Strategic Management and Return on Investment of the Construction Material Distributing Stores in the Three Southern Border Provinces (Yala, Pattani, and Narathiwas) for ASEAN Economy Community (AEC)
Abstract:
การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อหาความสัมพันธ์ระหว่างระดับประสบการณ์ธุรกิจร้านจำหน่ายวัสดุก่อสร้างกับระดับการจัดการเชิงกลยุทธ์เพื่อรองรับประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน (AEC) ของธุรกิจร้านจำหน่ายวัสดุก่อสร้างในเขตพื้นที่ 3 จังหวัดชายแดนภาคใต้ (2) เพื่อหาความสัมพันธ์ระหว่างระดับการจัดการเชิงกลยุทธ์เพื่อรองรับประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน (AEC) ธุรกิจร้านจำหน่ายวัสดุก่อสร้างกับผลตอบแทนจากการลงทุนด้านยอดขาย และกำไรของธุรกิจร้านจำหน่ายวัสดุก่อสร้างในพื้นที่ 3 จังหวัดชายแดนภาคใต้ (3) เพื่อสร้างสมการพยากรณ์ผลการ ตอบแทนจากการลงทุนของธุรกิจร้านจำหน่ายวัสดุก่อสร้างจากตัวแปรการจัดการเชิงกลยุทธ์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา เป็นผู้ประกอบการธุรกิจร้านจำหน่ายวัสดุก่อสร้าง ในพื้นที่ 3 จังหวัด ชายแดนภาคใต้ จำนวน 235 ราย
ผลการศึกษาพบว่า (1) ความสัมพันธ์ระหว่างระดับประสบการณ์ธุรกิจร้านจำหน่ายวัสดุก่อสร้างกับระดับการจัดการเชิงกลยุทธ์ที่ระดับนัยสำคัญ 0.001 (2) ความสัมพันธ์ระหว่างระดับการจัดการเชิงกลยุทธ์เพื่อรองรับประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน (AEC) ธุรกิจร้านจำหน่ายวัสดุก่อสร้างกับผลตอบแทนที่ระดับนัยสำคัญที่ 0.001 (3) ส่วนการพยากรณ์ผลตอบแทนจากการลงทุน ตัวแปรการจัดการเชิงกลยุทธ์ แสดงให้เห็นว่า R2 มีดัชนีความเชื่อมั่นร้อยละ 17.00 ในการพยากรณ์ผลตอบแทนส่วนปัจจัยที่มีอิทธิพลตอบแทนด้านกำไร คือ ด้านการวางแผน ด้านการนำยุทศาสตร์สู่การปฏิบัติ ด้านการประเมินผลควบคุม ที่แสดงให้เห็นว่าค่า F เป็นค่าบวกเท่ากับ 11.799 ดังนั้น ตัวแปรอิสระจึงเป็นนัยสำคัญมีอิทธิพลในการพยากรณ์ตัวแปรได้อย่างถูกต้อง
The study entitled Strategic Management and Return on Investment of the Construction Material Distributing Stores in the Three Southern Border Provinces (Yala, Pattani, and Narathiwas) for ASEAN Economy Community (AEC) aims to 1) find out the relationship between the experience level of those construction material distributing stores entrepreneurs in the three southern border provinces (Yala, Pattani, and Narathiwas) and their strategic management level, and 2) study the relationship between the strategic management level for ASEAN Economy Community (AEC) and the return on the investment on the sale figure and the profit of those construction material distributing stores entrepreneurs in the three southern border provinces (Yala, Pattani, and Narathiwas), and 3) set up the forecast equation for the return on investment of those construction material distributing stores from the from the strategic management variables. The sample in this study are those 235 construction material distributing stores in the three southern border provinces (Yala, Pattani, and Narathiwas).
It is revealed that (1) the relationship between the experience level of those construction material distributing stores entrepreneurs in the three southern border provinces (Yala, Pattani, and Nathiwas) and their strategic management level is at the statistically significant level of 0.001, (2) the relationship between the strategic management level for ASEAN Economy Community (AEC) and the return on investment on the sale figure and the profit of those construction material distributing stores entrepreneurs in the three southern border provinces (Yala, Pattani, and Narathiwas) is at the statistically significant level of 0.001, (3) the forecast equation for the return on investment from the strategic management variable shows that R2 has the reliability index at 17.00% . The influential factors on the profit are planning, implementing the strategies, and evaluating the monitor which shows the F value equivalent to 11.799. Hence, the independent variable is influentially significant for the correct variable forecast.