนาคำศัพท์ประเภทแอคทีฟในระดับที่มากกว่านักศึกษาในกลุ่มควบคุมที่มี ต่อการสอนอ่านที่เน้นการถามตอบเนื้อหาที่อ่าน
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 1999
Modified: 2017-11-15
Issued: 2017-11-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9746628895
eng
DegreeName: Master of Arts
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 3936762-eng.pdf 184.3 KB1 2020-01-17 11:46:34
2 3936762-tha.pdf 202.27 KB1 2020-01-17 11:47:57
3 3936762.pdf 23.5 MB1 2020-01-17 11:49:02
ใช้เวลา
-0.71042 วินาที

Duangchan Sinpho
Title Contributor Type
The role of active vocabulary in the development of the reading comprehension of diploma-level technical students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Duangchan Sinpho
Broughton, Maurice M.
Anchulee Suwandee
Nichapa Chingharanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Broughton, Maurice M.
Title Creator Type and Date Create
Thai university engineering Students' perception of the importance of spoken English : a comparison of the attitudes of two groups of second-year students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.
Ladawan Rujipornwasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The analysis of the problems concerning text reading skills of the mathayom suksa 6 students in the Demonstration schools affiliated to the Ministry of University Affairs in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prapha Vittayarungruangsri;Broughton, Maurice M.;Dhanan Chantrupanth
Saiwaroon Wongsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of corrective feedback upon the performance of students in English written assignments
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Niramol Pachinburavan;Sompoch Iamsupasit
Thanyaporn Sangwirach
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the main features of English used by Thai recreational users of web boards
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Patama Kittidhaworn
Suratchada Kaneungpian
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus analysis of psychology texts as a basis for the development of teaching materials in English for academic purposes
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Songsri Soranastaporn
Chaiwat Kaewphanngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of opinions on preferred learning styles and course materials in English of first-year nursing students, Mahidol University, in the academic year of 1989
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dhanan Chantrupanth;Prapha Vittayarungrangsri;Broughton, Maurice M.
Patama Intrarakha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the implementation of Communicative Language Teaching at the lower secondary school level in Bangkok public schools
มหาวิทยาลัยมหิดล
Niramol Pachinburavan;Broughton, Maurice M.;Salee Kiewkarnka
Saowapha Wongnoppharatlert
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the use of the internet by upper secondary level (mattayom 4) Thai students who are high achievers in English language
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sonthida Keyurawong;Broughton, Maurice M.
Jantima Jinwuth
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of the needs and problems of business administration students and of employees as a basis for materials selection for the English for business course at Ubon Ratchathani Univeristy
มหาวิทยาลัยมหิดล
Heaton, Suzanne;Broughton, Maurice M.
Tiraporn Sriboonyong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Case study of cooperative learning by using jigsaw technique with second-year English major students at Naresuan University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Sonthida Keyurawong
Pongsakorn Meteetum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Job analysis as a basis for determining needs and problems in the use of English language for nurses
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dhanan Chantrupanth;Broughton, Maurice M.
Aree Suwaroporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of linguistic and cultural difficulties encountered by Thai graduate students in their use of English when studying overseas
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Anchalee Pongpun
Juthamas Thongsongsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of role play on students' attitudes, achievement and self-confidence in speaking English
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Dhanan Chantrupanth
Kessara Krisanalom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of negotiation of learning activities in the English class on M.4 students' motivation to learn English
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Vandall, Christopher P.
Maneerat Boonchaiyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the relationships among syntactic knowledge, lexical knowledge and listening comprehension in English of first-year nursing students, Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Anchulee Suwandee
Pongsak Sakda
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of cohesion in English and Thai short stories : a comparative study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Salee Kiewkarnka
Jutamad Theppreeda
วิทยานิพนธ์/Thesis
The role of active vocabulary in the development of the reading comprehension of diploma-level technical students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Anchulee Suwandee;Nichapa Chingharanon
Duangchan Sinpho
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the relationship between selected learner variables and the English language achievement of first-year medical students of Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanittha Vanikieti;Broughton, Maurice M.
Somsri Udomsamuthirun
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of students' errors in certain registers in written business English as a basic for remedial materials design
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.
Saisamorn Cheuytrongkarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Anchulee Suwandee
Title Creator Type and Date Create
A study of the relationships among syntactic knowledge, lexical knowledge and listening comprehension in English of first-year nursing students, Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Anchulee Suwandee
Pongsak Sakda
วิทยานิพนธ์/Thesis
The role of active vocabulary in the development of the reading comprehension of diploma-level technical students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Anchulee Suwandee;Nichapa Chingharanon
Duangchan Sinpho
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey study of current needs and problems in using technical english for tourism for the higher certificate level students of Rajamangala Institute of Technology (RIT)
มหาวิทยาลัยมหิดล
Nichapa Chingharanon;Anchulee Suwandee;Clanton, James
Sompong Sucompa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nichapa Chingharanon
Title Creator Type and Date Create
The role of active vocabulary in the development of the reading comprehension of diploma-level technical students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Anchulee Suwandee;Nichapa Chingharanon
Duangchan Sinpho
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey study of current needs and problems in using technical english for tourism for the higher certificate level students of Rajamangala Institute of Technology (RIT)
มหาวิทยาลัยมหิดล
Nichapa Chingharanon;Anchulee Suwandee;Clanton, James
Sompong Sucompa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,950
รวม 2,973 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 98,583 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 190 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 164 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 98,981 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48