แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Antecedents of customer satisfaction relating to attitude and loyalty towards online shopping : a case study in Guangzhou, China

Organization : University of the Thai Chamber of Commerce.
keyword: Technological factors.
; Services factors.
; Product factors.
; Sales promotion.
; Customer loyalty.
; Online shopping.
Abstract: Online shopping has significantly increased throughout the world in recent years. Customer satisfaction, customer attitude and loyalty are the primary factors that could affect the development of online shopping. Online websites are able to structure strategies to meet the demands of online customers in order to see that consumer attitude and loyalty toward online shopping remains positive and specifically studies the factors that influence consumers to shop online. Therefore, this research aims to understand the mediation role of customer satisfaction in the causal relationship among 4 antecedents of customer satisfaction and customer attitude, and loyalty in the Chinese online shopping context. A total of 399 respondents from Guangzhou, China were chosen. This study has revealed the following factors: 1. Technological factors which will include security, convenience, website design and information quality. 2. Service factors which include customer service and delivery service. 3. Product factors consisting of product variety, product value and product customization. 4. Sales promotion with discounts and incentive programs. These are the key antecedents of customer satisfaction in the Chinese online shopping environment. The result of this study showed that the influences of technological factors, product factors, sales promotion toward customer attitude and loyalty were significantly mediated by customer satisfaction. In addition, customer satisfaction had a direct significant effect on customer attitude and an indirect significant effect on customer loyalty, while customer attitude had a direct and significant effect on customer loyalty in online shopping. This study represents a better understanding of not only what the factors affecting online consumers purchasing decisions are, but how important they are, and also provides an online retailer’s standpoint to effectively manage recommendations.
University of the Thai Chamber of Commerce. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@utcc.ac.th
Role: University of the Thai Chamber of Commerce.
Created: 2015
Modified: 2017-04-04
Issued: 2017-04-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights University of the Thai Chamber of Commerce
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 262881.pdf 1.75 MB5 2021-10-21 13:43:41
ใช้เวลา
0.026984 วินาที

Hui, Zhang.
Title Contributor Type
The Antecedents of customer satisfaction relating to attitude and loyalty towards online shopping : a case study in Guangzhou, China
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Hui, Zhang.
Sawaros Srisutto.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sawaros Srisutto.
Title Creator Type and Date Create
The Antecedents of customer satisfaction relating to attitude and loyalty towards online shopping : a case study in Guangzhou, China
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Sawaros Srisutto.
Hui, Zhang.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,192
รวม 1,192 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 12,831 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
รวม 12,835 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.133