แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The impact of integrated transport network on urban development in lao pdr
ผลกระทบของโครงข่ายการเชื่อมโยงระบบคมนาคมต่อการพัฒนาเมืองใน สปป.ลาว

LCSH: Lao
LCSH: Transport management
LCSH: Urban development
Abstract: This thesis examines the urban development in Lao People’s Democratic Republic due to the improvement of the Greater Mekong Sub-region integrated land transport network. The objective is to measure the extent of the urban structural changes that have taken place, especially in two main provinces, namely, Vientiane Capital and Savannakhet Province due to the impact of the improvement of the integrated land transport network during the last three decades. The result of this research should help in understanding the correlation between the integrated land transport network and urban development in the case of a land-linked country. The time-series analysis with the associated indicator called “the integrated land transport development phases” has been created to understand the evolution of the transport network itself and to analyze the correlation between integrated land transport network and urban development. The integrated land transport development phases indicate the degree of integration of Lao PDR to the international community, which degree of integration depends on the improved cross border facilities, the improved land-linked transport network. Based on the variables of the improved cross border facilities, the improved land-linked transport network in each period, the integration level of Lao PDR development can be logically phased into four distinctive stages with specific features attributable. These analyses revealed that the population agglomeration and urban development was closely correlated to the improvements in the integrated land transport network in each time frame. The results of the analysis showed that the integrated land transport network has impacted on economic growth, population agglomeration and urban development process in Lao PDR. The improved integrated land transport has accelerated the economic growth as well as and provided equal economic opportunities across the country reflected in the increased tendency of the equalization of annual population growth rate distribution throughout the country during the last three decades. The outcomes of this research certainly reflect the effectiveness of the GMS initiatives for regional economic cooperation which include: policies, agreements, infrastructure and services supporting increased cross border trade and tourism, and they have been especially important in the development of the North-South and East West Economic Corridors (NSEC and EWEC).
Abstract: วิทยานิพนธ์นึ้ศึกษาถึงการพัฒนาเมืองใน สปป.ลาว โดยผลจากการพัฒนาโครงข่ายเชื่อมโยงการขนส่งทางบกในอนุภาคลุ่มแม่น้ำโขง วัตถุประสงค์ของวิทยานิพนธ์จะเป็นการตรวจวัดการเปลี่ยนแปลงโครงสร้างของเมืองที่เกิดขึ้นในจังหวัดสำคัญ 2 แห่ง ได้แก่ นครหลวงเวียงจันทร์ และจังหวัดสุวรรณเขต โดยผลกระทบจากการพัฒนาโครงข่ายเชื่อมโยงการขนส่งทางบกในช่วง 3 ทศวรรษที่ผ่านมา ผลการศึกษาจะช่วยให้เข้าใจถึงความสัมพันธ์ ระหว่าง โครงข่ายเชื่อมโยงการขนส่งทางบกกับการพัฒนาเมืองในกรณีของประเทศที่เป็นจุดต่อเชื่อมภาคพื้นดิน การวิเคราะห์ตามช่วงเวลาโดยเครื่องบ่งชี้ที่เรียกว่า “ระยะการพัฒนาความเชื่อมโยง การขนส่งทางบก” ทำให้เข้าใจถึงวิวัฒนาการโครงข่ายการขนส่งและความสัมพันธ์กับการพัฒนาเมือง ช่วงเวลาการพัฒนาโครงข่ายเชื่อมโยงการขนส่งทางบกแสดงให้เห็นถึงระดับการที่ สปป.ลาว เข้าสู่การเป็นชุมชนนานาชาติ โดยระดับของความเชื่อมโยงละขั้นกับการพัฒนาจุดผ่านแดนและโครงข่ายเชื่อมโยงการขนส่งทางบก เครื่องบ่งชี้ดังกล่าวจะเห็นถึงการพัฒนา สปป.ลาวที่จำแนกออกเป็น 4 ระยะอย่างชัดเจน ผลการวิเคราะห์ได้แสดงถึงความสัมพันธ์ระหว่างการกระจายตัวของประชากรและการพัฒนาเมืองที่มีความสัมพันธ์อย่างเด่นชัดกับการพัฒนาโครงข่ายเชื่อมโยงการขนส่งทางบกในแต่ละช่วงเวลา โดยการพัฒนาโครงข่ายเชื่อมโยงการขนส่งทางบกได้ส่งเสริมการเติบโตทางเศรษฐกิจ การกระจุกตัวของประชากร และการพัฒนาเมืองใน สปป.ลาว การพัฒนาโครงข่ายเชื่อมโยงการขนส่งทางบกได้ ส่งเสริมการเติบโตทางเศรษฐกิจและนำมาซึ่งโอกาสที่เท่าเทียมกันภายในประเทศ โดยพิจารณาได้จากการกระจายตัวของประชากรในภูมิภาคโดยทั่วไปของทั่วประเทศ ในช่วงเวลา 3 ทศวรรษที่ผ่านมา ผลจากการศึกษาสะท้อนให้เห็นถึงผลสำเร็จของโครงการพัฒนาอนุภาคลุ่มแม่น้ำโขงในด้านความร่วมมือทางเศรษฐกิจ ซึ่งประกอบด้วย นโยบาย ข้อตกลง และการพัฒนาโครงสร้างพื้นฐานที่สนับสนุนการค้าชายแดนและการท่องเที่ยว และความสำคัญที่มีต่อการพัฒนาเส้นทางเชื่อมโยงทิศเหนือ-ใต้ และตะวันออก-ตก
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2006
Modified: 2016-12-22
Issued: 2016-12-22
eng
Spatial: Lao
©copyrights
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Vivath_sa_front.pdf 2.6 MB7 2019-06-10 19:16:23
2 Vivath_sa_ch1.pdf 1.8 MB9 2019-06-10 19:16:31
3 Vivath_sa_ch2.pdf 4.64 MB12 2019-12-17 01:34:54
4 Vivath_sa_ch3.pdf 6.27 MB6 2019-06-10 19:16:47
5 Vivath_sa_ch4.pdf 4.94 MB6 2019-06-10 19:16:58
6 Vivath_sa_ch5.pdf 11.55 MB6 2019-06-10 19:17:06
7 Vivath_sa_ch6.pdf 5.05 MB6 2019-06-10 19:17:17
8 Vivath_sa_back.pdf 1.4 MB7 2019-06-10 19:17:33
ใช้เวลา
0.068182 วินาที

Vivath Sauvaly
Title Contributor Type
The impact of integrated transport network on urban development in lao pdr
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Vivath Sauvaly
Nopanant Tapananont
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nopanant Tapananont
Title Creator Type and Date Create
The impact of integrated transport network on urban development in lao pdr
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nopanant Tapananont
Vivath Sauvaly
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,561
รวม 3,561 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 57,059 ครั้ง
= 33 ครั้ง
= 18 ครั้ง
= 1 ครั้ง
= 1 ครั้ง
= 1 ครั้ง
รวม 57,113 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101